Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:40

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Het volgende is het geval, ik loop stage bij een bedrijf wat een 2/2 mbit sdsl verbinding heeft waar 3 telefoons en tot max 4 pc's tegelijk op zitten (geen zware downloads enkel administratief werk).
Nu is het vaak wat traag en hapert de verbinding nogal. (Vooral draadloos maar dat is de router en die word al vervangen) De provider kan ons het volgende alternatief aanbieden dan is een extra lijn ADSL ipv SDSL van 8/1mbit waarop ivm de afstand tot de centrale (4km) max 2 mbit gehaald kan worden.
De vraag hierbij is of het verstandig is om dit te doen en het daadwerkelijk wat verlichting zal geven voor ons en de verbinding stabieler/sneller zal worden.
Ik heb zelf het idee dat het uiteindelijk niet veel uit zal halen.

Verdere alternatieven als glasvezel en kabel zijn hier helaas niet mogelijk of kosten te veel om nu rendabel te zijn. Glasvezel wil de buurt niet aan mee werken dus dat word hem sowieso niet.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Dit werd vroeger door veel bedrijven toegepast toen huurlijnen nog prijzig waren en glasvezel niet aanwezig en nog kostbaar.

Je kan dan werken met een http proxy die het web verkeer van de PC's via de ADSL verbinding laat lopen en overig verkeer via de SDSL verbinding. Of het oplossen met routing door alles met destination poort 80 (http) en nog wat verkeer via de ADSL te routeren.

Zo ontlast je het gebruik van de SDSL verbinding. Een scheiding tussen browsen en applicatie verkeer.

Ook mogelijk om een backup configuratie te maken wanneer een van beide verbindingen down is om alles via één verbinding te laten lopen tijdelijk.

Belangrijk is dat je vooraf weet of het web (browsing) verkeer wel het probleem vormt en niet ander verkeer de SDSL lijn vult.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 29-02-2012 10:21 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Dit laatste is ons ook verteld door de provider opzich natuurlijk wel fijn.
heel concreet is de vraag of het echt de problemen kan verlichten aangezien de server ook van buitenaf benaderd word door chauffeurs

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:28
Weet je wel zeker dat het de SDSL verbinding is die het probleem vormt? Als het echt administratief werk is zou het mee moeten vallen. Ik zou sowieso altijd eerst je interne problemen oplossen, dan testen of het echt je verbinding is.

Je geeft zojuist aan dat je ook zaken host. Ga eerst eens meten, kijk eens hoe het zit met het netwerkverkeer en waar je bottlenecks zitten voor je investeringen gaat overwegen.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Trained de SDSL ook werkelijk in op 2Mbit? (kan in de wijkcentrale eventueel gemeten worden, of in het modem). 4km is namelijk erg ver, zelfs voor een SDSL :)
Zijn er verder nog terminal server sessies die lopen misschien? Internetradio kan ook wat slurpen (als je al niet zo veel hebt).
Als er nog genoeg aderparen zijn kun je eventueel ook een SDSL biz nemen, waarbij meerdere SDSL lijnen gebundeld worden tot max 4 lijnen (van 2Mbit dan nu).

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Rubman

Rubman

Topicstarter
resultaten van speedtest zijn rond de 2 mbit up en down, redelijk vaak getest gedurende de dag om een duidelijk resultaat te krijgen. ik denk dat aderparing niet gaat werken gezien we nu ader hebben en er max 1 bij kunnen krijgen waarna het vol zit.

• Rubman

Rubman

Topicstarter
ReCreator schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:27:
Trained de SDSL ook werkelijk in op 2Mbit? (kan in de wijkcentrale eventueel gemeten worden, of in het modem). 4km is namelijk erg ver, zelfs voor een SDSL :)
Zijn er verder nog terminal server sessies die lopen misschien? Internetradio kan ook wat slurpen (als je al niet zo veel hebt).
Als er nog genoeg aderparen zijn kun je eventueel ook een SDSL biz nemen, waarbij meerdere SDSL lijnen gebundeld worden tot max 4 lijnen (van 2Mbit dan nu).
Er zijn kort gezegd 2 chauffeurs op de weg die via een remote desktop op de server kunnen factureren en orderen in het programma visual. De server staat hier en werkt dus via de SDSL van het bedrijf. Verder zijn er hier 3 telefoons en max 4 pc's tegelijkertijd verbonden met internet en/of de server via de remote desktop om in hetzelfde visual te werken (met eigen accounts binnen visual)

Pagina: 1