Hoop gedoe met ACRyan Playon HD (1st generatie)

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:18
Genoemde wonderschone apparaat werkt ogenschijnlijk niet fatsoenlijk. Ik heb alles geprobeerd wat ik kan, inclusief het doorlezen van het hele ACRyan topic, maar ik zie nergens dezelfde situatie terug.

Ik heb zelf de fw geupdate zojuist naar versie v7.3.3.r3582 - European Edition. Dit was nog een versie uit 2009.

Het apparaat is niet van mezelf maar van een vriend van me. De situatie is als volgt:

Internet aansluiting is Z1 van Ziggo, dus 8 mbit/s. Het modem is gewoon het standaard modem dat door Ziggo geleverd wordt. Daaraan zit een router waarop wireless en DHCP geactiveerd is. Er is maar 1 laptop in huis, die netjes wireless op internet kan, zonder problemen.

De situatie vóór enige wijzigingen:

Laptop maakte draadloos verbinding met de router en had dus internet. De ACRyan was bekabeld met de router. Op de laptop draait Windows XP. Ik heb 1 map aangemaakt en die gedeeld, en deze map was zonder problemen te benaderen op de ACRyan. Afspelen getest met een divx en dat werkte.

De situatie is nu dat de eigenaar graag HD content wil af kunnen spelen. Dat betekent dat er gebruik gemaakt moet worden van een kabel.

De situatie ná wijzigingen:

Icidu 5 poorts 100mbit switch aangeschaft. De kabel die vanuit de router aar de ACR liep in de correcte poort (poort 1) van de switch gestoken. Vervolgens de laptop met een internetkabel aan diezelfde switch gehangen. Laptop heeft via deze kabel netjes internet.

De ACR ook met een kabeltje op de switch aangesloten. Resultaat is dat de ACR ogenschijnlijk wel een IP adres krijgt (192.168.0.104) maar geeft aan: Uit: DHCP niet gereed!

Het totaalresultaat is dat de gedeelde map op de laptop nu niet meer terug te zien is op de ACRyan. Wanneer ik naar Network ga, dan zie ik de map er niet bij staan.

Omdat ik dus terug wilde naar de oude situatie, de kabel die nu vanuit de router naar de switch loopt terug in de ACR gestoken, en de laptop weer draadloos verbonden met de router. Dit is de startsituatie, maar ook nu zie ik de gedeelde map niet meer terug.

Mijn eigen conclusies zijn:

- De switch werkt, aangezien ik via de switch nog steeds internet heb gehad op de laptop.
- DHCP staat aan. De laptop krijgt automatisch een IP adres toegewezen door DHCP. Windows XP geeft dit ook aan.
- De ACRyan is niet stuk. Afspelen vanaf de interne HDD werkt prima, en gisteren werkte het afspelen van een divx die op de laptop stond ook. Dit was wel wireless.
- Handmatig een IP adres etc toewijzen in de ACR heeft ook geen zin. Dit heb ik geprobeerd en werkt ook niet.

Ik heb geen idee wat het probleem is, of hoe ik het kan oplossen. Ik weet dat er een topic is voor de ACRyan maar aangezien ik in dat topic geen issues kon vinden die hier gelijk aan waren heb ik er een nieuw topic aan gewaagd. Indien deze post toch in dat topic moet zal ik dat alsnog doen.

Update:
Zojuist geprobeerd of het apparaat uberhaupt wel internet heeft. Dit lijkt zo te zijn. Weer werkt, en CNN headlines etc werkt ook zonder problemen. Met andere woorden; het enige probleem 'm in de verbinding tussen de laptop en de ACRyan.

Update 2:
Nou, het werkt, maar niet zoals het hoort. Geprobeerd om de ACR te pingen op het ip adres wat hij heeft, wat ik er niet vast in heb gezet, zonder dat hij een DHCP server heeft (geeft ie aan) maar het IP adres is 192.168.0.104.

Als ik dat ip ping, dan kan ik ineens wel de gedeelde map zien. Dat is dus goed. Het afspelen van content gaat dan zonder problemen. Echter, zet ik de ACRyan uit of zet ik de laptop uit en daarna weer aan, dan kan de ACR de gedeelde map weer niet vinden. Als ik vervolgens opnieuw ping werkt het daarna wel weer.

M.a.w., elke keer dat je een van de 2 apparaten uit zet moet je het pingen herhalen om het weer werkend te krijgen. Dat kan niet de bedoeling zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Just_A_User op 29-02-2012 21:35 ]

Och ja, je moet toch wat he.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:36
AC-Ryan een dynamisch adres is geen probleem.
De laptop zou eigenlijk een vast ip-adres moeten krijgen. Hierdoor moet je al minder verbindingsproblemen hebben.

Je had toch al een router. Deze heeft normaal gesproken extra Lan poorten. Waarom dan een extra switch er achter. Een switch zou overigens geen problemen mogen geven, het is een relatief dom apparaat

Probeer de AC-Ryan eens te resetten naar de fabriekinstellingen en dan alles weer opnieuw aansluiten en instellen.

Daarnaast. Realtek (AC-Ryan oa) en Full-HD streamen zijn geen vrienden. Hou hier dus rekening mee.
De firmware met de oude gui (t/m firmware 4***) gaf bij mij overigens betere streamingsresultaten dan de firmware met de nieuwe Gui. Gezien het firmwarenummer gebruik je nog de oude GUI. Er zijn nog 1 of 2 nieuwere firmware versies met de oude GUI. Er is dus nog wat ruimte om met firmware te spelen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

In het verleden wees je een andere user ook al op het feit dat er een algemeen topic was voor een andere AC Ryan mediaspeler.

Hierbij wil ik je ook even wijzen naar het juiste topic: [Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1

Daar zul je uiteindelijk de meeste expertise vinden en ook hebben users daar de meeste ervaringen met de verschillende firmwares en bijbehorende gekkigheden. :)

Succes!

[ Voor 23% gewijzigd door Michael Knight op 03-03-2012 08:25 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Dit topic is gesloten.