Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Livebox weg en eigen modem/router

Pagina: 1
Acties:

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 18:26
Beste

Ik zit nu al een jaar bij Mobistar (super slecht! Een 4Mbps download en hij gaat echt super sloom. Altijd lag, dan gaat hij plots super traag enzo). Nu ben ik niet echt te spreken over de livebox. Deze loopt geregeld vast. Ook werkt de webconfiguratie enorm traag. Ik had al eens mijn eigen modem/router (Linksys WAG160N) aangesloten op de ADSL lijn. Maar het lukte me niet om verbinding te maken/krijgen.

Ik kan op internet, noch op de website van Mobistar informatie vinden hoe je dit kan doen en of het eigenlijk wel kan. De livebox houd ook de telefoons voor zijn rekening. Zou het dus kunnen dat ik mijn eigen modem kan gebruiken en dan de livebox alleen voor telefoon?

Ik wil ook even vragen of er nog mensen zijn die deze Mobistar bundel zo slecht vinden? Ik weet niet precies welke naam ofzo dat is. Maar in elk geval, kies NOOIT voor Mobistar! GSM is ook al zo 'goed' kuch kuch... Als je een bericht stuurt komt die pas 1 à 2 dagen later aan bij de ontvanger enzo. Slecht bereik ook overal. Maar het ergst van al. Mijn internetsnelheid bedraagt 4 Mbps (download) in theorie. Maar op de website van Mobistar is te zien dat de laagste snelheid die ze verkopen 6Mbps (download) bedraagt. Dit is echt oplichterij. Ik word niet mee geupgrade? Bellen lukt niet, ze nemen niet op. Kom zelfs niet in wachtrij te staan. Reageren op e-mails blijken ze ook niet graag te doen.

Als je meer informatie nodig hebt zal ik dit zeker laten weten!

Alvast heel erg bedankt!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 18:26
BUMP

Niemand die me kan helpen?

Verwijderd

Als het dezelfde livebox is die Wanadoo/Orange heeft gebruikt ben je "verplicht" die te gebruiken als je ook de telefonie hebt van de aanbieder.

Dat jouw snelheid blijft "hangen" op 4Mbit, kan te maken hebben met de software/hardware in de telefooncentrale in jouw buurt en/of met de afstand tot die centrale vanaf je modem.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Bij ADSL is de snelheid altijd al afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale en de verzwakking op het koperpaar. Als maximaal 4 Mbps profiel op jouw koperpaar stabiel kan werken, dan zal er niet meer dan 4 Mbps geleverd worden.

Snelheden bij ADSL wordt altijd als "tot xx Mbps" opgegeven. Gegarandeerde minimumsnelheid is peperduur en alleen bij business abonnementen te vinden. Voordat je overstapt kan je altijd naar een technische helpdesk van een xDSL-provider bellen om te informeren welk profiel je kan krijgen.

Bij het speedtesten moet je het invloed van andere computers in je netwerk, bandbreedte gebruik van andere software/processen op je computer en draadloos elimineren. Dus met een draad direct op de Livebox, wireless uitschakelen, netwerkkabels van andere computers uittrekken en bij voorkeur ook met andere computers testen.

Probeer nog een aantal keren te bellen naar hun helpdesk om het na te laten kijken.