WoL werkt kort na PC uit, daarna niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Dirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Beste Tweakerz,

Thuis heb ik mijn PC WoL enabled. Handig als je ergens bent en je hebt wat nodig op je PC via Logmein ofzo en je wilt de PC daarom even op afstand aanzetten.

Netwerk technisch lijkt het te werken. Heb poort 9 geopend naar het IP adres van mijn PC (wired). Als ik mijn PC uitzet en dan via een Magic Packet sender op mijn Android telefoon een pakje verstuur, gaat de PC netjes aan.

Wacht ik echter een uur ofzo, dan gebeurt dit niet meer. Het lijkt alleen te werken als de PC net uit is gezet. Lijkt me een voeding iets, misschien dat de voeding de eerste paar minuten nog wat stroom geeft, wat in de condensatoren ofzo zit. Maar daarna is er geen stroom meer voor de netwerkkaart om het pakje te ontvangen.

Is dit plausible, zo ja heeft iemand dan een idee hoe dit op te lossen? Google is niet erg behulpzaam in deze.

Curiousity is a bitch

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:15
Heb je de pc op een vast ip staan?
Kijk eens naar de leasetijden in je router.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Ik zou het niet bij de voeding zoeken. De voeding houdt een gedeelte van het MB onder spanning, onder andere voor je NIC. Waarschijnlijk ligt het aan je IP instellingen die je thuis gebruikt. Ik ga met Tens mee dat waarschijnlijk na een uur je router 'vergeet' dat het IP adres van je PC nog bestaat (en dus uit zijn ARP tabel weggooit),

Kun je eens thuis proberen of het dan wel werkt? Dus als je niet via port forwarding je PC hoeft te bereiken? Je kunt dan ook eens een static lease aanmaken in je router om het MAC adres van je PC 'hard' te koppelen aan een IP adres.

[ Voor 16% gewijzigd door er1c op 29-02-2012 13:52 ]

• Dr_Dirk
Klinkt goed, ga vanavond even kijken!

Curiousity is a bitch

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-01 21:26
ik ben hier zelf ook erg mee aan het stoeien geweest en kwam zelf deels tot de conclusie dat Wake on Lan via internet lang niet altijd goed werkt.

Ik heb het opgelost door DD-WRT op mijn router te ztten en deze toegankelijk te maken via SSH.
Nadat ik verbinding met mijn router heb stuur ik een WOL command naar de desbetreffende pc.

• Dr_Dirk
Heb mijn PC een static IP gegeven, maar het maakt helaas niets uit.

DD-WRT zeg je, kan dat op een ziggo router? Of raakt ie dan alles kwijt wat nodig is om verbinding te maken..

[ Voor 75% gewijzigd door Dr_Dirk op 01-03-2012 09:45 ]

Curiousity is a bitch

Verwijderd

De tijd die je beschrijft heet de 'ARP Cache Timeout': Na een tijdje vergeet je router welk mac-adres bij welk ip-adres hoort en als je PC uit staat kan ie het ook niet meer vragen en gooit die arp-entry uit zijn tabel.
Wat is het merk+type router van ziggo?
Port forwarding naar 192.168.1.255 (broadcast over je lokale netwerk) is een mooie oplossing maar niet alle routers kunnen dat. Ook een "static arp" entry toevoegen aan de router is een oplossing die veel routers helaas niet kennen.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:44:
De tijd die je beschrijft heet de 'ARP Cache Timeout': Na een tijdje vergeet je router welk mac-adres bij welk ip-adres hoort en als je PC uit staat kan ie het ook niet meer vragen en gooit die arp-entry uit zijn tabel.
Wat is het merk+type router van ziggo?
Port forwarding naar 192.168.1.255 (broadcast over je lokale netwerk) is een mooie oplossing maar niet alle routers kunnen dat. Ook een "static arp" entry toevoegen aan de router is een oplossing die veel routers helaas niet kennen.
+1 voor die info

