Thuisoplossing voor meerdere mailaccounts

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joris.
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-03 18:02
Hallo Mede Tweakers,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing voor een probleem waar mijn vader dagelijks mee zit,
hij heeft meerdere eigen bedrijven met meerdere mailaccounts, welke bij meerdere isp's lopen. Verder zit hij op 100 verschillende locatie's, met (alweer) 100 verschillende ISP's.
Als hij op de ene locatie is, kan hij dus niet altijd zijn mail binnenhalen van al zijn accounts.. Erg vervelend aangezien je tegenwoordig overal snel bij moet zijn.

Nu hadden we het idee om dit misschien op te lossen, maar of dit haalbaar is.. en met welke software, ik kan het niet vinden. Waar ik ook lees, ik vind geen oplossing voor mijn probleem.
We wouden graag een server neerzetten thuis, of gewoon een computer als dit ook volstaat, die álle mail binnenhaalt, en die deze dan vervolgens via één account beschikbaar stelt aan de laptop die door het hele land gaat, langs alle lieve ISP's die alles graag anders aanpakken dan hun collega's.
Zodat we hij dus ten alle tijde zijn mail kan binnenhalen.

Een bijkomend puntje dat voor ons ook deels mee weegt, is de optie om hetzelfde apparaat te kunnen gebruiken als een home server, met foto's, back-ups en dergelijke.

Kan iemand me hier mee verder helpen? Heeft iemand een idee? Of kan iemand me vertellen dat voor het probleem dat ik heb, helemaal niet zo'n oplossing bestaat? (Lijkt me toch niet?)

Alvast heel erg bedankt voor het mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 07:40
Je hebt hierin een aantal opties:

Je kunt een pc of server plaatsen en via RDP Connecten en dan je mail regelen (Makkelijk)
Je kunt een programma nemen dan je uitgaande mailserver locaties in zich heeft en per locatie aanklikken welke je wilt gebruiken (Lastig?)

Exchange server nemen alle mail hier naar toe forwarden en verzenden met 1 account of send of behalf of way dan ook (Mogelijk Niveau Middel mating) [ KOSTEN ? ]

Hosted Exchange met 1 mailbox of meerdere en meerdere verzend adressen (Send on Behaf) [KOSTEN] Makkelijk

Exchange trekt zich namelijk niks aan van locaties waar je zit enz enz. omdat je altijd via de exchange server mailt denk aan hotmail enz...

Om hoeveel domeinnamen gaat het precies als het er maar 1 is met meerdere mail aliassen dan kun je het beste exchange nemen zeg maar.

Als je thuis nog een leuke pc hebt staan en RDP Voldoet dan kun je deze het beste inrichten als mail client server zeg maar en vervolgens hier je mail op versturen als ontvangen altijd gaat natuurlijk.
Dat zou de meest makkelijke optie zijn lijkt me.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nadeel van rdp: mail staat alleen op die machine dus geen verbinding, vervelende firewall/proxy/... of te weing bandbreedte is geen toegang tot de mail.

Een eigen mail server met verschillende mailadressen lijkt me inderdaad de juiste weg. Hoeft geen (hosted) Exchange te zijn natuurlijk, kan wel. 'iedere' andere mail server zou kunnen voldoen.

Omdat het over mail gaat: CSA -> OFF

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Klopt inderdaad, maar exchange is het makkelijkste natuurlijk qua gebruik opzetten en kosten is het 2e natuurlijk, maar 1 user is nog te overzien.

Als RDP wel de oplossing is als je toch met een laptop werkt dan is dat het makkelijkste de verzonden items komen met IMAP wel weer in de verzonden items terecht alleen het echte verzenden gebeurt dan vanaf de vaste pc die thuis staat. zeg maar.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 23:22

Silasje

www.Entjes.eu

Misschien een domme oplossing hoor, maar wat nou als je alle mail door laat sturen naar 1 centraal email adres?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:43
Met Silasje.

Dat was mijn eerste gedachte ook namelijk. Laat al die verschillende e-mails alles lekker forwarden naar 1 centraal e-mailadres. Die e-mail kan je overal hosten waar je wilt (gmail, hosted exchange etc). Dan centraliseer je alles netjes en zou ik ook alles gaan versturen via dat mail adres. Dan kun je in de toekomst misschien ook nog wel is wat van die oude e-mailadressen weg doen als ze niet meer gebruikt worden.

