Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
Beste Tweakers,

Mn pa had een proefversie office 2010 en is daarop oultook 2010 gaan gebruiken.Hij kreeg problemen met zijn adresboek, verzenden lukte niet kreeg daarvoor de melding '1 of meerdere namen worden niet herkend'. Nu is die er achter dat het een proefversie was en wil die overstappen op windows live mail, maar wil outlook ernaast laten staan voor zijn oude email omdat importeren/exporteren tussen OL2010 en WLM dus niet gaat.
Zo gezegd zogedaan. WLM geïnstalleerd en alles werkt. Start ik de pc 1x opnieuw op en sindsdiens blijft die vragen om het juiste wachtwoord bij WLM terwijl dat alles juist is ingesteld.
WLM staat ingesteld als standaard emailprogramma. Waarom blijft die nu steeds om het wachtwoord vragen terwijl die al juist was ingegeven met optie wachtwoord onthouden aangevinkt? Kan er iets van outlook 2010 ook nog in de weg zitten soms?

Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Over welk wachtwoord heb je het precies, van bijv POP, of SMTP, of een ander?

En kloppen servernamen, poorten, encryptiemethodes en username volledig (en zijn die ingevuld waar het nodig is)?

Omdat het over een mail-app gaat, verplaats ik je topic van Client Software Algemeen naar OFF.

Edit: ik gok trouwens dat je het hebt over Windows Live Mail onder Windows XP, klopt dat?

[ Voor 36% gewijzigd door F_J_K op 29-02-2012 15:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Even niet over je eigenlijke probleem, maar dat over het exporteren van outlook naar windows live mail.

Het kan wel naar windows mail of outlook express, en vanuit daar kun je wel in windows live mail importeren.
Kun je eventueel ook op een oude computer met vista/xp doen, en dan de windows live mail map waar alle data in staat (staat ergens in appdata) verplaatsen naar de nieuwe machine.

http://www.sevenforums.co...ok-windows-live-mail.html

het is wel vrij omslachtig natuurlijk ;)

verder inderdaad je settings checken, vaak zit er toch een fout in.
Vergeet ook niet juist je username te checken, vaak dat men xxx invult ipv xxx@isp.tld
Ontvang je trouwens wel mails nadat je de gegevens hebt ingevuld en dan doorgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
Sorry, gaat over windows live mail onder windows 7 ultimate.

Ik heb exact dezelfde instellingen overgenomen uit outlook 2010. Ook netjes het wachtwoord ingegeven en de optie om te onthouden aangevinkt. Gisteravond ga ik daar weg en alles werkt. Vanochtend werkte het heel even en ineens krijgt die die melding dat het wachtwoord niet zou kloppen.
Dacht toen eerst even aan de mailserver van de provider, maar gekke is dat die vanaf zijn telefoon wel gewoon op de mail komt dus.
Op 1 moment heeft die heel even nog een ker mail binnengekregen maar sindsdien continu die melding over het wachtwoord.

edit: die optie via windows mail/outlook express is me idd bekend, maar zoals gezegd omslachtig en gezien het om een enkele mailtje ging waar die nog geen afstand van wilde doen is er besloten het op deze manier te doen :)

[ Voor 15% gewijzigd door X-Fire-X op 29-02-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Migratie kan trouwens ook via hotmail lol http://www.winvistatips.c...-windows-7-a-t830557.html

Krijg je niet ook een gedetailleerde foutmelding? Ik kan me bijv. voorstellen dat je geblocked bent door je mailprovider vanwege te vaak inloggen doordat je 2 mailprogramma's draait. Verder toch alle instellingen opnieuw doornemen natuurlijk, ondanks dat het ooit werkte.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
Kwam ergens anders dit tegen en dat bracht de oplossing:

klik start --> uitvoeren
type regedit
navigeer naar volgende sleutel

HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/User Shell Folders

Open nu de map User Shell Folders

een lijst met meerdere waarden verschijnt op de rechterkant

Dubbelklik op AppData

Vul nu bij waardegegevens het volgende in en klik op OK

Voor Windows XP: --> %USERPROFILE%\Application Data

Voor Windows Vista --> %USERPROFILE%\AppData\Roaming

Bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Heh, die had ik niet verwacht. Dank voor de update :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1