Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-08 17:41
Ik heb met een dslr een presentatie opgenomen: 1280x720 op 25Hz. Dit is prima gelukt, ook audio doet het prima.

Tegelijkertijd heb ik de prezi presentatie die werd gebruikt opgenomen door gebruik te maken van een screen recorder: camstudio. Dit programma heb ik zo ingesteld dat er werd opgenomen er een avi video bestand werd gemaakt dat ook op 25Hz is opgenomen.

Als ik beide video's bekijk ziet het er goed uit. Maar...

Als ik in Adobe premiere de prezi avi bestand in mijn project laad en deze dus over de spreker presentatie laad (aan rechterkant, spreker staat links in beeld) dan gaat er iets fout: bij beeldwijzigingen flikkert het beeld enorm. Als in de prezi presentatie het ene statische beeld over gaat in het andere (wat normaal 1 seconde duurt) is er ongeveer 5 seconde sprake van een 'heen en weer gespring' tussen beide beelden, het duurt dus 5 seconden voordat het bewegend beeld is verwerkt.

In adobe premiere zijn dit de properties van beide bestanden:

DSLR film van de spreker:
Type: AVI Movie
File Size: 3,1 GB
Image Size: 1280 x 720
Pixel Depth: 0
Frame Rate: 25,00
Source Audio Format: 32000 Hz - 16 bit - Stereo
Project Audio Format: 32000 Hz - 32 bit floating point - Stereo
Total Duration: 00:10:18:00 (er zijn nog 2 bestanden, maximale lengte is 10 minuten)
Average Data Rate: 5,2 MB / second
Pixel Aspect Ratio: 1,0

Prezi film, opgenomen door camstudio (screenrecorder) op laptop:

Type: AVI Movie
File Size: 1,7 GB
Image Size: 1440 x 900 (dit is laptop resolutie: binnen dit bestand is de prezi presentatie in 640x480 (beamerresolutie); ik heb het bestand dus gecropt tot 640x480 en toen erin geplaatst)
Pixel Depth: 32
Frame Rate: 25,00
Total Duration: 00:24:08:05
Average Data Rate: 1,2 MB / second
Pixel Aspect Ratio: 1,0

AVI File details:
Contains 1 video track(s) and 0 audio track(s).

Video track 1:
Size is 1.66G bytes (average frame = 48.36K bytes)
This movie appears to have DROPPED FRAMES (wat betekent dit...)
There are 180 keyframes, 11464 delta frames.
There are 24561 empty frames.
Frame rate is 25,000 fps
Frame size is 1440 x 900
Depth is 16 bits.
Compressor: 'CRAM', Microsoft Video 1

Wie kan me verder helpen hoe ik dit op moet lossen. Beide bestanden zien er gewoon prima uit als ik ze los afspeel.

[ Voor 4% gewijzigd door vandermark op 01-03-2012 09:17 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb sterk het idee dat het probleem in je Prezi-opname zit. Kun je hem op een andere manier exporteren met je screenrecorder, bijv. naar Quicktime of uncompressed avi? Ik neem aan dat dit het capturebestand is?
Ik gebruik Camtasia voor screenrecordings, daar kun je ook direct naar avi's wegschrijven maar daar wordt dan ook een of andere codec gebruikt waar een programma als Premiere niets mee kan. Als ik dan exporteer naar een meer gangbaar formaat is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Je hebt gelijk: als ik de prezi opname alleen al bekijk in premiere dan zitten dezelfde rare flikkeringen erin: heeft dus niets te maken met het feit dat ik hem in een andere film monteer.

Kan ik het bestand niet via adobe media encoder omzetten in een beter formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:21

SomerenV

It's something!

vandermark schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:32:
Je hebt gelijk: als ik de prezi opname alleen al bekijk in premiere dan zitten dezelfde rare flikkeringen erin: heeft dus niets te maken met het feit dat ik hem in een andere film monteer.

Ja, dat gaat waarschijnlijk gewoon :) Zo heb ik ook wel eens problemen opgelost. Wel is het van belang dat de flikkeringen er NIET in zitten als je hem met een mediaplayer afspeelt zoals VLC, MPC of iets anders. Als de flikkeringen er ook in het bronbestand inzitten dan haal je dat er niet uit door het om te zetten ;)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Hmm, binnen windows media player speelt het prima af. Binnen MPC HC heb ik exact dezelfde flikkeringen... is dus toch een fout in het bronbestand...

Welke screen recorder zal ik dan in vervolg gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 21:38
vandermark schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:25:
Hmm, binnen windows media player speelt het prima af. Binnen MPC HC heb ik exact dezelfde flikkeringen... is dus toch een fout in het bronbestand...

Welke screen recorder zal ik dan in vervolg gaan gebruiken?
Of MPC HD heeft niet de juiste codec, immers, WMP doet het wel.

Scene al eens gerendert? Wil soms ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
vandermark schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:32:
Kan dat niet met het programma waarmee je de screenrecording hebt gemaakt? Lijkt me slimmer; die zal het immers met een bepaalde codec hebben weggeschreven die het ding zelf ook kan lezen. AME kan daar misschien een probleem mee hebben.

Edit: Aha,
And if all that wasn't enough, CamStudio also comes with its own Lossless Codec that produces crystal clear results with a much smaller filesize compared with other more popular codecs, like Microsoft Video 1.
Ik denk dat dit je probleem is: een propriëtaire codec. Ik hoop dat je programma kan exporteren naar een 'neutraal' formaat.

[ Voor 31% gewijzigd door hfos op 03-03-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:21

SomerenV

It's something!

hfos schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:40:
[...]

Kan dat niet met het programma waarmee je de screenrecording hebt gemaakt? Lijkt me slimmer; die zal het immers met een bepaalde codec hebben weggeschreven die het ding zelf ook kan lezen. AME kan daar misschien een probleem mee hebben.

Edit: Aha,

[...]

Ik denk dat dit je probleem is: een propriëtaire codec. Ik hoop dat je programma kan exporteren naar een 'neutraal' formaat.
Exporteren vanuit Camtasia naar een codec zoals uncompressed AVI moet het probleem dan oplossen. Heb je even een gigantisch bestand (1GB per minuut), maar is daarna prima om te zetten naar H.264, MPEG2, of wat je ook maar wilt :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Pagina: 1