Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwestern
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-04-2022
Mijn HP Pavilion dv7 1110ED loopt steeds warm en dan vast.
Nu heb ik gemerkt dat de ventilator Bij het starten een paar seconden volle kracht draait en daarna terug zakt, dit is normaal. Maar bij iets intensiever gebruik loopt de temp. op tot 80 graden, maar de Fan reageert niet door harder te gaan draaien, wat hij vroeger wel deed. Is dit met een of andere update te genezen of is er ergens een voeler kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:10

Hoite

Goed verhaal

Ik roep altijd redelijk snel schoon installeren, maar vaak is het nog wel te redden:

Draai de HP update tool om al je drivers te updaten
Check je opstartitems, alle adobe meuk enz uitvinken.
Draai ook windows update, installeer alle updates.

Je zegt te weten dat hij 80 graden wordt, dus lijkt me dat er geen sensoren defect zijn.
Spuit eventueel een lading perslucht door de fangaten, als er veel stof uitkomt even openmaken en grondig reinigen.

Mocht dit allemaal niet werken, zou ik hem schoon installeren.
(Backup maken van je bestanden, herstarten en op F11 rammen tot er "Windows is loading files" in je beeld staat.)

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwestern
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-04-2022
Fan en lucht kanaal heb ik schoon geblazen, kwam niet veel uit.
Maar het euvel is, dat de fan niet reageert op temperatuur verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog garantie? Zo ja, terug ermee.

Anders, duidelijk het resultaat van teveel stof in het koelblok. Openschroeven en stof uit het koelblok halen, dan doet hij het weer. Zolang dat duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:27
cwestern schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:04:
Fan en lucht kanaal heb ik schoon geblazen, kwam niet veel uit.
Maar het euvel is, dat de fan niet reageert op temperatuur verhoging.
Ik zou even kijken of er een BIOS update voor je laptop beschikbaar is. HP heeft ten tijde van de laptops met falende videokaarten (Nvidia 8400 en 8600) destijds voor meerdere laptops een BIOS update uitgebracht waardoor de fan constant bleef draaien zodat de kaart niet oververhitte. Misschien is dit bij jou ook gefixt met een BIOS update.

En even schoonmaken kan natuurlijk nooit kwaad ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 29-02-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je het zegt, in bepaalde oude bios revisies van de XPS werd er alleen naar de CPU temp gekeken. Draaide je echter een load test op de GPU ging de fan nooit aan, en sloeg de PC af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
DV7 = nieuwer model = HD3450 ATI.

Misschien dat er een nieuwere bios is, maar denk het niet.

Om de zoveel tijd is het gewoon raadzaam om de boel los te halen en schoon te maken anders krijg je zulke dingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.insidemylaptop.com/images/Dell-XPS-M1530/clean-replace-cooling-fan-07.jpg
Pagina: 1