Het stomme is dat een magic packet niets anders is dan een veelvoud van het MAC adres van de te starten client, haha

bron: Wikipedia: Wake-on-LAN

edit:

je hebt dus een Sitecom of een Netgear router. Wat ik zo lees op het internet is dat de router niet toestaat te portforwarden naar een broadcast adres, maar dat dit soms wel 'te hacken' valt:
I was able to disable javascript in a router and enter the
broadcast address. The router then passes the packets through, and I can
wake the computer remotely.
http://forums.speedguide....-netgear-WGT624v3-and-ARP

[ Voor 21% gewijzigd door sjongenelen op 03-03-2012 15:54 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Magic pakket begint met 6xFF en kan in elk pakket worden "verstopt" als het maar bij nic van de pc terecht komt, en dat is het probleem. Ik heb een Sitecom WL306 en ook al zet ik port-forwarding van poort 7-9 op 192.168.1.255 (via wat javascript firebug hack), het ding weigert om te broadcasten.

Mijn oude Asusje kon nog OpenWrt draaien maar nu heb ik spijt van de aanschaf van een Sitecom router.
Wat een rotding is Sitecom het als het om wake-on-lan of broadcast forwarding gaat. En hoe zit dat met al die standaard Ziggo en UPC modems?

edit: Zie nu dat UPC en Ziggo dus sitecom en netgear leveren. Beetje jammer dan dat al die sitecom klanten hun PC niet met WOL aan kunnen zetten. Sitecom is niet erg "groen" bezig op die manier. Een firmware update lijkt me toch wel op zijn plaats.

edit:
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=40813
de sitecom verkopen kan uiteraard ook.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 13:19 ]

• Dr_Dirk
Heb een Cisco EPC3925, van Ziggo. Best veel zaken die je aan kan passen. Je kan de lease tijd van een ip adres aanpassen bijvoorbeeld zie ik hier. Ga ik even mee spelen.

--

Lijkt effect te hebben alleen zijn de magic packets heel raar waardoor het nog niet werkt. Een Magic packet moet zoiets zijn als

code:
1
         FF FF FF FF FF FF FF MACADRES MACADRES MACADRES MACADRES

Maar er komt iets heel anders door volgens de packet sniffer;

code:
1
2
3
4
5
6
7
     00 01 00 00 17 DA 37 4B 53 26 74 9C 00 00 00 02
     E7 AC A9 33 97 60 00 00 00 00 30 3A FF FE 80 00
     00 00 00 00 00 80 00 F2 27 A1 0A 86 02 FE 80 00
     00 00 00 00 00 00 00 FF FF FF FF FF FE 86 00 64
     9D 00 00 00 00 00 00 3A 98 00 00 07 D0 03 04 40
     40 FF FF FF FF FF FF FF FF 00 00 00 00 20 01 00
     00 5E F5 79 FD FF 00 00 00 00 20 01 00

Geen idee hoe dit nu weer kan (verstuurt met verschillende WOL-apps)

[ Voor 68% gewijzigd door Dr_Dirk op 06-03-2012 22:58 ]

Curiousity is a bitch

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Ik heb hier zelf ook een poosje mee gespeeld, maar uiteindelijk heb ik het ook nooit helemaal werkend gekregen.

Ik heb een Ziggo modem (zo'n Ubee ding, router/draadloos), daarachter de welbekende TP-Link met DD-WRT, daarachter een switch en dan m'n PC.

Mijn Ziggo modem heb ik laten instellen als alleen-modem (bridge), zodat mijn TP-Link op de WAN poort gewoon mijn publieke IP krijgt.

Vervolgens had ik op DD-WRT van alles geprobeert, ook static routes, maar het wilde nooit echt goed werken. Ik denk eerlijk gezegd dat dit ook te maken heeft met de switch, die nog tussen de router en mijn PC zit.

Nu ik dit topic lees zal ik er binnenkort ook weer eens in duiken.

https://freight.associates

Pagina: 1