Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik heb gezocht en kon er geen topic over vinden, maar zoals aangegeven in een ander topic draai ik de Avast! antivirus software, omdat ik in een screenshot app malware had zitten.

Ik lees er hier echter weinig over - draaien jullie antivirus software? Zo ja, welke? Zo nee, waarom niet?

Verwijderd

Nope, aangezien ik niks installeer wat ik niet vertrouw.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik draai al sinds jaar en dag Windows Defender en nu dus Security Essentials.
Updates voor het spul komen mee via Windows Update, het is stabiel en maakt mijn pc niet merkbaar veel trager.

Daarnaast heb ik ook bij een aantal grote bedrijven gewerkt (gemeente Amsterdam bijvoorbeeld) welke de zakelijke variant draaien (ForeFront something something) en dat werkt ook echt prima...

Het ergste van de "grote" aanbieders van antivirus zoals McAfee en Norton vind ik:
- Als je product echt goed is, hoef je het niet als bloatware mee te leveren bij nieuwe computers...dat is voor mij echt een fail.
- Er zit een hoop spul bij waar ik niet op zit te wachten aangezien Windows die dingen prima zelf kan. Denk bijv aan de firewall. De firewall in Windows 7 is ontzettend uitgebreid dus ik hoef er niet nog eentje voor. Of wat te denken van dat "personal security" spul wat zogenaamd je online identiteit zou moeten beveiligen...geloof er niets van...

[ Voor 42% gewijzigd door Mike2k op 29-02-2012 22:49 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mike2k schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:45:
Ik draai al sinds jaar en dag Windows Defender en nu dus Security Essentials.
Updates voor het spul komen mee via Windows Update, het is stabiel en maakt mijn pc niet merkbaar veel trager.

Daarnaast heb ik ook bij een aantal grote bedrijven gewerkt (gemeente Amsterdam bijvoorbeeld) welke de zakelijke variant draaien (ForeFront something something) en dat werkt ook echt prima...
Op Android .... ?

;)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

FAIL...totaal niet gezien dat het om android ging...laat maar zitten...
* Mike2k gaat naar bed...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Ti2
Ik was ook verrast door malware op de genoemde screenshot software. Goede beoordeling, goede recensies.

Dat was mijn wake up call.
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:30:
Nope, aangezien ik niks installeer wat ik niet vertrouw.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Zoner antivirus (en die hield dat adware geval in die screenshot app ook netjes tegen)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Verwijderd

ext4 heeft geen grip in huisch wanneer het gaat om wat te installeren zonder toestemming. Gewoon uitlaten denk ik..Wine_achtigen misschien dan wel, maar nee...

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:35
Door jouw bericht heb ik nou ook Avast op mijn mobiel geïnstalleerd.
Ik had toch wel vaak dat ik mij afvroeg of het geen virus zou zijn, nou voel ik me al ietsjes veiliger en wat voorzichtiger zijn helpt ook .

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07
Ti2 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:57:
Ik was ook verrast door malware op de genoemde screenshot software. Goede beoordeling, goede recensies.

Dat was mijn wake up call.

[...]
Welke malware dan? Vergeet niet dat er ook false positives tussen kunnen zitten. Screenshot app kan namelijk gebruik maken van bepaalde functies zoals Root, welke vaak niet door anti-virus software wordt gewaardeerd.

Daarnaast draai ik geen anti-virus software. Slaat echt helemaal nergens op als je goed oplet. Maar ja, als je als een dolle apps gaat installeren, gaat er vanzelf iets mis 8)7.

Verwijderd

Oppassen met apps zal wel voor het overgrote deel helpen. Toch vraag ik mij af of het niet misschien handig is om een virusscanner te installeren in het verband met exploits in Android zelf.
Of een soort firewall/HIPS die gewoon net iets meer controle geeft over apps. Dat je bijvoorbeeld sommige apps toegang tot je foto's of sms of het internet kan weigeren.

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:47:
Oppassen met apps zal wel voor het overgrote deel helpen. Toch vraag ik mij af of het niet misschien handig is om een virusscanner te installeren in het verband met exploits in Android zelf.
Of een soort firewall/HIPS die gewoon net iets meer controle geeft over apps. Dat je bijvoorbeeld sommige apps toegang tot je foto's of sms of het internet kan weigeren.
Daar gebruik ik deze voor: Android Market: LBE Privacy Guard#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5sYmUuc2VjdXJpdHkubGl0ZSJd

Ryzen cloud9

Verwijderd

TweakMaster schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:51:
[...]

Daar gebruik ik deze voor: Android Market: LBE Privacy Guard#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5sYmUuc2VjdXJpdHkubGl0ZSJd
Super, precies wat ik bedoelde en zocht. Tenminste, zodra de Xperia S binnen is;)
Volgens mij altijd wel goede software om erop te hebben, gewoon als extra veiligheid.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:47:
Mensen beseffen niet dat je soms als ontwikkelaar bepaalde permissies moet aanvragen om iets totaal anders te gebruiken. Je moet soms een paar (vier of vijf) permissies aanvragen voordat je de app zoiets als internetfuncties of jouw locatie kunt meegeven. Zie ook de Android permissions.

Anyway, kijk gewoon of een developer vertrouwd is door Google, zo ja dan kun je de app ook gewoon vertrouwen. Net zoals op Windows of OS X, verder kijken dan je neus lang is!

• Ti2
alex3305 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:34:
[...]

Welke malware dan? Vergeet niet dat er ook false positives tussen kunnen zitten. Screenshot app kan namelijk gebruik maken van bepaalde functies zoals Root, welke vaak niet door anti-virus software wordt gewaardeerd.

Daarnaast draai ik geen anti-virus software. Slaat echt helemaal nergens op als je goed oplet. Maar ja, als je als een dolle apps gaat installeren, gaat er vanzelf iets mis 8)7.
Je aanname dat ik als een dolle apps installeer is onjuist - ik heb welgeteld zo'n 25 apps op mn phone, en check altijd permissies/ recensies voor ik installeer.

Welke malware het was weet ik niet, want heb de app berwijderd. Sindsdien krijg ik iig geen verzoeken meer via Talk van lui als "lustylolita2341684564684@gmail.ru" :+
TweakMaster schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:51:
[...]

Heel handige app, bedankt voor de tip d:)b
Pagina: 1