No Hard disc found

Pagina: 1
Acties:

• Sanderhoeks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-11-2025
Beste tweakers,

Ik weet eigenlijk niet of in in het goede forum zit. Maar opslagmedia leek me wel relevant.

Ik zit met het volgende probleem. Vorig jaar pc gebouwd, alles doet het. Nu start mijn pc ineens niet meer op en zegt dat hij geen HD kan vinden. Ik heb m.b.v. Ubuntu gechecked of mijn hele HD niet kapot is maar hij herkent alle files nog en zoals het eruit ziet is alles nog compleet.

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik weer zorgen dat mijn HD windows weer normaal kan opstarten?
Ik las iets over de Raid-instellingen van mijn HD veranderen (via BIOS). werkt dat?
Of is de beste optie windows opnieuw installeren?

Bij voorbaat dank,

Sander

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kortom: onder een Live CD van Ubunto wordt de boel wel herkend, maar windows herkent de boel niet meer. Correct? :)
If so: dan ligt het dus niet aan je hardware configuratie, maar is er iets met je Windows aan de hand.. RAID instellingen zouden sowieso niet van toepasssing mogen zijn als je maar 1 HDD hebt. Of heb je wel een RAID config?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:57

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat is de precieze foutmelding die je krijgt?
Zie je je harddisk nog wel in het BIOS? (ik neem aan van wel, omdat je 'm blijkbaar wel via Ubuntu kunt benaderen)
Wat gebeurt er wanneer je via een Windows-cd/dvd opstart en probeert te repairen?

Rail Away!

• Sanderhoeks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-11-2025
Tja sorry, misschien ben ik inderdaad iets te voorbarig met deze topic :p

Ik had ergens gelezen dat het kon werken om je HD-config van ACHI naar IDE te veranderen. Dit werkte niet en RAID ook niet. (Heb idd ma 1 HD)

Ik heb dus nog niet geprobeerd met mijn windows schijffie. Die kan ik nergens vinden :(

Ik snap niet echt waarom dit opeens gebeurt ma de HD is er nog :)

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Ik verwacht dat je mbr corrupt is. Je kunt dit met je Ubuntu live cd repareren (zie Google).
(Controleer ook even of je bootvolgorde in 't bios klopt.)

[ Voor 24% gewijzigd door A4- op 29-02-2012 18:27 ]