Dat hierboven lijkt me ook iets betrouwbaarder dan zelf je eigen server neerzetten die je ook moet beheren en wat ook weer kapot kan gaan. Het hele foto en backup verhaal kun je dan wegzetten op een simpele nas.

edit: oh wacht even. Moet wat beter lezen. Dat zeggen jullie ook O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Craven op 29-02-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan deze accounts aan gmail toevoegen zodat google deze berichten van de respectievelijke servers ophaalt.
Verzenden vanuit gmail met de toegevoegde accounts kan eveneens.

kijk eens in gmail>instellingen>accounts en import

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joris.
Bedankt allemaal voor het reageren!

De oplossing van forwarden naar G-mail werkt niet in deze situatie, daar had ik zelf ook als eerste aan gedacht. Alleen vergeten bij mijn post te zetten. Het probleem met g-mail zat hem in de agenda meende ik, en mappen indeling. Hij wil gewoon bij outlook blijven, omdat daar bepaalde functies inzitten die bedrijven gebruiken waar hij ook moet zijn.
Verder moet hij voor zijn klanten hetzelfde mail adres houden, maar omdat hij meerdere bedrijven heeft.. met meerdere doelgroepen kan hij niet alles vanuit één mailadres doen. (Die krijgen dan ineens een mail van een bedrijf dat ze helemaal niet kennen)

Hoe gaat dit in zijn werk met Exchange? Mailt hij dan nog wel vanuit de adressen waar hij eerst ook vanaf mailde? Ik bedoel dus dat de mensen die hij een E-mail stuurt geen ander adres zien dan voor de exchange server.

En RDP, werkt dit ook via outlook? Aangezien jullie zeggen dat de mail alleen op die machine staat.

Ik heb het idee dat mensen hier vooral voor een Exchange server zouden kiezen? Hoe zit dit met de kosten, en is deze gewoon lokaal neer te zetten? Ivm vaste IP adressen etc.?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Met (misschien gratis, en zeker voor 40eur/jaar) Google Apps kan je ook voor afzenden verschillende mailadressen gebruiken, en prima met mappen werken - ook in Outlook.

Exchange is lokaal neer te zetten, bijv met een Windows Small Business Server. Maar een dedicated server lijkt me zwaar overkill voor 1 persoon. Dan zou ik eerder juist een gehoste Exchange aanraden. Kost een paar tientjes per jaar en aangezien je deze vraag moet stellen heb je misschien onvoldoende kennis om direct een Exchange server technisch te beheren (nofi :* ).

Zoals gezegd kan dat ook, voor ongeveer dezelfde kosten, met Google Apps maar Exchange is wel "lekker bekend". In principe kan je hetzelfde ook prima regelen met een willekeurige mailserver bij any hoster (niet zijnde je consumenten-ISP), maar Exchange of Google Apps neemt je voor het geld dat je er voor betaalt veel zorgen uit handen.

Detail: let wel een beetje op Wikipedia: Sender Policy Framework en pas zonodig je DNS-entries aan zodat je ook "legaal" mag mailen vanaf het IP-adres van de server die je evt. gaat nemen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Je kan Gmail ook in Outlook openen hoor, als je IMAP inschakelt bij de Gmail instellingen. Ik heb ook 2 externe accounts in Gmail, en die kan ik in Outlook ook prima lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joris.
Daar heb je wel gelijk in, maar het probleem zit hem niet in de G-mail account. Hij heeft ook wel een G-mail account, welke hij perfect in outlook kan zien, ongeacht de ISP. Maar de andere mailadressen die via POP3 servers etc lopen werken niet overal.
Deze mailadressen kunnen niet vervangen worden, aangezien ze verbonden zitten aan een bedrijf, persoon en noem maar op. Weggooien en opnieuw beginnen is dus geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 18:24
Hosted Exchange lijkt me precies wat je zoekt..
(uit eigen ervaring, bieden t zelf ook aan)

Daarmee is alles geregeld, kun je je agenda's en contactpersonen syncen en werkt het overal waar je internet hebt en bovendien op al je apparaten (inc Mac, iPad iPhone etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Bij hosted exchange ik heb het zelf ook voor 1 mail adres maar voor elk verzend adres zeg maar betaal je ook weer iets extra's maar hosted exchange is gewoon ideaal.
Ik zit zelf met een account bij cyso ik weet niet wat verder de mogelijkheden zijn met verzend adressen.

