Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemd probleem met voedingen

Pagina: 1
Acties:

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10 09:32
Hallo,

ik heb een eigenaardig probleem met een recent aangeschafte voeding.
Op verscheidene pc's heb ik de voeding uitgetest, en telkens weer het volgende probleem:
de computer schijnt op te starten, fans draaien, lampjes branden, maar geen van de devices krijgen stroom.
Dus geen geratel van de hardeschijf, aan/uit knop wordt niet op gereageerd, geen videosignaal (wss wordt de videokaart niet voorzien).

Getest op de volgende apparatuur:
1. sempron 2400+ pc (a7v8x-x moederbord)
2. athlon 2000+ pc (asrock moederbord)
3. intel atom bordje
4. pentium 3

Allemaal vertonen met deze voeding hetzelfde probleem.

Er is nog een voeding waar ik een probleem mee heb; een oud type (merk "Component Pro").
Dit was op het moment dat die nog werkte aangesloten op het Sempron 2400+ systeem. Hier heb ik een een VCore mod op uitgeprobeert, helaas mislukt. Na het aanzetten sloot het systeem zichzelf direct af, brandlucht was aanwezig. Voor heel kort maar, dus geen rook ofzo. Wist niet waar dat vandaan kwam. Had dus aan de VRM van het moederbord gesoldeert, en achteraf bleek dat de soldeerpasta geleidend is. Aangenomen dat hierdoor het VRM doorgebrand is maar begin toch te twijfelen.. Heb de voeding opengemaakt, maar valt niks te zien. Hoe test je zoiets?

Iemand een idee?

[ Voor 33% gewijzigd door C.Hariri op 29-02-2012 15:58 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien een brakke 5V of 12V lijn? Dan wil 't systeem echt niet meer booten, maar kan het goed zijn dat er her en der nog wat fans aanspringen en leds gaan branden.

Om wat voor voeding gaat het hier?

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10 09:32
Het is een spire "ATX-420W-PFC-N-PSU", kwam samen met een case voor samen 30 euro. Had er niet veel van verwacht (efficiency/stabiele voltages bij hoge belasting), maar op z'n minst wel een systeem dat boot. Zo'n sempron trekt overigens slechts 130W +- 50W overgeklokt. ruim binnen de specificatie.

[ Voor 25% gewijzigd door C.Hariri op 29-02-2012 16:03 ]

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Misschien een brakke voeding, aangezien hij dezelfde kuren vertoond op verschillende computers.
Mijn idee is het ding wegdoen en een paar tientje tegen aan gooien en een goede PSU kopen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Spire staat er idd niet echt om bekend geweldige voedingen te bouwen, zeker niet als je kast + voeding koopt voor 3 tientjes. Dan zou ik die voeding sowieso niet echt vertrouwen.