Voor mijn werk moet ik een android tablet gaan aanschaffen die we gaan gebruiken om een (game) app te ontwikkelen. Zijn er eigenlijk nog bepaalde tablets die hierbij voordelen bieden t.o.v. andere tablets of is eigenlijk elke Android tablet even goed geschikt om gebruikt te worden voor app ontwikkeling? Zelf heb ik een Asus TF dus daarvan weet ik wat de plus en minpunten zijn, maar dan wel puur als gebruiker: voor ontwikkeling van een app heb ik deze nog nooit gebruikt.
Het zou niet uit moeten maken, maar performance lijkt me handig en dan is een transformer prime de juiste keus natuurlijk.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Hoe wil je testen op meerdere platformen/chipsets als je slechts 1 tablet aanschaft?
Ik zou zeggen, ga voor een tablet met een veelgebruikte resolutie, en kies ook zeker iets met genoeg spierballen zodat dat in elk geval geen probleem wordt. Verder schiet er mij niet echt iets te binnen dat van belang zou kunnen zijn...
Android developer & dürüm-liefhebber
Daar heb je QA bedrijven voor (zoals Globalstep).lasharor schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:37:
Hoe wil je testen op meerdere platformen/chipsets als je slechts 1 tablet aanschaft?
De games zullen niet echt high-end games worden, zou het dan niet beter zijn om meer een mainstream performance tablet te gebruiken?Makkelijk schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:34:
Het zou niet uit moeten maken, maar performance lijkt me handig en dan is een transformer prime de juiste keus natuurlijk.
Zoiets zat ik me ook al te bedenken, waarschijnlijk zal het dan gewoon een Asus TF of Samsung tablet worden.Mavamaarten schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:38:
Ik zou zeggen, ga voor een tablet met een veelgebruikte resolutie, en kies ook zeker iets met genoeg spierballen zodat dat in elk geval geen probleem wordt. Verder schiet er mij niet echt iets te binnen dat van belang zou kunnen zijn...
Ja, das wel een goed punt. Een samsung galaxy 7.0 plus is natuurlijk ontzettend 'mainstream'. 10.1 is dan weer bovenmodale resolutie (al zal je die resolutie over een half jaar veel meer zien natuurlijk..)jasjenl schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:55:
[...]
De games zullen niet echt high-end games worden, zou het dan niet beter zijn om meer een mainstream performance tablet te gebruiken?
Ja, een tablet als de 7.0 Plus is main stream? Een tablet die officieel niet in NL verkrijgbaar is, met een flinke dual core Exynos die in vrij weinig tablets te vinden is en daarnaast een kleinere formaat heeft dan de gebruikelijke 10 inch? Ik denk dat je juist beter een 10 inch (1280x800) tablet kan gebruiken draaiend op een Tegra 2, want dat zijn de tablets die al in de woonkamers liggen.
Waarom zou je je als gamedeveloper alleen op Nederland richten?BoyzNDaHood schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:42:
Ja, een tablet als de 7.0 Plus is main stream? Een tablet die officieel niet in NL verkrijgbaar is [...]
Elke Android-installatie heeft wat leuke tools voor ontwikkeling, dus softwarematig maakt het niet uit. Hardwarematig heb je aan één tablet domweg niet genoeg. Je hebt er op zijn minst twee nodig: eentje van 7" en eentje van 10.1". Daarnaast wil je er eentje hebben met ruim genoeg power om zo'n game te draaien, en eentje die je minimale systeemvereisten representeert. Uiteraard kun je dat combineren, dus een overpowered 10.1" tablet voor ontwikkeling en een 7" el-cheapo tablet om te zien of het op je grenssysteem lekker draait zou voldoende moeten zijn, al geldt wel: hoe meer devices je hebt om op te testen, hoe beter.
Ik werk zelf aan een Android-app en alleen al op ons kantoor zijn 8 verschillende testdevices beschikbaar. Daarnaast zit een verdieping lager nog een telefoniebedrijf waar we af en toe een telefoontje kunnen lenen voor tests. En uiteindelijk kom je er na livegang dan alsnog achter dat een aantal telefoons loopt te bokken.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Nouja, Volgens mij liggen er meer 1024x600 tabs in de winkel, vandaar mijn 7.0 plus opmerking. Volgens mij is 10" ook niet zo heel gebruikelijk bij Android. Ik ken meer mensen met een 7" cheapo dan met een 10" tegra2.BoyzNDaHood schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:42:
Ja, een tablet als de 7.0 Plus is main stream? Een tablet die officieel niet in NL verkrijgbaar is, met een flinke dual core Exynos die in vrij weinig tablets te vinden is en daarnaast een kleinere formaat heeft dan de gebruikelijke 10 inch? Ik denk dat je juist beter een 10 inch (1280x800) tablet kan gebruiken draaiend op een Tegra 2, want dat zijn de tablets die al in de woonkamers liggen.
Maar je hebt wel gelijk dat een 1280x800 10" tablet verstandig is. Dus misschien is de combinatie 10" honeycomb tablet met 7" cheapo (android 2) best een goeie optie.
Je hebt gelijk hoor, voor Android iets ontwikkelen op basis van 1 device is naar mijn idee ook niet goed. Ik heb daarnaast ook mijn twijfels om tablet only games te gaan ontwikkelen voor Android, maar ik neem aan dat het bedrijf daar wel onderzoek naar heeft gedaan. Ik kan het in ieder geval niet uit het bericht opmaken. Maar gezien wat de winkels aanbieden, zijn het tablets vanaf 7" goedkope tablets op wvga, tot 10" op wxga (en binnenkort nog hoger). En als je dan toch maar 1 device wil aanschaffen (om welke reden dan ook), dan lijkt het mij logisch om iets in de trend te gaan halen van een Transformer, Iconia Tab, Galaxy Tab of soortgelijke 10" tablet van de meeste grote fabrikanten, op de vrij populaire Tegra 2. Dat zijn de meest gangbare 'normale' tablets (Tegra Zone, gaming?) en niet een onbekende 7" chinese tab of een minder populaire Galaxy Tab 7.0+.NMe schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:51:
[...]
Waarom zou je je als gamedeveloper alleen op Nederland richten?
Elke Android-installatie heeft wat leuke tools voor ontwikkeling, dus softwarematig maakt het niet uit. Hardwarematig heb je aan één tablet domweg niet genoeg. Je hebt er op zijn minst twee nodig: eentje van 7" en eentje van 10.1". Daarnaast wil je er eentje hebben met ruim genoeg power om zo'n game te draaien, en eentje die je minimale systeemvereisten representeert. Uiteraard kun je dat combineren, dus een overpowered 10.1" tablet voor ontwikkeling en een 7" el-cheapo tablet om te zien of het op je grenssysteem lekker draait zou voldoende moeten zijn, al geldt wel: hoe meer devices je hebt om op te testen, hoe beter.
Ik werk zelf aan een Android-app en alleen al op ons kantoor zijn 8 verschillende testdevices beschikbaar. Daarnaast zit een verdieping lager nog een telefoniebedrijf waar we af en toe een telefoontje kunnen lenen voor tests. En uiteindelijk kom je er na livegang dan alsnog achter dat een aantal telefoons loopt te bokken.
De reden voor het maar aanschaffen van één device is simpel: we krijgen waarschijnlijk niet het budget voor meer. Zelf heb ik wel een 10 inch tablet die ik af en toe voor wat checks zou kunnen gebruiken, dat zou een reden kunnen zijn om voor kantoor dan juist een 7 inch aan te schaffen. Echter is de vraag of we de games die we gaan maken wel voor zulke kleine tablets geschikt zullen gaan maken. De apps zullen namelijk uiteindelijk ook in een iPad versie gaan komen en gezien de aard van de games verwacht ik dat kleinere tablets eigenlijk sowieso niet geschikt zullen gaan zijn voor de games die we gaan maken (de reden daarvoor kan ik hier verder nu niet over uitweiden).BoyzNDaHood schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:50:
[...]
Je hebt gelijk hoor, voor Android iets ontwikkelen op basis van 1 device is naar mijn idee ook niet goed. Ik heb daarnaast ook mijn twijfels om tablet only games te gaan ontwikkelen voor Android, maar ik neem aan dat het bedrijf daar wel onderzoek naar heeft gedaan. Ik kan het in ieder geval niet uit het bericht opmaken. Maar gezien wat de winkels aanbieden, zijn het tablets vanaf 7" goedkope tablets op wvga, tot 10" op wxga (en binnenkort nog hoger). En als je dan toch maar 1 device wil aanschaffen (om welke reden dan ook), dan lijkt het mij logisch om iets in de trend te gaan halen van een Transformer, Iconia Tab, Galaxy Tab of soortgelijke 10" tablet van de meeste grote fabrikanten, op de vrij populaire Tegra 2. Dat zijn de meest gangbare 'normale' tablets (Tegra Zone, gaming?) en niet een onbekende 7" chinese tab of een minder populaire Galaxy Tab 7.0+.
Ik begrijp dat het handig kan zijn meerdere devices te hebben om te testen maar ik denk/hoop dat we op dat vlak door Unity te gebruiken (daar gaan we dit in ontwikkelen) daar eigenlijk zelf weinig tijd aan kwijt zullen zijn.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Vind je? Dat forum lijkt meer over mobiele telefoons en abbo gerelateerde zaken te gaan, terwijl het mij meer ging om eigenschappen die een tablet geschikt maken voor development.janvanduschoten schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:22:
Dit is meer iets voor het Mobile Aankoopadviesforum. Ik verplaats hem voor je
Move->MAA
Pagina: 1