Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mail client die niet alle berichten download

Pagina: 1
Acties:

• vincentjanv
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 21:50
Hoi,

heb nu al een tijdje als primaire HD een SSD van 64GB die heerlijk draait. Nu probeer ik enkel het noodzakelijke erop te zetten en al de rest op andere HDDs. Nu wil ik graag een mailclient installeren, maar degene die ik al geprobeerd heb (outlook, windows Mail, firebird,..) en als ik mijn Gmail via IMAP configureer, downloaden die meteen alle berichten wat komt op zo'n 5GB.
Hij zet deze natuurlijk in mijn user folder, onafhankelijk van de installatie-locatie (SSD of andere HDD).

Nu is er een mailclient voor windows die mijn berichten enkel download wanneer ik deze open (en liefst weer verwijder na afsluiten programma of iets dergelijks?)

Bedankt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je kan binnen gmail toch instellen dat hij niet alles moet syncen? onder settings --> forwarding staat bij imap een optie 'Folder Size Limits'. Daarmee kan je aangeven hoeveel mails hij weer moet geven via imap. kan je daar niet mee uit de voeten?

Edit: vragen over mail mogen trouwens in Officesuites en -software dus ik verplaats je topic even.

[ Voor 19% gewijzigd door Rupie op 29-02-2012 12:08 ]

Desktop | Server | Laptop

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Outlook is anders prima te configureren om de data bestanden op een andere locatie te plaatsen.

https://discord.com/invite/tweakers

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt in outlook meen ik ook instellen dat ie alleen headers download.
En wat ^^ zegt, de .pst .ost file gewoon ergens anders neerzetten.

[ Voor 34% gewijzigd door defusion op 29-02-2012 12:47 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

vincentjanv schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:29:
Hij zet deze natuurlijk in mijn user folder, onafhankelijk van de installatie-locatie (SSD of andere HDD).
Zoals hierboven al aangegeven: dan wil je je mailclient anders instellen. Bijvoorbeeld in Outlook kan je prima aangeven dat de PST-file op de HDD terecht moet komen.

En met 'valsspelen" met een Wikipedia: NTFS junction point of Wikipedia: NTFS symbolic link kan je ook nog desnoods de bestanden verplaatsen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)