Share probleem tussen Windows PC's

Pagina: 1
Acties:

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 17:04
Op mijn Windows 7 Ultimate pc (server) heb ik een aantal schijven gedeeld. En wel allemaal op dezelfde manier, nl. via Geavanceerd Delen - Iedereen toegang, en dan Iedereen voor alles gemachtigd, en bovendien zonder wachtwoord delen.

En toch kan ik vanaf een andere pc wel de ene schijf lezen en voor een andere krijg ik de melding dat de machtigingen niet kloppen, rara hoe kan dat?

Als ik het dan maar wel met een wachtwoord instel met een bepaalde gebruikersnaam, en op de andere pc met die naam en wachtwoord inlog dan lukt het wel. Maar dat is mijn bedoeling niet, ik wil op de andere pc (het zijn er eigenlijk een stuk of 4) gewoon zonder wachtwoord kunnen opstarten.

Daarnaast is het vreemde geval dat ik vanaf mijn iMac via SMB wel die schijven kan lezen, zonder ook maar iets van een wachtwoord in te stellen.

Is het vanaf Windows ook mogelijk met samba de files op de server te benaderen?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Verwijderd

Simpel, je machtigingen kloppen niet ;-)

Met de gegevens die je geeft kan ik niet bepalen waarom enz, maar als ik zou eens goed analyseren hoe je aanmeldt op elke schijf/PC

• flopdoc
Op de client pc meld ik mij in ieder geval aan met account met rechten als Administrator.

Verder dacht ik dat Thuisgroep bedoeld was om simpel files en mappen te delen, maar ik zie niet hoe ik een map of schijf aan de Thuisgroep kan toewijzen.

Dat probeer ik te doen met de instructies zoals op de volgende pagina:

http://windows.microsoft....aries-with-your-homegroup

Maar: onder het Menu item "Delen met" staat geen optie Thuisgroep maar alleen het mij bekende Geavanceerd Delen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• flopdoc
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:52:
Simpel, je machtigingen kloppen niet ;-)

Met de gegevens die je geeft kan ik niet bepalen waarom enz, maar als ik zou eens goed analyseren hoe je aanmeldt op elke schijf/PC
Ik dacht natuurlijk al wel dat de machtigingen niet kloppen. Maar ik weet niet precies waar ik dat moet instellen en vind het vreemd dat , ondanks dat ik dezelfde procedure gebruikt heb voor alle te delen schijven, sommige schijven wel en andere weer niet worden gedeeld.

• flopdoc
Hm, het begint ergens op te lijken. Ik heb nu een andere bibliotheek aangemaakt, die aan de thuisgroep toegevoegd, en iedereen die ik in een lijstje kon vinden toegang gegeven tot de thuisgroep. Nu begin ik toegang te krijgen vanaf andere computers in het LAN.