Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekking
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-07 11:27
Hallo,

Ik ben vrij nieuw op dit gebied en zit met het volgende probleem:

Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een Sony Ericsson Xperia Ray, erg fijn toestel.
Android kan ik prima mee werken en bevalt me tot zover prima.

Ik vind het alleen echt super irritant dat er telkens apps meedraaien op de achtergrond die ik zelfs nog nooit gebruikt heb! (Facebook, Sony apps, Vodafone shop e.d.) Ook krijg ik telkens de melding om die klote apps te updaten. VERWIJDEREN IS GEEN MOGELIJKHEID! :(

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om een kale android installatie te installeren, zonder al die voorgeinstalleerde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Rooten en custom rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan een custom rom installeren of je kan root rechten verkrijgen en dan de applicaties freezen of verwijderen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekking
Hoe verkrijg ik die root rechten? Heb liever die troep er af gegooid dan dat ik opnieuw een rom in moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
brekking schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:02:
Hoe verkrijg ik die root rechten? Heb liever die troep er af gegooid dan dat ik opnieuw een rom in moet laden.
We stellen het hier op prijs als je je eerst even inleest voordat je vragen komt stellen. Dit is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik kan hier op GoT zo snel geen topic vinden over het rooten van de Xperia Ray, maar neem eens een kijkje op het Xperia Ray subforum van XDA: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1351

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekking
Mad Marty schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:06:
Ik kan hier op GoT zo snel geen topic vinden over het rooten van de Xperia Ray, maar neem eens een kijkje op het Xperia Ray subforum van XDA: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1351
Thx, zal hier eens een kijkje nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een kleine tip: als je niet bereid bent om energie te steken in deze oplossing, begin dan niet aan rooten en custom roms. Als dat mis gaat is je telefoon vaak ook niet meer te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

xda-developers is echt een goed forum als je info wilt over rooten en custom ROMS voor je toestel :)

Wat jij wilt is een custom AOSP rom voor je toestel. Dat is een rom die zoveel mogelijk gebaseerd is op de 'kale' Android.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1