Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar storage hosting

Pagina: 1
Acties:

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Hoi,

ik ben momenteel op zoek naar een aanbieder voor een storage hosting oplossing. In principe gaat het om online backup, maar dan wel om 2 - 4 TB opslagruimte. SSH en rsync is een must, verder is echt niks vereist (geen web server, email of iets dergelijks).
Idealiter is de aanbieder aangesloten bij de AMS-IX.

Alternatief zou ik me ook kunnen voorstellen een Synology DiskStation (DS411 ofzo) in een data center te plaatsen als het maar een goede aanbieding is. 100 MBit port is minimum, 1GBit zou ideaal zijn.

Weet iemand een bedrijf die dit zou kunnen bieden?

Alvast bedankt!

-Christian

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat heb je zelf al gevonden?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat is het budget?

Want ik gok dat dat de reden is dat je niet een willekeurige hoster pikt. In principe kan elke hoster het aan, enkel de kosten zullen verschillen (als je tenminste geen service / SLA wenst)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Wat voor verbinding heb je zelf?

2-4Tb an-sich is niet zo'n probleem,maar ik kan me voorstellen dat niet elke partij daar z'n AMS-IX poortje voor wil belasten (tenzij je genoeg betaald)

On-net verkeer is een stuk voordeliger, en dan heb je best kans dat 100Mbit of 1Gbit een stuk beter binnen je budget valt. Als je lokale provider ook on-net diensten levert tussen meerdere lokaties kan dat interessanter zijn. Bij (bv) Ndix en Priority kun je ook gewoon vlans van A-B afnemen, en dan kost het de betreffende partij geen bandbreedte op z'n transits/peerings (Alleen capaciteit op de uplink)

Een Synology oid ergens plaatsen is een prima optie denk ik als je een goede deal kan maken mbt bandbreedte.
Ik heb op mn werk ook een aantal klanten die puur rackspace voor een server afnemen en een vlan,zonder tussenkomst van een IX (klant zit in dat geval op de NDIX aangesloten)

Enige is dat de meeste coloboeren in HE's werken, een 'tower' synology is dan of duur (neemt veel HE in), of wordt niet geaccepteerd (geen 19"), dus dan zou ik zeker kijken naar de 19" versies

[ Voor 28% gewijzigd door DJSmiley op 29-02-2012 22:38 ]

• Mahoek
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Volgens mij moet zoiets wel op te zetten zijn met Amazon S3 toch?

[ Voor 62% gewijzigd door Mahoek op 29-02-2012 22:46 ]

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als het je echt alleen maar om een backup gaat kan je ook een backup cloud storage nemen. Is zo'n 10 keer goedkoper als een server.

Iets als livedrive.com, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar daar zit volgens mij wel SSH en rsync support op.

[ Voor 31% gewijzigd door Pikoe op 29-02-2012 23:55 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Je wil 1GBit naar AMS-IX, maar heb je zelf wel zulke hoge download- en uploadsnelheid op je internetverbinding, anders heb je er namelijk niets aan.
Pagina: 1