Toon posts:

overclocken met A7V, tot hoe hoog komen jullie ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe hoog komen jullie met het overklokken van jullie cpu op de A7V ? (de normale a7v en NIET de a7v-133)

alvast bedankt

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31

Sick Nick

Drop the top!

Had eerst een 'gewone' A7V, daarmee ging hij tot 1462 (11 x 133) stabiel, met een }:O 60 graden (met coolermaster koelblok en delta fan). Helaas 'overleed' het mobo bij vervangen van chipset fan (maakt pokkegeluid). Schoot uit met schroevendraaier |:(
Heb toen maar een A7V133 gehaald, daarmee komt ie iets minder ver, 1397 (10,5 * 133)

Verwijderd

Topicstarter
poeh... uitschieten met de schroeverdraaier.. heb ik ook een keer gehad... gelukkig op een oude 486 mobo :P

thanx voor je reactie

Verwijderd

Topicstarter
maaruh... ik kom niet echt hoog met m'n FSB, maar ik heb wel infineon geheugen. ik las net dat jij de fsb op 133 had, maar hoe doe je dat, en welke stappen en veranderingen neem je? ik heb op dit moment een tb1100 erinzitten.

Heb jij mischien een gedachten hoever ik de multiplier en de fsb het beste kan zetten ??

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik ga er vanuit dat je er eentje hebt met een (unlockte) TB met een FSB van 100 DDR (=200 Mhz).
Probeer eerst een 8 * 133. Dan klok je hem een beetje onder maar kan je wel kijken of je FSB werkt op die hoogte.
Doet ie het, dan ga je een stapje verder. 8,5 * 133. Doe dit net zo lang totdat hij niet meer stabiel is totdat hij te warm wordt.
Veel suc6

Verwijderd

107MHz FSB is het maximale echt stabiele dat ik halen kan op mijn A7V. 'k heb ook de 133MHz geprobeerd, maar dat haalde niks uit (boven de 120MHz loopt je PCI bus op 1/4 FSB ipv 1/3FSB)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

FSB verhogen in combinatie met verlagen multilier gaat niet??

Verwijderd

Nope, helaas niet. Zelfs 6x133 werkt al niet.
Toch eens ooit ergens een A7V133 op de kop zien te tikken

Verwijderd

Topicstarter
hey, er is dan nog een probleem als de FSB word verhoogd, namelijk de system-performance gaat van optimal naar normal. en dat is in sisoft goed tezien dat de geheugen performance achter is gegaan. als ik hoger dan 103 ga dan gaat de sys-performance van optimal automatisch naar normal.

Dus heb ik er eigenlijk toch niets aan? of heb ik het fout...

iemand nog wat toetevoegen?

Verwijderd

Hmm, da's een goeie. Nooit echt op gelet.
Die system performance, waar staat dat ergens?

Verwijderd

Topicstarter
de System performance staat onder de Cpu-frequency (fsb) en de memory frequenty in de bios. Bij de fsb tot 103 blijft de system performance op Optimal, maar daarboven gaat ie automatisch naar Normal, en dat is in sisoft sandra echt tezien dat de geheugenscore een stuk lager is. maar als je de fsb op 133 zet en de mem-freq op 133 zet dan springt ie gewoon op OPTIMAL... maar 't werkt bij mij niet... raar

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
In het BIOS bij boot options dacht ik uit me hoofd.

Ik kan mijn fsb niet eens hoger dan 103 krijgen, daarna post ie niet meer. Echt vreemd, geheugen is het niet.

Any clue?

Verwijderd

Hmm, vreemd. Dadelijk mijn waterkoeling maar weer eens monteren, dan kan mijn PC weer aan. Toch eens goed naar kijken.

En anders toch nog maar eens een 133MHz FSB proberen....

Maar ik meende toch dat de normale KT133 juist niet op 133FSB kon draaien?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op zaterdag 24 maart 2001 19:43 schreef deef- het volgende:
In het BIOS bij boot options dacht ik uit me hoofd.

Ik kan mijn fsb niet eens hoger dan 103 krijgen, daarna post ie niet meer. Echt vreemd, geheugen is het niet.

Any clue?
same here, 105 boot ie wel maar gaat ie rare dingen doen crashen etc... :( denk gewoon dat de chipset niet verder gaat

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
tja... wat kunnen we eraan doen?

iemand een idee?

Verwijderd

Bij mij draait het MB gewoon op 'optimal', welke FSB ik ook kies. Ik gebruik wel de 'jumpered' mode van de A7V. Ook gebruik ik BIOS rev. 1006.

133MHz werkt nog steeds niet: er komt gewoon geen licht uit de PC als ik 'm op 133 zet. Uiteraard heb ik de memclk gelijk gezet aan de FSB clk.

Ook ff de northbridge met een 80W peltier bewerken haalt niks uit, dus extra koeling van de northbridge is zinloos.

Vio verhogen naar 3.65V of verlagen naar 3.3V is ook al zinloos.

Zucht... Als ik ooit m'n proc hoger dan die 1391 wil krijgen dan zal ik toch echt een A7V133 moeten hebben.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op zaterdag 24 maart 2001 12:55 schreef Sick_Nick het volgende:
Had eerst een 'gewone' A7V, daarmee ging hij tot 1462 (11 x 133) stabiel, met een }:O 60 graden (met coolermaster koelblok en delta fan). Helaas 'overleed' het mobo bij vervangen van chipset fan (maakt pokkegeluid). Schoot uit met schroevendraaier |:(
Heb toen maar een A7V133 gehaald, daarmee komt ie iets minder ver, 1397 (10,5 * 133)
Een a7v met een FSB van 133 NO WAY !!!!

Met een 80mm fan op chipset kwam ik stabiel op 113. echt no way dat een a7v dat kan.

Geen inspiratie

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Hij deed het dus WEL. weet niet of dat te maken heeft met revision (geen idee welke, aangezien ik hem niet meer heb) of bios versie. Misschien ook omdat ik 1 120 en 1 80 mm fan in en 2 120 mm out heb. Misschien had ik ook wel mazzel met mijn oude plankje. Hij deed het iig WEL.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb nog NOOIT gehoord dat het stabiel was... ook niet op internationale overklok forums over de a7v ......

Geen inspiratie

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Wat kan ik er aan doen??? Jou gelijk geven en zeggen dat ie het niet was?? Hij was het wel, totdat ik hem verneukte bij het verwisselen van de Chipset fan :(

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

het verwisselen van de chipsetfan ?? Die zit er helemaal niet op... :?

Geen inspiratie

Pagina: 1