Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hele hoge piep tijdens laden van data...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, mijn computer heeft kort geleden een BIOS update gehad, versie 1405 nu, en na niet al te lang gebruik hoor ik steeds zeer hoge piep tonen waarneer iets gerendered (niet altijd) of geladen wordt. Ik dacht dat het mijn harde schijf was maar ik had voor de zekerheid ATTO disk benchmark gedraaid om te kijken of het inderdaad alleen die is, maar het maakt niet uit of ik nou een van m'n SSD's benchmark of de schijf, het zeer hoge piep geluid komt sowieso af en toe voor. (Vrees dat 't het moederbord is...)

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, misschien iets vergelijkbaars meegemaakt?

PS: Er zit ook nieuw RAM geheugen in omdat de vorige fouten bleken te hebben, twee keer Corsair 4 GiB.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 16:58 ]

Verwijderd

Wellicht de CPU? Om de zoveel jaar steekt dat weer de kop op, een hele serie processoren met een pieptoon, al is dat meestal idle. Welke CPU heb jij?

Verwijderd

Topicstarter
Intel i5 2500K, standaard frequentie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees op andere fora dat het gewoon de capacitors zijn, men zegt het ook alsof het geen kwaad kan en een iemand zei zelf dat het na een tijdje weg gaat. Later in de discussie raden ze ook aan om C1E uit te zetten, en dat leek te helpen... Klopt dit?

Edit: C1E uitzetten hielp niet... Ook geprobeerd EIST uit te zetten maar dat mocht ook niet baten.

Het geluid is niet altijd, alleen bij bepaalde uitvoeringen. Ik merk het vooral als ik bijvoorbeeld in het Hoofdmenu van het spelletje Minecraft zit...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 17:45 ]

Verwijderd

Dat is inderdaad de oplossing. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit of het aan het moederbord of cpu ligt. Het zou goed kunnen dat het aan de (waardeloze) kwaliteit van de stroomvoorziening op je bord is.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is pas sinds vandaag voorgekomen, ik hoop dat ik nog wel gewoon even door kan gaan, ik heb helaas nog niet de mogelijkheid om dit moederbord direct te vervangen...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nog niet opgelost in ieder geval, C1E, EIST, CnQ, allemaal hebben ze geen effect, het piepen gebeurd trouwens niet in idle, meer juist bij bepaalde manieren van belasten, heel raar.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost: Het blijkt mijn videokaart te zijn. En het gebeurd wanneer er een hele hoge frame rate wordt gehaald (200+), vandaar dat het vooral in het Minecraft menu voor kwam, daar werd mogelijk een enorm hoge frame rate gehaald. Hoe het komt dat het in de ATTO disk benchmark ook geluiden te horen waren is nog niet bekend echter... Maar het lijkt erop dat er in ieder geval niks ernstigs aan de hand is.
Pagina: 1