Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Hoi,

ik ben aan het twijfelen welke tv ik wil aanschaffen :) (Zie door de bomen het bos niet meer..)
Nu heb ik een aantal eisen zoals ieder ander, en ik kwam uit op het volgende:

3D geef ik niet echt om,
Internetten via m'n tv zie ik mezelf ook niet doen,
~700 euro,
40" - 46",
Picture in Picture of Picture and Picture,
CI+ (Ziggo certified),
Geen CCFL (Full LED waardoor local dimming mogelijk is zou leuk zijn, geen harde eis, Edge-lit is prima)
en nu komt het,
Variable audio out mogelijk via RCA / S/PDIF. (Dus zowel analoge audio out, als digitale audio out, right?)

En het laatste is erg lastig, want _volgens mij_ hebben geen enkele Samsung's dit, en alle Sony's wel. (Ik kreeg net nog een tweet van @SamsungTV waaraan ik had gevraagd hoe dit zit.. maar de reply was dat alle Samsungs dit niet ondersteunen. Het idee erachter is dat ik een pc speakersetje naast m'n tv wil zetten zodat je wel een beetje behoorlijk geluid hebt uit je tv (gewoon simpel 2.1 setje..). Maarja, je wilt niet iedere keer naar je tv lopen om die boxen harder of zachter te zetten. Nu sprak ik gisteren toevallig iemand, die vertelde me dat je een Samsung apparaat tussen de tv en je boxen kunt zetten, zodat je (wel met een logitech all-in-one remote control) toch het volume kunt regelen. Nu heb ik gezocht naar watvoor kastje dit moet zijn, maar ik kan niks vinden :P

Na lang zoeken is mijn oog gevallen op de Sony KDL-40EX720, of een Samsung. Samsung's filteren vind ik wat lastig, want ik weet dat ik over het algemeen de Samsung panelen extreem mooi vind, maar ik word dus echt niet wijzer uit hun 9, 8, 7, 6, 5 en 4 series :')

Iemand die er wat licht op zou willen laten schijnen? :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Wij hebben thuis verschillende TV's gehad, Sony, Samsung en Philips (m'n pa heeft een winkel die TV's etc. verkoopt dus hij wilt er verstand van hebben :)) en onze ervaring is dat de Sony TV's echt superieur zijn tegenover alle andere merken.
Een paar voordelen van de Sony TV's:
- Start zeer snel op, de Philips TV's starten allemaal niet erg snel op, die van Samsung zijn dan wel weer wat sneller dan de Philips TV's maar alsnog langzamer dan de Sony TV.
- Picture in picture werkt echt heel goed op de Sony TV (veel verschillende opties)
- Beeld kwaliteit is echt super
- Smart TV op de Sony TV's is een stuk sneller (interface) dan die van Philips en Samsung
- Over het algemeen komen er meer (laat dat over het algemeen maar weg, er komen gewoon veel meer Samsung TV's modellen terug in de winkel voor reparatie dan Philips en Sony TV's

Een paar nadelen van de Sony TV's:
- Geen Uitzending Gemist, je kunt wel NOS Nieuws uitzendingen en een paar Veronica en SBS uitzendingen terug kijken
- Als je de TV van het stroom afkoppelt moet je de zenders opnieuw zoeken als je KPN Digitenne hebt, daar heeft de Philips TV geen last van, van de Samsung weet ik het niet want toen hadden we nog geen Digitenne :).

Oh en wij hebben nu thuis de Sony KDL-40EX720 staan :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Timons106 op 29-02-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Snel opstarten is inderdaad wel een punt.

We hebben hier in huis een Sony KDL46X2000, en een Samsung LE32A456. Allebei al wat oudere TV's, maar het is duidelijk te zien dat de Sony stukken sneller opstart.

