• kevinspui
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Hallo allemaal.

Misschien een wat domme vraag:

De resolutie van mijn laptop (Dell Vostro 3700) is 1600x900. Als ik deze met HMDI aansluit op mijn FullHD TV, geeft deze dan 1600x900 op de TV, of gewoon netjes 1920x1080 ?

De laptop heeft trouwens een i5 processor en een aparte videokaart met 1GB. Het type weet ik niet precies.

Alvast bedankt :) !!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:20

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

hangt van de videokaart af wat zijn maximale resolutie is. als je videokaart dit aan kan, dan krijg je dus dan ook de hogere resolutie netjes op jouw tv

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:21
De resolutie heeft enkel betrekking op het interne scherm op je laptop. Hij zal via HDMI dan ook netjes 1920x1080 uitspugen, al moet je dat vaak wel zelf nog even instellen.

• kevinspui
Menschen, bedankt voor de snelle antwoorden :P.

Ik ga het vanavond even proberen, mocht het niet lukken dan laat ik het weten :).

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
RobinS.Buisman schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:40:
De resolutie heeft enkel betrekking op het interne scherm op je laptop. Hij zal via HDMI dan ook netjes 1920x1080 uitspugen, al moet je dat vaak wel zelf nog even instellen.
Dat ligt er maar aan... als je het beeldscherm kloont dan zal je de resolutie van de laptop op je televisie krijgen. Alleen bij uitbreiden of wanneer het de enige actieve monitor is zal je probleemloos 1920x1080 kunnen instellen.

• kevinspui
Ik heb het net eventjes geprobeerd.

Ik krijg alleen 1600*900 op het TV- scherm.

Hoe kan ik de TV als hoofdscherm instellen ? Dan moet het laptopscherm als het ware uitgeschakeld worden neem ik aan ?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:54
FN+F5 heel vaak, anders even alle functietoetsen bij langs gaan naar het icoontje van 2 beeldschermpjes. of gewoon bij de Windows instellingen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of kijk gewoon even bij de eigenschappen van je monitor, daar kun je aangeven of je een clone wilt of je desktop wilt extenden. Spreekt allemaal voor zich.

• kevinspui
Hallo,

Bedankt voor jullie hulp!
Helaas lukt het nog steeds niet.
Als ik hem kloon, kan ik hem bij instellingen wel veranderen, maar niet hoger als 1600x900.
Als ik hem uitbreid, blijft hij ook 1600x900.

De videokaart is een NVIDIA GeForce GT 330M.
De laptop die ik heb (Dell Vostro 3700) was bij aanschaf ook leverbaar met een HD-scherm, en deze had dezelfde videokaart. Als ik de televisie als enig scherm gebruik, zou ik toch HD erop moeten krijgen ?

Bedankt voor het meehelpen alvast ;).

• Blackice09
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-02 18:18
De maximale resolutie voor jouw videokaart is 2560x1600 (http://www.geforce.com/Ha...ce-gt-330m/specifications).
Dus het moet werken.

Je moet je beeld niet klonen (in de zin van beeld op beide schermen), maar uitbreiden (extend) of zo instellen dat ie enkel en alleen de tv gebruikt.

Probeer alles wel in te stellen in het configuratiescherm van NVIDIA, niet in het Windows Beeldeigenschappen scherm.

Ik herinner me dat je in het NVIDIA scherm ook custom resolutions kunt aanmaken zodat jouw resolutie er geforceerd tussen komt te staan, probeer dat eens (op eigen risico).

Misschien kun je ook nog in de TV instellingen kijken of die op 1080p staat als dat nodig is?

[ Voor 24% gewijzigd door Blackice09 op 01-03-2012 22:24 ]

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Bij windows 7 Windows toets +p en dan laptop scherm uitschakelen en je TV instellen als hoofdscherm

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1