Het volgende probleem heb ik sinds kort:
HTPC met de volgende software geïnstalleerd:
-XBMC (nieuwste eden versie beta 2)
-Ubuntu 11.10
Laptop:
Windows 7 home premium (legaal)
Op de HTPC heb ik een aantal shares aangemaakt met de volgende SMB configuratie:
Als ik deze shares wil benaderen, blijft Windows om een netwerkwachtwoord vragen. Ik heb nooit een wachtwoord ingesteld hiervoor. Nu las ik via Google en op het forum van Tweakers een aantal oplossingen die helaas niet tot een resultaat hebben geleid:
-Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen -> Deze optie inschakelt maar geen resultaat
-Nieuw account aangemaakt op mijn laptop die ook voorzien is van een wachtwoord. -> Geen resultaat.
Het probleem had ik niet met de vorige versie van Ubuntu. DIt betrof een Live cd met XBMC en Ubuntu 10.10
Herkent iemand dit probleem toevallig:?
HTPC met de volgende software geïnstalleerd:
-XBMC (nieuwste eden versie beta 2)
-Ubuntu 11.10
Laptop:
Windows 7 home premium (legaal)
Op de HTPC heb ik een aantal shares aangemaakt met de volgende SMB configuratie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| [Videos] path = /home/xbmc/Movies force user = xbmc inherit permissions = yes public = yes only guest = yes guest ok = yes read only = no [Pictures] path = /home/xbmc/Pictures force user = xbmc inherit permissions = yes public = yes only guest = yes guest ok = yes read only = no |
Als ik deze shares wil benaderen, blijft Windows om een netwerkwachtwoord vragen. Ik heb nooit een wachtwoord ingesteld hiervoor. Nu las ik via Google en op het forum van Tweakers een aantal oplossingen die helaas niet tot een resultaat hebben geleid:
-Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen -> Deze optie inschakelt maar geen resultaat
-Nieuw account aangemaakt op mijn laptop die ook voorzien is van een wachtwoord. -> Geen resultaat.
Het probleem had ik niet met de vorige versie van Ubuntu. DIt betrof een Live cd met XBMC en Ubuntu 10.10
Herkent iemand dit probleem toevallig:?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live