[Win7] Netwerkwachtwoord opgeven op een share

Pagina: 1
Acties:

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 12:05
Het volgende probleem heb ik sinds kort:

HTPC met de volgende software geïnstalleerd:

-XBMC (nieuwste eden versie beta 2)
-Ubuntu 11.10

Laptop:
Windows 7 home premium (legaal)

Op de HTPC heb ik een aantal shares aangemaakt met de volgende SMB configuratie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[Videos]
path = /home/xbmc/Movies
force user = xbmc
inherit permissions = yes
public = yes
only guest = yes
guest ok = yes
read only = no

[Pictures]
path = /home/xbmc/Pictures
force user = xbmc
inherit permissions = yes
public = yes
only guest = yes
guest ok = yes
read only = no

Als ik deze shares wil benaderen, blijft Windows om een netwerkwachtwoord vragen. Ik heb nooit een wachtwoord ingesteld hiervoor. Nu las ik via Google en op het forum van Tweakers een aantal oplossingen die helaas niet tot een resultaat hebben geleid:

-Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen -> Deze optie inschakelt maar geen resultaat
-Nieuw account aangemaakt op mijn laptop die ook voorzien is van een wachtwoord. -> Geen resultaat.

Het probleem had ik niet met de vorige versie van Ubuntu. DIt betrof een Live cd met XBMC en Ubuntu 10.10

Herkent iemand dit probleem toevallig:?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hij vraagt om het password voor de share op je XBMC machine, niet je Windows machine. Dus het password van de user xbmc. Password is default xbmc voor zover ik weet.

https://discord.com/invite/tweakers

• Possible
redfoxert schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:57:
Hij vraagt om het password voor de share op je XBMC machine, niet je Windows machine. Dus het password van de user xbmc. Password is default xbmc voor zover ik weet.
Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik dit ook al geprobeerd maar dit heeft helaas niet geholpen. Ik weet zeker dat ik de gebruikersnaam en wachtwoord goed invoer aangezien ik deze heb gekopieerd uit wordpad en ik via Putty wel goed kan inloggen.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• redfoxert
  • Niet online
Het is in ieder geval zeker niet het password voor Windows. Dus is je config niet in orde.

[ Voor 20% gewijzigd door redfoxert op 29-02-2012 20:05 ]

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Kun je niet gewoon everyone toevoegen aan de share zodat niemand daar een wachtwoord voor nodig heeft?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Possible
djkavaa schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:05:
Kun je niet gewoon everyone toevoegen aan de share zodat niemand daar een wachtwoord voor nodig heeft?
Wat bedoel je met everyone? Als er in Samba al de optie guest ok = yes staat, lijkt het mij dat iedereen er toegang tot moet krijgen.

• redfoxert
  • Niet online
Possible schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:08:
[...]

Wat bedoel je met everyone? Als er in Samba al de optie guest ok = yes staat, lijkt het mij dat iedereen er toegang tot moet krijgen.
In dat geval conflicteerd only guest = yes met force user = xbmc

lijkt mij ...

• Kavaa
Dat lijk mij ook inderdaad, probeer eens die user weg te halen dan moet als het goed is iedereen toegang hebben toch?
En anders andersom even de Geust only weghalen en dan kijken of je wel in kunt loggen met je XBMC account.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Possible
Hmmm inmiddels de smb.conf aangepast maar helaas geen resultaat.
Ik denk ook niet dat het daar in zit aangezien het precies dezelfde configuratie was die ik met Ubuntu 10.10 ook had. Het moet dus iets anders zijn volgens mij...

• Kavaa
Heb je er een management shell overheen of niet.
Probeer anders eens webmin hierin kun je je setting in een GUI beheren is misschien een stuk makkelijker en het is gratis.

Hierin kun je dan ook instellen dat iedereen rechten heeft op een share.

• Possible
djkavaa schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:23:
Heb je er een management shell overheen of niet.
Probeer anders eens webmin hierin kun je je setting in een GUI beheren is misschien een stuk makkelijker en het is gratis.

Hierin kun je dan ook instellen dat iedereen rechten heeft op een share.
Nope heb alleen de XBMC shell en de rest is command line. Ik zal dan toch maar eens verder gaan kijken en anders betekend het een reinstall met een andere versie.

• Kavaa
Mag ik vragen welk systeem je hebt draaien?
Anders kun je toch net zo makkelijk w7 installeren en vervolgens XBMC automatisch laten opstarten?

• Possible
Het is inmiddels gelukt!

Ik heb voor de zekerheid nogmaals een nieuw useraccount aangemaakt voor SMB:

sudo smbpasswd -a xbmc
New SMB password:
Retype new SMB password:
Added user username.

Nu deze gegevens ingevoerd en alles is gelukt!

• Kavaa
Kijk das mooi om te horen, veel plezier ermee.

Pagina: 1