Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Punt is dat je me niet alleen vertelde dat het bedrag niet voldoende was maar tevens het feit dat je dood leuk vertelde dat je al eerder het object ter veiling had aangeboden en dat het toen ook niet naar wens was gegaan. De eerste keer was de hoogste bieder niet afgekomen en de 2e keer was er, waarschijnlijk, te weinig geboden. En dan probeer jij het nog een keer en dan wordt er weer te weinig geboden. Dat maakt het frustrerend.
Het zou mooi zijn als je als aanbieder een reserve zou kunnen inzetten in een veiling. Maar als je voor de 3e keer een veling ingaat en dan niet begint met een bedrag dat voor jou goed is maar heel laag inzet dan maak je het jezelf en de bieders heel moeilijk. Zet dan in de tekst het minimale bedrag maar goed dan kan je net zo goed meteen daarmee beginnen.
Dan kun je wel aankomen met termen als "het water aanvoelen" maar als je daar 3 veilingen voor nodig hebt en dan het object nog steeds niet weg ziet gaan voor het bedrag dat je wilt dan blijf je voelen maar het water wordt er niet warmer op. En zie, de bedragen gaan niet meer zo hoog als de eerste keer.
Ook heb je 2 mensen, mij en de winnaar van de vorige veling (denk ik) teleur gesteld door ineens met een hoger bedrag te komen.
Met het bovenstaande in gedachte geef ik dan een negatieve beoordeling ook om mensen te waarschuwen dat jij mensen wel eens teleur zou kunnen stellen als ze niet genoeg bieden. Het zielige is dat jij dan mij ook een negatieve beoordeling moet geven is een beetje oog om oog, tand om tand. Maar goed zo zit jij dus in elkaar.
Ondertussen heb ik van een andere Tweaker een hele mooie mobiel, zelfde type juiste bedrag dus ik zit er niet mee.
Ik heb dit product inderdaad al eerder aangeboden 2x zonder veilingmodus (zonder succes) en nu ook 3x met veilingmodus. Het is alleen lastig een koper te vinden die het product (inclusief accessoires) op waarde weet te schatten.
Bij de eerste keer had ik ook 100 euro als startbod ingevuld, omdat je bij een veiling nou eenmaal een lager bedrag moet invullen dan dat je er eigenlijk voor wil hebben. Bij de tweede veiling had ik geprobeerd een hoger bedrag als startbod in te vullen namelijk 150 euro, met als resultaat dat er niemand een bod doet tot het laatste moment en er vervolgens dus 150 euro wordt geboden. Met andere woorden geen geslaagde veiling. Het idee van een veiling is dat er meerdere mensen gaan bieden en of er dan uiteindelijk hoog genoeg geboden is, is aan de aanbieder.
De eerste keer waren er uiteindelijk 2 mensen die tegen elkaar aan het bieden waren met als hoogste bod 198 euro (dus zelfs meer dan ik voor ogen had), maar diegene reageerde vervolgens niet op mijn berichten. Daarna de andere persoon benaderd, waar ik ook moeizaam reactie van kreeg en vervolgens een bedrag van 190 euro voorstelt, waarmee ik akkoord ging. Echter kreeg ik na het akkoord gaan weer een tijd geen reactie over hoe het af te handelen en toen ik uiteindelijk een reactie kreeg, zag diegene toch af van de koop.
Daarom was ik dus genoodzaakt het product opnieuw aan te bieden, waarbij er vervolgens dus helaas te laag geboden werd. Dat heeft verder niks te maken met hoe vaak ik het product al heb aangeboden. Het is gewoon afhankelijk van wie er interesse heeft en hoeveel diegene vind dat het waard is en dat verschilt van persoon tot persoon.
Het probleem wat jij dus hebt kan je mij niet kwalijk nemen. Wat je ook zelf al hierboven onbewust aangeeft. Het is nou eenmaal hoe vraag&aanbod is opgezet waarbij er gebruik gemaakt wordt van de veilingmodus.
De reden die je aangeeft voor het geven van de negatieve beoordeling slaat natuurlijk nergens op: "een negatieve beoordeling geven om mensen te waarschuwen dat ze teleurgesteld kunnen worden als ze niet genoeg bieden". Dat geldt namelijk voor elke veiling en staat dus los van mij als persoon. Elke aanbieder heeft het recht om niet akkoord te gaan met de geboden bedragen en daarmee kan het dus gebeuren dat hij een persoon teleurstelt.
Mijn voorstel is dan ook om beide negatieve beoordelingen te laten verwijderen. Graag hoor ik of je hiermee akkoord gaat.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verder kun je ook op een echte veiling niet gaan. Als je daar een reserve van, zeg, 150 euro ingeeft en het product wordt voor 150 euro verkocht kun je ook niet naar de veiling meester rennen en zeggen dat je er meer voor wilt hebben en dat je het water aan het voelen was. Dat het Tweaker systeem dat wel toestaat is een zwakte.
Goed, blijkbaar kun je niet slapen van een negatieve beoordeling een aangezien ik mensen niet van hun slaap wil houden en deze hele exersitie blijkbaar is om die weg te krijgen zal ik je maar helpen. Ook omdat het nu eenmaal geen halszaak is.
Ik haal hem zo weg als jij de "tand om tand" daarna ook weg haalt. Vraag is alleen hoe doe je dat.
Ik heb nu dus beide feedbacks verwijderd.
[ Voor 19% gewijzigd door FlipFluitketel op 02-03-2012 15:22 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Sorry maar dit klinkt als een eigen interpretatie. Als een veiling door iemand gewonnen is (iemand heeft meer geboden dan het minimum bod) zou je gewoon moeten leveren. Zo werkt dat op een real life veiling en bv op ebay ook. Zoals je het nu neerzet lijkt een veilig min of meer een animocheck waar misschien een verkoop uit kan voortkomen. Dat is volgens mij niet toegestaan.Laguna schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:28:
Het idee van een veiling is dat er meerdere mensen gaan bieden en of er dan uiteindelijk hoog genoeg geboden is, is aan de aanbieder.
Voor jou is het een kwestie van het minimum bod bepalen waarbij je ook rekening moet houden dat mensen wellicht niet of weinig bieden als je een hoge startprijs vraagt. Simpelweg erg laag inzetten en gewoon als verkoper afhaken als het eindbod niet hoog genoeg is is not done en in dat soort gevallen vind ik een negatieve review gewoon terecht.
[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 02-03-2012 16:58 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dus ik deel de strekking van Bor ^^
[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 02-03-2012 17:00 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
En dus ook die van mij, ben blij dat ik niet de enige ben die de gang van zaken een beetje vreemd vind, om het zacht uit te drukken.Dus ik deel de strekking van Bor ^^

Maar goed, de negatieve beoordelingen zijn verwijderd. Ik hoop dat Tweakers iets aan het bied systeem gaat doen, bijvoorbeeld een reservering mogelijkheid.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dit topic is gesloten.