Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Ben sinds kort eigenaar van een keurig netbookje/notebookje met een AMD E-450 APU met geintegreerde Radeon 6320 GPU. Heb al lekker lopen te tweaken (zie mijn review review hp pavilion dm1-4000sd), dus draai nu met 8Gb Ram, Win7 64Bit, 7200rpm 620Gb en de laatste ATI Catalyst 12.2 drivers.

Probleem: als ik mijn 1080p H264 videocamera bestanden wil editen tot een leuk vakantie- of familiefilmpje dan gaan de 2 CPU cores op max (100%) en staat de GPU beetje idle te draaien of op zijn hoogst de achtergrond windows processen beetje te ondersteunen,

Vraag: hoe enable ik hardware acceleration in movie ENCODING (decoding gaat ondertussen lekker soepel).

Ik heb al meerdere pakketjes geprobeerd. Met Powerdirector en Magix Movie Edit Pro MX Plus had ik hoge verwachtingen omdat ze allebei claimen optimaal gebruik te maken van de AMD APU capaciteiten. Maar op één of andere manier blijft in Powerdirector de optie 'enable hardware acceleration' lichtgrijs dus kan hem helaas niet inschakelen. Ook Magix lijkt geen gebruik te maken van de GPU als ik de AMD System monitor laat meedraaien tijdens het encoden...

Heb ook al de 'Avivo' / Media Codec Package meegeinstalleer van de AMD website, maar ook dat biedt helaas geen hulp....

Anybody?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik denk dat in je instelling van je CCC wat verkeerd staat. Wat kan ik je helaas niet (meer) vertellen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Nivida_intel schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:30:
Ik denk dat in je instelling van je CCC wat verkeerd staat. Wat kan ik je helaas niet (meer) vertellen.
Bedoel je in mijn Vision Engine Control Center? Of iets anders moois?

Daar staat in elk geval al onder 'AMD video convertor' het vinkje bij 'Enable acceleration' op aan...

[ Voor 15% gewijzigd door erwin.heukels op 01-03-2012 16:51 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Catlyst Center??? In die richting :P Daar moet je gewoon kijken!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Nivida_intel schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:01:
Catlyst Center??? In die richting :P Daar moet je gewoon kijken!
hmmm... ik heb in elk geval wel de catalyst 12.2 preview drivers gedownload en met alle opties 'aan' geinstalleerd, maar heb nergens een Catalyst Center... wel een AMD Vision Engine Control Center waarin ik allerlei zaken kan instellen zoals beeldschermen aansluiten, kleurcorrectie, etc. Maar dus geen Catalyst control center...

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:41
CCC is voor losse videokaarten, VEC is voor APU's. Kijk gewoon ff rond dus in VEC of daar mogelijkheden zijn mbt encoden.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Had al zo'n vermoeden... de mogelijkheden die ik daar allemaal heb staan op maximaal 'aan' dus krijg daar niet meer voor mekaar... ben bang dat ik het dus moet doen met de snelheid die mijn CPU cores draaien?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:41
Heb wat rond gegoogled, vond dit, misschien dat het helpt;
Accelerated video encoding on AMD graphics cards requires the user to install the AMD Media Codec Package, also known as the Avivo™ Package. This package is available as an optional download when obtaining an AMD Catalyst™ Display Driver for AMD desktop graphics and notebook graphics products, available at www.amd.com.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
NitroX infinity schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:08:
Heb wat rond gegoogled, vond dit, misschien dat het helpt;

[...]
Dank voor het meedenken! Dat heb ik ook al geprobeerd, maar mocht helaas ook niet baten...

Ben er net ook achter dat de 1080p MKV BrRip afspelen toch ook niet vlekkeloos loopt. Audio raakt uit sync met beeld en gaat af en toe toch haperen.

Ook valt het me op dat de 8Gb memory upgrade die ik heb gemonteerd niet effectief gebruikt wordt. Voor de GPU wordt daar slechts 407Mb voor gereserveerd en er wordt slechts 22% gebruikt; de rest is 'free'.

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

AMD Fusion C and E ranges do not implement Avivo encoding acceleration.
http://forum.cyberlink.co...86884876969A661C5836072DD
en dan helemaal onderaan.

En wat heb je aan 8GB RAM met zo'n processor? 4GB moet meer dan genoeg zijn lijkt mij.
Overigens moet het videomateriaal wat je hebt 100% h.264 compatible zijn. Zo niet, dan moet je CPU het werk overnemen en accelereert de gpu niks.

[ Voor 24% gewijzigd door Rye op 01-03-2012 21:55 ]

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Thanks! Dan ga ik nu ook maar niet meer verder zoeken wat er mis is in mijn setup.... Dan maar gewoon geduld hebben en blij zijn dat voor die €326,- ik uberhaupt een 1080p 60fps bestand kan editen en encoden _/-\o_
Rye schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:54:
En wat heb je aan 8GB RAM met zo'n processor? 4GB moet meer dan genoeg zijn lijkt mij.
Mijn aanname was dat voor video encoding alle extra RAM wel zou bijdragen en kostte me ook maar paar tientjes dus dacht dat het de moeite wel zou lonen. In afgelopen jaren altijd maar de hoeveelheid RAM verdubbeld om een soepeler machientje te draaien.
Rye schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:54:
Overigens moet het videomateriaal wat je hebt 100% h.264 compatible zijn. Zo niet, dan moet je CPU het werk overnemen en accelereert de gpu niks.
De bestanden die ik bewerk komen rechtstreeks van mijn Sanyo VPC-FH1 en die gebruikt de ISO standard MPEG-4 AVC/H.264 (.MP4) codec. Is dat in jouw definitie 100% h.264 compatible?

one life, live it!

Pagina: 1