Ik ben zelf ook meer een voorstander van Sony, heb toch het idee dat de kwaliteit daar net wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Timons106 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:42:
- Start zeer snel op, de Philips TV's starten allemaal niet erg snel op, die van Samsung zijn dan wel weer wat sneller dan de Philips TV's maar alsnog langzamer dan de Sony TV.
Hangt van het model af denk ik, want mijn Samsung start sneller op dan de Sony van mijn broer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Dank allen voor de snelle reacties! :)
Ja, snel opstarten is wel relaxt ja, en snel zappen is eigenlijk ook een vereiste, maar ik heb me er al bij neergelegd dat het zappen tegenwoordig gewoon altijd langzaam is :')

Ga deze week maar eens in de winkels nogmaals de EX720's bewonderen :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
scorpie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:58:
Dank allen voor de snelle reacties! :)
Ja, snel opstarten is wel relaxt ja, en snel zappen is eigenlijk ook een vereiste, maar ik heb me er al bij neergelegd dat het zappen tegenwoordig gewoon altijd langzaam is :')

Ga deze week maar eens in de winkels nogmaals de EX720's bewonderen :)
Ik zou zeggen: gewoon doen :), je zal echt niet teleur gesteld zijn met de TV, en anders breng je 'm toch gewoon weer terug als hij je echt niet bevalt (wat me sterk lijkt :9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
Zoek eens in de testen hier op tweakers. Ergens in de afgelopen paar maanden heeft Tweakers 4 populaire 40" TV's getest (waaronder de EX720 van Sony). Wellicht dat dit je kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Beter ga je voor de NX720 (wireless ipv Ethernet) en let op dat de TV 200Hz aan kan. Bij 100Hz is 3d niet erg prettig mocht je daar in de toekomst gebruik van willen maken. Laatste tip: gorilla-glass is nu ook leverbaar.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Ik ben eigenlijk totaal geen voorstander van wireless en doe liever alles via ethernet :)
Maar wat is er zo bijzonder aan dat Gorilla glass? Ik kan alleen vinden dat het sterk glas is (zoals de naam doet vermoeden). Maarja, hoe gaat mij dat helpen bij het tv kijken..? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
Wireless alleen als het niet anders kan en wanneer het apparaat mobiel gebruikt wordt.
Een TV heeft een vaste plek dus een kabel er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik vind het eigenlijk wat vreemd dat je de keuze van een ontzettend dure tv af laat hangen van de beperking van je 'goedkope' 2.1 setje. Misschien is het dan praktischer om naar een oplossing bij het setje te kijken, en niet bij de tv.
Werkt het overigens niet als je je setje via de hoofdtelefoon uitgang zou aansluiten?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Ik begrijp wat je bedoelt bartvl, en het zou ook zeker geen issue zijn als ik daarna nog geld zou hebben voor een receiver + boxen, maar die komen er ooit nog wel. Met zo'n oplossing kan ik wel even vooruit zeg maar. En ja, ik heb niet echt merkbaar verschil gezien in de panelen, dus dan moet je toch je keuze baseren op andere eigenschappen :)

Overigens werkt het niet als je de hoofdtelefoon uitgang gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:29:

Overigens werkt het niet als je de hoofdtelefoon uitgang gebruikt.
Want? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJayMan schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:41:
Beter ga je voor de NX720 (wireless ipv Ethernet) en let op dat de TV 200Hz aan kan. Bij 100Hz is 3d niet erg prettig mocht je daar in de toekomst gebruik van willen maken. Laatste tip: gorilla-glass is nu ook leverbaar.
Beter van niet, want Sony geeft momenteel gratis een USB WiFi stick cadeau bij aanschaf van een Internet TV, dus ook bij de EX720. http://www.sony.nl/hub/acties2011

Met die stick is het mogelijk om de TV ook via een Android of Apple telefoon te bedienen. (Vooral handig bij YouTube zoekacties)

TS vind 3D niet boeiend, dus het 100Hz vs 200Hz verhaal is niet echt van toepassing en gorilla glass lijkt me vooral handig bij kleine kindjes met vieze vingertjes die graag de TV betasten.

Zelf heb ik een EX521 en kan de koptelefoon uitgang op vast of variabel zetten, het 2.1 setje van TS hoeft dus alleen op een vast volume te worden gezet, waarna de rest via de Sony afstandsbediening gaat.

Mijn moeder heeft ook een EX521 en wij zijn beide goed te spreken over het geluid v/d TV zelf, het valt dus te betwisten of TS wel een 2.1 setje nodig heeft voor een beetje deftig geluid.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 18:45 ]

Pagina: 1