Thuis kan ook maar dan moet je gaan mailen met een smarthost als je provider verzenden blokkeerd vanaf poort 25 zoals ziggo dat doet.

Maar het opzetten van z'n server valt best wel mee.
Het backuppen kan ook makkelijk het probleem licht alleen bij de provider.
Maar je moet even kijken de kosten vallen ook best wel mee voor 1 user zeg maar.

Rdp lijk me nog steeds het makkelijkste.

Installeer windows 7 op een pc en installeer outlook zet rdp aan forward de poort 3389 in je router naar het ip van de pc en je kunt alles doen vanuit die pc.
Zorg wel dt de pc een vast ip heeft.
En je bent eigenlijk al geholpen als die toch overal normaal internet heeft zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Staatslot schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:15:
Hosted Exchange lijkt me precies wat je zoekt..
(uit eigen ervaring, bieden t zelf ook aan)

Daarmee is alles geregeld, kun je je agenda's en contactpersonen syncen en werkt het overal waar je internet hebt en bovendien op al je apparaten (inc Mac, iPad iPhone etc).
Hoe zit het bij jou dan met de verschillende verzend adressen (send on behalf)

Kun je me hier eens over dmen wil daar wel eens wat meer info over
Als dat mag. Ben wel nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
djkavaa schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:21:
Bij hosted exchange ik heb het zelf ook voor 1 mail adres maar voor elk verzend adres zeg maar betaal je ook weer iets extra's maar hosted exchange is gewoon ideaal.
Ik zit zelf met een account bij cyso ik weet niet wat verder de mogelijkheden zijn met verzend adressen.

Thuis kan ook maar dan moet je gaan mailen met een smarthost als je provider verzenden blokkeerd vanaf poort 25 zoals ziggo dat doet.

Maar het opzetten van z'n server valt best wel mee.
Het backuppen kan ook makkelijk het probleem licht alleen bij de provider.
Maar je moet even kijken de kosten vallen ook best wel mee voor 1 user zeg maar.

Rdp lijk me nog steeds het makkelijkste.

Installeer windows 7 op een pc en installeer outlook zet rdp aan forward de poort 3389 in je router naar het ip van de pc en je kunt alles doen vanuit die pc.
Zorg wel dt de pc een vast ip heeft.
En je bent eigenlijk al geholpen als die toch overal normaal internet heeft zeg maar.
Maar even serieus.. Dit zijn toch geen oplossingen die je iemand zakelijk wilt aanraden?
Dit zijn leuke knutseloplossingen voor tweakers, maar zakelijk moet iemand toch gewoon een dienst hebben die het doet (altijd doet) en die wordt ondersteund als je een probleem hebt?

Als je zakelijk iets wilt, maar je wilt er niet voor betalen tja dan houdt alles op natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Vandaar dat het een optie is.
Wat hij wil moet die zelf weten natuurlijk.
Het behoort tot de mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Ja, het behoort tot de mogelijkheden maar ik zou het absoluut ontraden.
Je krijgt dan zoveel problemen:

poort forwarden omdat providers 25 blokkeren
ip adres dat wijzigt
stroomuitval > geen mail
netwerkuitval > geen mail
softwarematige problemen, uitzoeken en kijken of je het opgelost krijgt (zonder ervaring)
ondersteuning van devices als tablets, smartphones etc?

Niks ten nadele van de TS, maar als je hier geen ervaring mee hebt lijkt het me niet dat je hieraan zou moeten willen beginnen!

[ Voor 5% gewijzigd door Staatslot op 01-03-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Klopt allemaal en natuurlijk is een hosted oplossing het beste maar als je geen geld uit wilt geven dan is dit wel een oplossing ip kun je zo resolven stroom uitval ja dat is het mindere ervan.
Je kunt ook hamachi gebruiken dus een vpn die altijd je vpn netjes opbouwt.

Maar dit is natuurlijk eem hobbie dingentje maar het kan goed werken als je geen geld uit wilt geven.

Ik neem aan dat je met poorten bedoel hey draaien van een eigen mailserver

Als je gewoon een client pc hebt met outlook dan is het hetzelfde als zijn laptop nu zegmaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Kavaa op 01-03-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Mwoa geen geld is erg relatief.

Het hoeft niet meer te kosten dan (een uurtje werk om in te lezen, een uurtje om alles te testen en een uurtje om het 'in productie' in te richten en) 3 a 4 euro per maand. En als de verschillende bedrijven samen (!) dat niet kunnen opbrengen dan zijn er wel belangrijkere dingen om zorgen over te maken dan verschillende mail-adressen.

1 uur downtime per jaar van de thuisverbinding / VPN kost meer geld dan de jaarlijkse kosten voor een gehoste variant. En dan tel je de extra bandbreedtekosten nog niet eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Klopt.
Natuurlijk is hosted exchange het makkelijkste met meerdere verzend adressen.
Danwel google apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Het is voor mij nog steeds niet duidelijk waar nu de problemen zitten.
Wat is het porbleem met:
_heretic_ schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:44:
Je kan deze accounts aan gmail toevoegen zodat google deze berichten van de respectievelijke servers ophaalt.
Verzenden vanuit gmail met de toegevoegde accounts kan eveneens.
kijk eens in gmail>instellingen>accounts en import

Bij een gratis oplossing:
• De POP3 mailboxen:
Maak voor elke mailbox een extra G-mail account en laat de post naar het G-mail account sturen.
Stel in G-mail in dat je post naar de POP3 kan sturen met het e-mail account van die POP3 postbus. G-mail stuurt dan een mail met een of andere bevestigingscode naar de POP3 postbus, om te verifieren dat je de eigenaar bent.
• IMAP postbussen laat je zoals ze zijn.
• Mailclient, stel per postbus het e-mail adres in, zoals het moet zijn. Laat de POP3 mail naar de desbetreffende G-mail postbussen voor de POP3 mailaccounts sturen en ontvangen. Bij verzenden forward die de post vrolijk door naar de POP3 account en die verstuurt zonder poort 25 ellende de mail daadwerkelijk uit naam van de POP3 accountnaam. Je ziet dus nergens meer het tussenstation gmail-account

Je moet nu eenmalig al je lokale POP3 mail verhuizen naar de juiste G-mail IMAP account.
Als je de mailclients op een laptop voor onderweg, PC voor thuis en nog een op het werk op deze manier instelt, kun je met een willekeurige internet verbinding overal ALLE mail lezen en is altijd alles synchroon.
Soepah paint skillz
Afbeeldingslocatie: http://smkroon.home.xs4all.nl/pictures/ispmail.png
En als je een eigen domain hebt, kun je inderdaad ook nog met Google Aps e-mail adressen voor dat domein aanmaken.

[ Voor 21% gewijzigd door Vaan Banaan op 02-03-2012 13:28 ]

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met hosted exchange, maar mij lijkt dit voor een zakelijk persoon wel het beste.
Daar je kunt bellen als je problemen hebt, en het vrij goedkoop is. Waarschijnlijk is een pc dag en nacht aan laten staan duurder en minder betrouwbaar! (laat staan problemen bij uitval)

Als je het gratis wilt, dan zou ik ook google apps nemen.
ALLE e-mail accounts door google laten ontvangen, en in de relevante mappen laten plaatsen.
Daarnaast de SMTP servers van de desbetreffende account instellen in gmail.

In outlook hoef je nog maar 1 inkomende account in te stellen, en voor uitgaand stel je ongeacht het e-mail adres de smtp server van google in. Dan ziet de klant ook altijd het juiste adres namelijk, en zolang de google server werkt kun je verzenden en ontvangen.

In noodgevallen kun je inloggen op de webmail, zodat je altijd nog iets achter de hand hebt (als bijv. alles behalve poort 80/443 dicht is)
Pagina: 1