Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb maar 1 speaker set en wil mijn speakers aansluiten op zowel mijn Airport Express als mijn MacBook Pro omdat ik mijn speakers ook wil gebruiken voor films en dergelijke. Wat is er mogelijk? Ik weet dat er airfol is maar door de vertraging zie ik dat niet als een goede oplossing en voelt toch een beetje aan als houtje touwtje oplossing.

Ik dacht aan zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.lunashops.com/images/upload/Image/3-rca-female-1.jpg

Maar dan met 3.5 mm jack. Idee is dat ik mijn speakers aansluit op de bovenste aansluiting en dat er een kabel gaat naar mijn Airport Express en een kabel naar mijn MacBook

Wat zijn jullie suggesties? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoeveel wil je uitgeven?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
dacht maximaal aan 20 euro voor iets simpels als dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

magnifor schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:11:
dacht maximaal aan 20 euro voor iets simpels als dit?
Mooiste oplossing is om een 3.5mm switch ertussen te zetten maar die zijn al snel 10 tot 20 euro voor alleen het kastje en dan nog alle kabeltjes :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik heb in principe toch alleen het kastje nodig toch? Want heb genoeg audiokabels thuis. Zo'n kastje kan toch niet meer dan 20 euro kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Het is onverstandig om twee uitgangen aan elkaar te knopen. Er zijn van die Y spitters zodat je twee koptelefoons op één apparaat aan kunt sluiten. Dat is ook al niet verstandig, maar omgekeerd kan het voor vervorming van het geluid zorgen omdat de uitgangen elkaar kunnen kortsluiten. Het zal niet direct stuk gaan, maar de kwaliteit van het geluid wordt er niet beter op. De juiste manier om twee uitgangen aan elkaar te knopen is via een weerstand netwerkje (470 - 4700 Ω) maar dat is meer iets voor een elektronica forum ;)

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
maar een 3.5 mm switch moet toch voldoen zonder kwaliteitsverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-05 12:06
Yep. Hebben wij ook in de woonkamer. 3 apparaten erop, en een simpele knop om van van bron te wisselen. In ons geval:
- AirPort
- DVD speler
- TV ontvanger

Werkt perfect, maar mocht je iets kunnen vinden, waardoor die automatisch switcht naar de bron waar geluid vandaan komt op dat moment, zou wel helemaal ideaal zijn.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Thanks, is dit geschikt voor mijn doeleinde?

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=916931

Dus mijn speakers aansluiten op mijn MacBook en Airport

[ Voor 113% gewijzigd door magnifor op 02-03-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
magnifor schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:12:
Thanks, is dit geschikt voor mijn doeleinde?

Dus mijn speakers aansluiten op mijn MacBook en Airport
Ik denk dat zoiets wel gaat werken, alleen het is geen optimale oplossing. Ik zou eerder naar zoiets gaan kijken, dat is dan ook wat netter: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=350731

[ Voor 7% gewijzigd door Daam op 02-03-2012 19:08 ]

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Thanks voor je input, alleen die ondersteund alleen clinch terwijl mijn speakers 3.5mm jack hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:18
pricewatch: Belkin RockStar for iPod and MP3 Players

Ik heb ook dezelfde setup (maar dan met monitorspeakers + normale speakers ipv alleen normale). Werkt perfect.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Oke, thanks. Ik zie ook dat meteen de benodigde kabels worden meegeleverd. Ik denk dat ik hem maar ga bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:39

FeaR

In GoT we trust

Dat is exact hetzelfde als de Y-splitter waarmee TS in het begin mee aan kwam, alleen dan in een wat leukere vorm. Je moet eigenlijk zoeken naar een switch of schakelaar en niet naar een splitter.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Maar ik vraag me af of het wel de moeite waard is om perse een switch te hebben. Ik heb Logitech Z4 speakers en alhoewel dat geen slechte speakers zijn is het ook zeker geen top of the bill. Ik ben benieuwd of ik het verschil zal horen.

Ik ga straks toch nog even langs de MediaMarkt, kijken wat ze daar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:39

FeaR

In GoT we trust

Kleine kans dat je het verschil gaat horen, maar een switch is gewoon een veiligere keuze. Als je met een Y-splitter gaat werken moet je sowieso zorgen dat je nooit beide bronnen tegelijk aan hebt staan. Niet alle speakers kunnen daar even goed tegen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Thanks voor de tip. Ik ga straks naar de Mediamarkt om te kijken of ze daar schakelaars hebben. Zoniet dan bestel ik wel een schakelaar als deze:

Ben van mening dat ik niet te moeilijk moet doen voor een simpele taak als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

magnifor schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:26:
Thanks voor de tip. Ik ga straks naar de Mediamarkt om te kijken of ze daar schakelaars hebben. Zoniet dan bestel ik wel een schakelaar als deze:

Ben van mening dat ik niet te moeilijk moet doen voor een simpele taak als deze.
Mijn ervaring is dat het aan of juist uit-zijn van de andere bron (dus aan zonder geluid te produceren) kan zorgen dat het geluid dof of juist te schel wordt. Verder kán het gebeuren dat bij hogere volumes het geluid gaat vervormen, dat hoeft niet de bas te zijn maar kan ook de middentonen zijn. De apparatuur zal er niet direct stuk van gaan, maar ik hoorde het zelfs bij een antieke radio van 50 jaar oud als "speaker" dus dat zul je - als het optreedt - ook wel uit je Logitech horen.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Overigens merk ik persoonlijk weinig vertraging als ik film kijk en het geluid via de Airport express afspeel (ik kijk graag TV series via de iPad in de keuken, die gestreamd worden vanaf de Mac Mini in de woonkamer, decadent is het wel een beetje). Heb je het al eens geprobeerd? En als je via AirFoil werkt (ik neem aan in combinatie met VLC) dan kun je in je afspeelprogramma vast wel een vertraging in het beeld zetten om de boel gelijk te trekken.

[ Voor 23% gewijzigd door sebastius op 03-03-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 13:54

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Airfoil heeft een eigen videoplayer die beeld en geluid in sync houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Airfoil zie ik een beetje als houtje touwtje oplossing, leuk dat programma's zoals Spotify gehijacked moeten worden om het geluid door te sturen naar de speakers via airplay maar ik zie dat niet als een goede oplossing.

Ik heb maar gewoon die schakelaar besteld van 6 euro op Conrad, moet voldoen lijkt me. :)
Pagina: 1