Macbook air dichtklappen doorgaan met downloaden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:14
Goedendag,
Ik heb InsomniaX en Caffiene gebruikt, maar beide doen het niet. Ze houden je computer uit slaapstand, maar je verliest wel je Wifi als je je scherm dichtklapt. Iemand een programma waardoor ik gewoon door kan blijven downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Laatst online: 05-06 15:22
Denk niet dat dit mogelijk is, doordat het scherm dicht zit heeft je Macbook simpelweg geen WIFI signaal meer..
Heeft meer met je hardware te maken dan met software.

Helaas pindakaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Hoteldebotel schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:55:
Denk niet dat dit mogelijk is, doordat het scherm dicht zit heeft je Macbook simpelweg geen WIFI signaal meer..
Heeft meer met je hardware te maken dan met software.

Helaas pindakaas..
En al die mensen die met een dichtgeklapte macbook en een extern scherm werken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Laatst online: 05-06 15:22
Anoniem: 99190 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:56:
[...]

En al die mensen die met een dichtgeklapte macbook en een extern scherm werken dan?
Goed punt, nu ik er over nadenk heb ik ook altijd gewoon wifi als ik m'n MBP in clamshell mode gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384903

Probeer het eens met NoSleep

Clamshell mode is als je er een externe muis, toetsenbord en beeldscherm aanhangt. Kun je door een druk op de muis of toetsenbord je MacBook weer ontwaken en verschijn het op je externe beeldscherm waardoor je verder kunt werken met gesloten MacBook.

De TS wil alleen dichtklappen en dat dan alle processen doorlopen.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 384903 op 29-02-2012 15:41 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik zou het antwoord op dit topic ook wel willen weten ja, heb het nog niet nodig gehad maar had het wel altijd op mijn oude windows laptop. Die bleef gewoon aan en online.
Maar ik heb een tegenover gestelde vraag, als ik in de trein mijn MBA open doe krijg ik 9 van de 10 keer de melding er is geen internet verbinding in me face geduwd. Nou heb ik nog geen optie gevonden om die melding uit te schakelen. Maar ik bedacht me, is er niet iets wat er voor kan zorgen dat die melding niet wordt gegeven na aan zetten draaien op accu, of wifi automatisch uitschakelen bij draaien op accu (alhoewel dat natuurlijk niet altijd handig is).
Iemand ook geirriteerd door die zinloze melding van OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:18
Een MacBook Air zou ik niet aan willen houden terwijl deze dichtgeklapt is. Deze heeft nog minder ruimte voor de warmte dan de grote MacBook, en als je em dichtklapt, en je houdt em aan, dan sluit je de scharnier bij het scherm af, en het toetsenbord, dit alles laat de warme lucht ontsnappen.

Als je alles afsluit .. Kan je wel raden hoe het dan loopt lijkt me. Een MacBook (Pro) kan daar beter tegen, heeft meer ruimte. Ik waag het er niet op, ik zet de MacBook Air (wanneer het nodig is) gewoon op screensaver, achtergrond verlichting uit, en scherm een beetje open zodat ie aan blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 16:57

Silasje

www.Entjes.eu

Ik gebruik mijn macbook pro nog wel eens dicht. Dit kan alleen als:
De adapter aangesloten is
een extern scherm eraan hangt
en een toetsenbord en muis eraan zit.

Ik heb vaak alleen maar een stickje van een draadloos toetsenbord en muis erin, dat is al genoeg. de externe monitor kun je gewoon uit zetten, en de voeding is logisch.

Ik neem aan dat dit ook voor de Air zo is.

[ Voor 6% gewijzigd door Silasje op 29-02-2012 17:09 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Laatst online: 18:14
CRXDelSol schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:02:
Een MacBook Air zou ik niet aan willen houden terwijl deze dichtgeklapt is. Deze heeft nog minder ruimte voor de warmte dan de grote MacBook, en als je em dichtklapt, en je houdt em aan, dan sluit je de scharnier bij het scherm af, en het toetsenbord, dit alles laat de warme lucht ontsnappen.

Als je alles afsluit .. Kan je wel raden hoe het dan loopt lijkt me. Een MacBook (Pro) kan daar beter tegen, heeft meer ruimte. Ik waag het er niet op, ik zet de MacBook Air (wanneer het nodig is) gewoon op screensaver, achtergrond verlichting uit, en scherm een beetje open zodat ie aan blijft.
Ik weet niet wat voor processen jij op een Macbook Air draait, maar ik draai haast nooit dingen waardoor hij warm wordt (1,86ghz C2D). Soms ben ik even op stap en vind het handig om dit ding dicht te klappen en ergens neer te schuiven waar niet iedereen eraan kan komen of zien. Als ik dan weer eens een file van 30GB download is het bijzonder lastig om hieraan te timen.

--------edit---------
No Sleep werkt perfect. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384903

Fijn dat mijn oplossing werkte. Denk dat je kwa warmte wel goed zit. Heb er nog last van gehad. Zelf gamen met dicht Macbook pro ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 16:30

Bosmonster

*zucht*

CRXDelSol schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:02:

Heb een MBP en Air en beiden functioneren prima dicht, ook op volle toeren. Zo werk ik er de hele dag mee aan een extern scherm.

Het zijn MacBooks he, geen Acers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 14:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Volgens mij is het antwoord op deze vraag gegeven in het mbp 19 topic of Lion ervaring topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:34
Had hetzelfde probleem. Updaten naar meest recente versie van InsomniaX heeft het probleem verholpen.
Pagina: 1