Toon posts:

Processor en geheugen draaien extreem bij geen gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn notebook is een ASUS G73SW met een i7 2630QM processor, 12 Gb geheugen. Nvidia GTX460M.

Ik heb sinds een paar dagen een probleem. Zonder reden is de processor constant aan het werk op 25 to 70% van zijn kunnen en mijn geheugenverbruik staat op 40 tot 70 %. De snelheid van de processor is normaal onder de 2 MHz, maar nu vrijwel constant boven de 2,5 MHz.

Ik heb voor dat dit gebeurde een NVidia grafische driver geïnstalleerd. Ik heb al systeemherstel gedaan. Zelfs tot 2 maanden terug, maar buiten dat een hoop programma's nu niet meer goed werken, is de hoge systeembelasting gebleven.
Ook heb ik met G-data antivirus, Super antispyware en Malwarebytes de computer gescand, maar die geven geven geen virusmeldingen oid.

Heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 00:01 . Reden: typefout ]

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:00
Als eerste denk ik dat je Ghz bedoelt in plaats van Mhz.
2 Mhz is wel er langzaam. Op die snelheid draaide mijn C64 20 jaar geleden :P
Jouw processor draait op: 2000 MHz, Turbo 2900 MHz (1 core), 2800 MHz (2 cores), 2600 MHz (3 or 4 cores)

Goed, nu ter zake.
Maar kijk eens in taakbeheer of je daar kunt zien welk proces de cpu belast.
Daar kun je ook zien welk proces hoeveel geheugen gebruikt.

Is daar niets te zien kan je altijd nog process explorer gebruiken. Die geeft beter weer wat er allemaal draait.

En systeem herstel is niet bedoelt om iets te verwijderen. Daarvoor zal je de software moeten verwijderen.
En het is logisch dat als je 2 maanden terug gaat met systeem herstel alle programma's die in die tijd zijn geïnstalleerd niet meer goed werken.

[ Voor 32% gewijzigd door SpiriTNL op 01-03-2012 00:56 ]

Verwijderd

+1 ^

Je kan ook HiJackThis gebruiken als het echt om een process gaat die niet in je PC hoort, maar je moet EXTREEM uit kijken met HiJackThis, Fix Checked = Delete Checked.

http://download.cnet.com/...3000-8022_4-10379544.html

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 01:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK. ik ga kijken of ik wat kan zien. Ik ben niet zo handig met computers.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:02
Ook heb ik met G-data antivirus, Super antispyware en Malwarebytes de computer gescand, maar die geven geven geen virusmeldingen oid.
En die staan niet in de achtergrond te scannen of wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ja Sorry. Moet GHz zijn. Stom! Bedankt SpiriTNL ;-)

Even gekeken. Jammer dat ik niet kan kopieren.
Er zijn meerdere iexplorer.exe (3) die samen op ong. 234.000 Kb geheugenverbruik staan en een "gewone" explorer.exe die 56.000 Kb aangeeft.Dan nog dwm.exe (bureaublad) op 30.000 Kb en sidebar.exe op 22.000 Kb (bureaubladwidgets)
In mijn geheugen wordt nu 5 Gb gebruikt en de processor op 12%. Het enige wat open staat is internet explorer.
Nu open ik Ccleaner om te kijken of er extra verbruikt wordt. Het geheugen blijft gelijk en de processor gaat naar 37% gebruik. De kloksnelheid is nu omhoog gegaan van 2,6 GHz naar 2,84 GHz. OOk na het sluiten blijft de kloksnelheid zo hoog. Processor is terug naar 15% gegaan. En de fans draaien nu standaard als een gek.

Was dit voldoende info?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu in het overzicht dat Windows mediaplayer networksharing 12 % van de processor verbruikt, terwijl ik die niet geopend heb.

Dit proces heb ik beëindigd. Het processorverbruik loopt nu meteen langzaam terug (logisch) Bijna 1% processorverbruik algemeen en geheugen op 2,3 Gb -> Komt nu een nieuwe bij van windows mediaplayer networksharing -> die loopt op -> ook uit gezet.-> Is opeens weer geactiveerd -> processorverbruik weer naar de 12% en geheugen weer naar 5 Gb. -> weer uitgezet.
Voor controle eens wmp opgestart en een muziekstuk laten spelen. Door wmp meteen 15% verbruik en komt dat networksharing er ook meteen weer bij. Gezamelijk meteen 37% verbruik! Ik heb wmp meteen afgesloten en die stopt ook. het networksharing gaat door.Ik heb nu de processtructuur beëindigd.-> Nu al een paar minuten rustig.

Zoals het nu duidelijk lijkt is er iets fout met windowsmediaplayer networksharing. Maar wat is het en hoe kan ik voorkomen dat deze weer zo tekeer gaat?
(Ik heb in msconfig bij services deze uitgezet. Blijft hij dan ook uit na de volgende keer opstarten?)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:49:
[...]

En die staan niet in de achtergrond te scannen of wel?
Malwarebytes heb ik er alleen even opgezet als verificatie. Is er nu weer af. SAS moet ik handmatig opstarten. Gdata daait wel op de achtergrond, maar verbruikt weinig.

Verwijderd

Ik heb in msconfig bij services deze uitgezet. Blijft hij dan ook uit na de volgende keer opstarten?

Als het goed is start die niet meer, maar probeer voortaan dat direct via services, meer opties en hoef ook geen reboot enzo..dus start -> control panel -> admin. tools -> services.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:50:
Ik heb in msconfig bij services deze uitgezet. Blijft hij dan ook uit na de volgende keer opstarten?

Als het goed is start die niet meer, maar probeer voortaan dat direct via services, meer opties en hoef ook geen reboot enzo..dus start -> control panel -> admin. tools -> services.
OK! Dank je voor de tips! :)
Ik wist eerst niet wat er precies aan de hand was en hoe ik dat kon controleren. Nu dus wel. *O*

Voortaan kijk eerst daar naar.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1