Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Freeze met bijlage in outlook toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 22:55

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb het volgende probleem. Op het moment dat ik in outlook een bijlage wil toevoegen en via de rood gemarkeerde balk een map wil openen, wordt outlook traag, en als je klikt, komt er te staan (reageert niet)
Dit wordt veroorzaakt door een share op het netwerk.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/48418943/Tweakers%20afbeeldingen/bijlagebox.png

In dit geval gaat het om een outlook profiel in exchange, deze computer is de enige die het probleem heeft. Wij verdachten eerst de ethernet over powerline adapters, maar na het trekken van een kabel is het probleem nog niet verholpen. Andere systemen welke hetzelfde Exchange account gebruiken, werken wel probleemloos, echter is de kabelafstand van deze machines wel minder. De kabel die gebruikt is, is doorgemeten, en is een prima cat5e kabel!

In windows explorer een bestand van de een share openen is geen probleem, echter als je het bestand op dezefde share weer op wilt slaan, loop het desbetreffende programma ook vast, en ben je je werk kwijt. Ook in de explorer op de balk bovenin klikken om een folder te openen geeft hetzelfde probleem, de verkenner wordt traag en als je nog een keer klikt, krijg je de melding dat het programma niet reageerd.

Het meest vreemde is nog, dat het streamen van een HD film via de share geen probleem is. Dit houd in dat alle bekabeling en tussenhangende router en switches geen problemen veroorzaken. Het zit hem volgensmij echt in de Acer zoals in volgende alinea beschreven

Het systeem waar het probleem zich op voort doet is een Acer all in One met touchscreen. zeg maar een namaak mac. het exacte typenummer is neit bekend, maar het is een uiterst modern systeem. Alle systemen zijn voorzien van Windows 7 en Office 2003, de server draait exchange 2003

Ik hoop dat dit voor iemand een bekend probleem is, en dat dit snel opgelost kan worden.

EDIT:
Ik heb op de systemen boven en beneden een speedtest van ziggo uitgevoerd, deze halen bij ong 60Mbps download en 7Mbps upload.

[ Voor 15% gewijzigd door Silasje op 29-02-2012 14:35 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bekend probleem niet helaas, maar hoezo wordt het "veroorzaakt door een netwerk share"?
Gebeurt het niet als je lokale bestanden toevoegd als bijlage dan?

Als ik de rest van je post goed begrijp is dat inderdaad het geval, want je ervaart ook zoiets met andere programma's/de verkenner.

Daarom zou ik outlook eigenlijk uitsluiten, lijkt me niet dat die er uberhaupt iets mee te doen heeft.

Ik zou beginnen met wat software op dat ding uit te zetten met msconfig. Kan best allerlei "bloatware" op staan, of iets om het touchscreen aan de gang te houden wat voor problemen zorgt. Je komt soms de gekste dingen tegen.

Of natuurlijk de security software tijdelijk verwijderen? kan zijn dat die iets met de share blocked.

Netwerk opzich lijkt me idd niet, hoewel netwerk drivers er wel nog iets mee te doen kunnen hebben.

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 22:55

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Ik heb in MS config gekeken en zag tot mijn verbasing dat MSE en mcAfee draaiden. ik heb mcafee maar uitgezet, gereboot, en nu blijkt het te werken.

Zaterdag hoor ik of dit de definitieve oplossing is.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen