Toon posts:

Chello en een eigen domeinnaam

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Thuis staan we op het punt om, eindelijk, internet via de kabel te gaan nemen. In de plaats waar ik woon betekent dat dat ik chello krijg.

Nou hebben wij thuis een bedrijf, en natuurlijk ook een website. Deze website is nu via een eigen domeinnaam te bezoeken.

Omdat wij nu iedere maand geld betalen om die website te laten hosten zou het natuurlijk heel voordelig zijn als we de website bij chello zouden kunnen plaatsen en toch nog steeds via de domeinnaam op kunnen vragen. Wie weet of dit kan en mag? Niet dat chello gaat zeiken als je dit doet.

Dan is het nog de vraag hoeveel dataverkeer dat je per maand krijgt. Zelf dacht ik dat dat zo rond de 500 Mb per maand lag. Voor de website dus. Wie kan mij hier meer duidelijkheid in verschaffen?

Greetz,

Big Tazzz

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik host zelf een site van n vriend van me, die trekt 0.5GB per maand. Ik heb verder geen gezeik met chello (ondanks dat t niet mag).

Wat betreft de domeinnaam; zelf heb ik n8w8.wox.org gratis van dhs.org gekregen. Ze sturen helemaal geen spam enzo omdat ze non-profit zijn.
Als je een .com oid wil, zou ik een naampje regelen bij Gandi. Daar heb je de meeste rechten wat betreft je domein. Als je ergens gratis een .com neemt, ben je zelf niet de eigenaar van dat domein en kunnen ze die naam gewoon inpikken wanneer je site succesvol blijkt. Zou ik als bedrijf dus niet aan beginnen.

Verwijderd

ik zou dus niet je domeinnaam bij chello neerzetten, zeker neit als bedrijf, chelle zoelf ka ner moeilijk over doen, maar je hebt ook gen goede uptime met het net.....
zo duur is hosting toch niet?

als het een speel domeintje is vind ik het wat anders, maar voor bedrijf moet je echt niet op chelle zetten...

wat betreft dataverkeer, dit is afhankelijk van meerdere dingen, vooral het aantal bezoekers... maar over het algemeen trek je niet extreem veel met een bedrijfsite

• Bigs
  • Niet online
Ik zou gewoon lekker bij die hosting provider blijven (of eventueel een goedkopere zoeken).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de site dus niet op de lokale pc thuis zetten, maar op de website die je bij chello krijgt.

Goedkopere hostingprovider heb ik nog niet kunnen vinden. Bovendien is de kans groter dat we thuis kabel krijgen als we de hostingprovider de deur uit kunnen schoppen :).

Verwijderd

Op zaterdag 24 maart 2001 15:34 schreef Big Tazzz het volgende:
Ik ga de site dus niet op de lokale pc thuis zetten, maar op de website die je bij chello krijgt.

Goedkopere hostingprovider heb ik nog niet kunnen vinden. Bovendien is de kans groter dat we thuis kabel krijgen als we de hostingprovider de deur uit kunnen schoppen :).
|:(

Verwijderd

Of gewoon bij Name -zero/-demo gaan, upgraden en verwijzen naar chello. Is volgens mij redelijk goedkoop alleen ik weet niet hoe leuk chello dit vindt, zeker bij veel dataverkeer.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 maart 2001 15:47 schreef Kertje het volgende:

[..]

|:(
Waarom???

Data verkeer zal ook niet zo'n probleem zijn. Nu hebben we een site van 1 Mb, d.w.z. alle bestanden van de website zijn samen 1 Mb groot. En bezoekersaantal ligt rond de 100 per maand... dus 500 Mb dataverkeer is genoeg.

Maar ik weet nou nog steeds niet of het van chello mag. Wie weet dat?

• DJSmiley
  • Laatst online: 08-05 20:48
Kijk eerst eens voordat je een vraag post.....

http://subscriber.chello.nl/support/faq/service.html
kan ik een eigen server opzetten?
Het opzetten van een eigen server en deze met het chello-netwerk verbinden valt onder de noemer zakelijk gebruik en is om die reden niet toegestaan.
instructies bij het plaatsen van een eigen homepage
Voor het plaatsen van uw homepage heeft chello speciaal voor u ruimte gereserveerd (10 megabyte). Op deze pagina vindt u een beknopte beschrijving over hoe u uw homepage het makkelijkst op onze computers kunt plaatsen. Wij verzoeken u bij het maken van uw pagina rekening te houden met het volgende:
• De verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid voor de geplaatste bestanden ligt bij u.
• Het is niet toegestaan om commerciele boodschappen te plaatsen op uw pagina.
• Informatie en materiaal dat in strijd is met algemeen aanvaarde normen en waarden en de goede zeden zijn eveneens niet toegestaan.
• 10 Megabyte is het maximum dat u aan data op mag slaan op onze servers.
• Chello is niet aansprakelijk voor schade die uit (overschrijding van dit maximum) voortvloeit.
http://subscriber.chello.nl/support/acceptableusepolicy/
7 Homepages

Artikel 13.8 Algemene Voorwaarden:

"Bij het plaatsen van informatie op de Personal Homepage dient de Klant zich aan de Acceptable Use Policy te houden".

