Kinect lichaamsbewegingen electronica aansturing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met een mooi project bezig, maar wel gecompliceerd verwacht ik.
Om het overzicht te bewaren hieronder puntsgewijs de informatie.
Graag jullie mening en adviezen om mij te begeleiden in de oneidige mogelijkheden van hedendaagse electronica.

Doel:
Via lichaamsbewegingen(kinect) electronica aansturen. Het geheel moet op prototype niveau ontwikkeld worden, als het maar werkt.
Aan te sturen electronica:
  • TV: volgende/vorige zender, geluid harder/zachter
  • RGB high power leds: lichtintensiteit meer/minder, kleuren vloeiend wisselen
Energie/budget:Redelijk wat budget tot mijn beschikking, tijd is minder voorhanden.

Input electronica:
Microsoft Kinect, of ASUS Xtion Pro live icm primesense opensource software.

Verwerkings input/output electronica:
Lijkt me iig het meest raadzaam dit via een computer(laptop) te regelen. Daarin/daarmee heb ik de volgende opties gevonden.
  • Microcontrollers
  • Arduino
  • Digitale poorten
Output electronica:(Tv´s en vaak ook RGB controllers werken met afstandsbedieningen, als je die via code met je pc kunt aansturen, heb je volgens mij al veel aanstuurproblemen omzeild).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

De oplossing is 34

(oftewel: wat is je vraag nu?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@EddoH
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:42:
Graag jullie mening en adviezen om mij te begeleiden in de oneidige mogelijkheden van hedendaagse electronica.
Het is een complex verhaal wat ik wil bereiken. Mijn kennis beperkt, die van het forum oneindig, dus daarom de vraag aan het forum mij enigsinds een kader te schetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

On track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EddoH schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:29:
De oplossing is 34

(oftewel: wat is je vraag nu?)
Met die opmerking eronder zou het juist 42 moeten zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Probeer aan de slag te gaan met Processing. De Arduino ontwikkelomgeving is direct afgeleid van processing dus zou voor jou niet heel lastig moeten zijn. Hier is een prima library om de kinect mee uit te lezen (inclusief skeleton tracking) http://code.google.com/p/simple-openni/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wat is nu eigenlijk je probleem. Je maakt wel ongeveer duidelijk wat je wil, maar je zal het op moeten delen in deel-problemen. Eerst zal je moeten communiceren met de Kinect sensor, daarna zal je per device de aansturing moeten regelen.

Op deze manier is het nogal een algemene vraag en dan ga je, zoal je ziet, ook nogal algemene antwoorden krijgen. Kun je je echte probleem iets verder toelichten?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:13:
Wat is nu eigenlijk je probleem. Je maakt wel ongeveer duidelijk wat je wil, maar je zal het op moeten delen in deel-problemen. Eerst zal je moeten communiceren met de Kinect sensor, daarna zal je per device de aansturing moeten regelen.

Op deze manier is het nogal een algemene vraag en dan ga je, zoal je ziet, ook nogal algemene antwoorden krijgen. Kun je je echte probleem iets verder toelichten?
Mijn probleem was: te veel mogelijkheden hebben, nu met de antwoorden en verder onderzoek weet ik ong. welke richting ik op moet denken, ik zal een aantal producten aanschaffen en daarmee experimenteren. Dan kom ik hier terug met gerichte vragen.

Bedankt tot dusver.

N.b. als mensen ondertussen meer tips en tricks hebben posten hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Volgens mij bestaat dit al en komt het voor in de hoek van MediaPortal. Ik heb het in iedergeval eens eerder gelezen.
Pagina: 1