Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fp/bug] tip: zet de auto-refresh uit voor m.tweakers.net

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views

• T-men
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-11 14:01
Hoewel 'bug' een groot woord is wil ik deze toch graag melden.

Ik merk namelijk dat, wanneer ik Tweakers met mijn mobieltje bezoek binnen de kortste keren mijn accu leeg is. :'(
De oorzaak lijkt te zijn gelegen in het feit dat Tweakers een auto-refresh op de pagina's heeft staan waardoor mijn mobiel de pagina telkens maar opnieuw blijft laden. (ook wanneer de telefoon allang weer in mijn broekzak zit)
Die auto-refresh is natuurlijk super handig op een PC, maar minder handig op een mobiel met een beperkte accu-capaciteit.

Nu is het typisch het geval dat een mobiel overschakelt naar de mobiele site van Tweakers. Je ziet dat ook aan de URL, die verandert in "m.tweakers.net".

Is het niet mogelijk om bij de pagina's die via m.tweakers.net worden weergegeven de auto-refresh UIT te zetten ?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je ziet dat ook aan de URL, die verandert in "m.tweakers.net"
m.tweakers.net is geen andere versie dan 'gewoon' tweakers.net. Die overschakeling is iets dat je mobieltje doet, niet wij (vreemde praktijk ook).

Maar in ieder geval herkennen wij je wel als een mobiele gebruiker. Ik vind het wel een goed idee om dan in elke geval de auto-refresh uit te zetten :)

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb nog even gechecked, maar als het goed is zou de auto-refresh op mobiele devices al standaard uit moeten staan...

Intentionally left blank

• T-men
Vreemd !
Ik heb het net nog even na gekeken. Ik krijg elke 2 minuten een refresh ?!?

Aan de browser ligt het volgens mij niet. Vrijwel geen enkele andere pagina heeft hetzelfde 'probleem'.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wordt jouw mobieltje wel goed herkend? Zie http://tweakers.net/devicedetect

Intentionally left blank

• T-men
Volgens de link hierboven wordt mijn HTC Desire (Android 2.2.2) herkent als een Desktop browser met Safari. :S

Schiet mij maar lek !
Je user-agent string is: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10_5_7; en-us) AppleWebKit/530.17 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Safari/530.17

Je wordt herkend als:

ID safari_530
Merk Safari
Model 4.0
Mobiel apparaat? nee
Besturing mouse
(X)HTML support level 4
Markup voorkeur html_web_4_0
Javascript? ja
Resolutie nvt

Op basis van deze gegevens word je geclassificeerd als grade A

[ Voor 5% gewijzigd door T-men op 01-03-2012 23:33 ]

• T-men
Overigens, voor wat het waard is, heb ik met de desktop de FP pagina die via "m.tweakers.net" binnen komt nog even bekeken. Daar is een refresh-timer aanwezig (8e funktie) in het script:

<script src="http://tweakimg.net/x/min/frontpage+banners+tracker.js?1330343731" type="text/javascript">

(...)
function RefreshTimer(){if(this==window)return new RefreshTimer()...........
(...)

• T-men
Ik heb de mobiel nu gefixeerd op type B (welke feitelijk ook het juiste type is)
Nu zijn de refreshes gestopt. :)

We hebben dus een work-around.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

T-men schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:31:
Volgens de link hierboven wordt mijn HTC Desire (Android 2.2.2) herkent als een Desktop browser met Safari. :S

Schiet mij maar lek !

[...]
Nou, aan die user-agent is simpelweg niet te zien dat het om een mobiele browser gaat...

Intentionally left blank

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57
crisp schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:46:
[...]

Nou, aan die user-agent is simpelweg niet te zien dat het om een mobiele browser gaat...
Klopt, waarschijnlijk is er een desktop user-agent aangezet zodat bepaalde pagina's goed zichtbaar zijn.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HTC Desire cq. Android (een van de twee) heeft inderdaad een vinkje wel of niet mobiele weergave van websites (wat dan ongetwijfeld een andere useragent inhoudt).

• T-men
Ik heb onder de instellingen van de browser inderdaad het betreffende vinkje gevonden. De mobiele weergave stond uit !
Na het inschakelen wordt de Desire wel goed herkend.
Je user-agent string is: Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 2.2.2; nl-nl; Desire_A8181 Build/FRG83G) AppleWebKit/533.1 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/533.1

Je wordt herkend als:
ID htc_desire_a8181_ver1_suban22
Merk HTC
Model A8181
Mobiel apparaat? ja
Besturing touchscreen
(X)HTML support level 4
Markup voorkeur html_web_4_0
Javascript? ja
Resolutie 480x800

Op basis van deze gegevens word je geclassificeerd als grade B
Grade B is de correcte grade, en Tweakers.net lijkt hierop zonder auto-refresh te draaien. :)

Problem solved, wat mij betreft !

Thanks to all.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nice :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.