De volgende activiteiten met betrekking tot het gebruik van personal homepages worden niet toegestaan:
• inbreuk op intellectuele eigendomsrechten van derden, zoals bijvoorbeeld auteursrecht op teksten, software, of muziek, of het gebruik van beschermde merken;
• plaatsen van illegaal of obsceen materiaal;
• commercieel gebruik van ruimte voor homepages is niet toegestaan;

Maatregelen UPC
UPC controleert niet stelselmatig de inhoud van de homepages, en heeft ook geen verplichting daartoe. UPC zal in de regel alleen bij klachten een homepage beoordelen op mogelijke inbreuk op de Acceptable Use Policy. Bij evidente inbreuk op geldende regelgeving of deze Acceptable Use Policy behoudt UPC zich het recht voor zonder voorafgaande kennisgeving en zonder verklaring, materiaal van de homepages te verwijderen, en homepages gedeeltelijk of in hun geheel zonder voorafgaande kennisgeving en zonder verklaring te deactiveren.
Oftewel, mag dus NIET

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Ze gedogen 't, maar 't mag niet.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:53
Dit is dus iets anders. Lees zelf eerst de vraag goed! Hij wil geen pc thuis! Dus zet hij ook geen EIGEN server op!
Hij wil gewoon de site van zijn bedrijf op de 10 mb website ruimte van chello gooien!

Ik weet niet of dit niet mag, het lijkt me van wel. Het blijft toch gewoon een website? Alleen met een andere URL.

Zelf heb ik verschillende sites op m`n 10 mb ruimte bij Chello staan, en die hebben allemaal een normaal (www.normaaladres.com) adres.
Nog nooit gezeik van ze gehad.

Alleen je data limiet is iets wat het niet zo heel leuk kan maken. :(

Hoe commercieel is je site? Verkoop je dingen op die site? Dan mag het volgens mij ook niet...:r

Verwijderd

Topicstarter
Op die site staat alleen informatie over de artikelen die wij verkopen... online bestellen kan niet... nou is het dus de vraag of dat dat commercieel is.

Verwijderd

is het nou zo moeilijk om te lezen |:(

Er mogen dus GEEN commerciële sites op chello domeinen geplaatst worden!!!

Het wordt idd gedoogd, maar gegarandeerd dat ze je een keer aanpakken (als ze een keer tijd over hebben):D.

Het kan dus wel, maar het mag dus niet.

P.s.
Een zakelijke account is (nog) niet mogelijk bij chello!!!

Verwijderd

Kan aan mij liggen hoor, maar ik ken geen 1 bedrijf dat niet commercieel is. Alles wat bij het bedrijf hoort is ook commercieel (als ik het fout heb hoor ik het graag).

Verwijderd

kan aam ij liggen hoor maar is dit een nuttige discussie?

het is toch zo duidelijk als wat, het mag niet, of je het doet moet je zelf weten....
kijk is voor de lol op www.chello.nl ofzo...

Verwijderd

Op zaterdag 24 maart 2001 17:08 schreef Rats het volgende:
Kan aan mij liggen hoor, maar ik ken geen 1 bedrijf dat niet commercieel is. Alles wat bij het bedrijf hoort is ook commercieel (als ik het fout heb hoor ik het graag).
...Dus je mag als bedrijf geen website hebben bij chello :)

Verwijderd

Als je hem voor persoonlijk gebruik gebruikt wel. Zodra je er een site opdouwd van een bedrijf wordt het commercieel en is het dus niet toegestaan.

Verwijderd

Ik zou het niet bij Chello neerzetten en zeker niet als bedrijf daar krijg je echt geklooi mee. Misschien kan je hem anders bij www.123xs.nl onderbrengen.

Groetjes, Midas

Verwijderd

Chello :? ik ben blij dat ik er van af ben! :r wat een balle tent is dat als je daar met je webservertje aan gaat hangen dan weet je tenminste zeker dat mensen je site nooit te zien krijgen.
Pagina: 1