Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar script bij afsluiten/afmelden

Pagina: 1
Acties:

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-11 23:37
Allereerst even de melding dat ik niet zeker weet waar deze vraag thuis hoort, hier of onder Pro > Devschuur. Ik heb het toch maar hier gedaan, leek mij toch het beste aansluiten op de vraag.

Hallo,

Bij 't werk is er een interne website waar medewerkers zich elke ochtend kunnen aanmelden en aan het eind van de dag kunnen afmelden. Zo weet iedereen van elkaar of diegene er is of niet.

Nu komt het geregeld voor dat mensen vergeten uit te checken. Op zich geen ramp maar soms vervelend, je snapt wel waarom.

Nu weet ik dat je via GPO een script kan afvuren bij het uitschakelen van je machine of bij het afmelden. Nu zoek ik dus een script (of een manier om een script te bouwen), die, als je afsluit of afmeld, je eerst nog bijvoorbeeld 30 seconden de website www.lalalalala.nl voorschoteld. Het script zou dan dus:

- Een browser moeten openen en dan naar de website www.lalala.nl
- De afsluit/afmeld sequentie 30 seconde moeten pauzeren/vertragen of wat dan ook

Ik ben een klein beetje thuis in Win serv 2008, wat we hier gebruiken, maar ik ben totaal niet thuis in scripting.Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen?

https://freight.associates

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 20:18
Je kunt Internet Explorer gewoon starten met een bepaalde website door middel van:
code:
1
iexplore.exe www.google.com

Dit zou het enige moeten zijn wat nodig is want als ik me niet vergis wacht de client met afsluiten totdat daadwerkelijk alle scripts zijn uitgevoerd.
Afhankelijk van je script (bat/vbs?) kun je nog altijd een sleep of timeout inbouwen als dat nodig is

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Weet je zeker dat je de oplossing in techniek moet zoeken?

Mensen vergeten zich af te melden op die interne website. Jij gaat nu een oplossing verzinnen die ze hierbij ondersteund als men dit vergeet voordat men van de werkplek afmeld. Maar wat als men zich nu vergeet af te melden van de werkplek?

Voor de rest is dit toch niet zo lastig met google te vinden?

Als je zoekt op google op de term "open website script" dan levert de eerste hit als een script op die dit kan uitvoeren.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Daffie
@Sjengcity: Het gaat om een VBS-script, maar het idee is inderdaad wat ik zoek

@QuestionMark: Aan het einde van de werkdag gaan alle werkstations in principe uit. Er is alleen een degelijk verschil tussen vergeten uit te checken, of vergeten je PC uit te doen. Even naar een website gaan en ergens op klikken vergeet je makkelijker dan je PC uitzetten, want dan zie je dat je beeldscherm nog aan staat.

Ik heb inderdaad na wat zoeken iets gevonden wat sterk in de buurt komt van wat ik zoek:

code:
1
2
3
4
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
wshShell.popup "blabla, je bent iets vergeten, sufferd..",6,"titel",64
CreateObject("WScript.Shell").Run("http://internewebsite")
wscript.sleep 15000

Hij doet dus:
- Een popup die je wat verteld, waar je op OK kunt klikken of 6 seconden kan wachten
- Een webpagina openen met een bepaalde URL
- 15 seconden sleepen

Daarna gaat de afmeld/afsluit procedure door.

Bedankt voor de thoughts!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

En als de user nu wel goed afgemeld heeft van de website? In principe is de melding dat niet nodig, hoe ga je dan regelen dat deze melding dan niet verschijnt?

Het punt met een standaard melding die elke keer verschijnt is dat deze enkel de eerste paar keer gelezen wordt, daarna leest men de melding niet meer en handelt er dus ook niet naar.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Users klikken normaliter op afmelden of afsluiten en zetten dan hun monitor uit, als ze dat al doen. Ik ga niet ook nog zitten wachten op een bevestiging dat ik word afgemeld, dat heb ik namelijk net al een keer gedaan.

Je kunt beter je gebruikers opvoeden dan op deze manier een oplossing te verzinnen. Na een tijdje word die melding namelijk alleen maar irritant.

https://discord.com/invite/tweakers

• Daffie
Het klopt dat deze manier geen rekening houdt met of de medewerkers zich al afgemeld hebben. Echter de hele rits gaat vanzelf. De popup komt tevoorschijn en gaat na 6 seconden vanzelf weg, dan komt de webpagina en neemt het script 15 seconden pauze, en dan gaat windows verder met afmelden/afsluiten.

Als een gebruiker zich dus al zelf heeft afgemeld op de website, dan ziet hij/zij de popup bij het afmelden/afsluiten van Windows, maar bedenkt zich dan dat 'ie zich al afgemeld heeft. Vervolgens hoeft hij/zij zich er dus niet meer mee te bemoeien. Alleen het afsluiten duurt dan 15+6 seconden langer.

Ik was ook niet op zoek naar een script die kijkt naar als x dan y, maar als dan toevallig z, dan q, met variabele r en als optie t. Iets simpels als dit moet mijn inziens wel volstaan. Desalniettemin wel bedankt voor al het kritische meedenken.

Pagina: 1