Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk een logo gemaakt in Adobe Illustrator CS5. Ziet er prima uit maar ik heb er wel een probleem mee. Ik kan het logo niet importeren in Microsoft Word (2003+). Wat zijn de mogelijkheden?

Ik heb gezocht op het internet en het EPS formaat is met z'n 8bit gewoon niet goed genoeg. Het enige lijkt te zijn om er bitmaps van te maken, maar dat is eigenlijk nu net niet de bedoeling.

Zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie niet helemaal waarom je enerzijds wel wilt importeren naar Word, maar dat bitmaps dan niet goed genoeg zijn. Word is sowieso een ietwat onhandig distributieplatform, dan zou ik eerder voor iets als .pdf gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Volgens mij ondersteunt Word geen vector (wellicht .SVG, maar dat weet ik niet zeker).
Ik begrijp ook niet zo goed waarom je dat zou willen? Waarom zijn (hoge resolutie) images niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Word ondersteunt gewoon WMF/EMF wat Illustrator prima kan exporteren. Daarbij heeft mijn Illustrator een "Save for Microsoft Office" die komt aanzetten met de .png optie; je maakt er dan wel een bitmap van maar wat is precies het probleem (of "net niet de bedoeling") als je 't toch in een Word document stopt?

En waarom zou EPS 8 bit zijn :? Hooguit 8 bit per kleurkanaal.

Wat ik me afvraag: heb je 't gewoon al eens geprobeerd? En verschillende opties bekeken/geprobeerd die je vindt onder "Save as..."?

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 29-02-2012 10:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Daarnaast kun je ook een EPS plaatsen in Word. Je krijgt dan of de (vaak brakke) preview te zien van het vectorbestand, of een leeg vakje. Daarna kan je gewoon printen mits je een printer hebt die Postscript snapt. Ook kan je prima PDF's maken, als je print naar PDF (heb je wel Acrobat voor nodig... Geen idee of andere tools dit ook aankunnen).
Maar er is niets mis met het plaatsen van een png of andere bitmap in Word. Word is ten slotte niet voor het maken van hoogwaardig drukwerk. Let simpelweg erop dat je iets van 300 dpi wegschrijft.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Savantas schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:02:
Maar er is niets mis met het plaatsen van een png of andere bitmap in Word. Word is ten slotte niet voor het maken van hoogwaardig drukwerk. Let simpelweg erop dat je iets van 300 dpi wegschrijft.
Wat overigens nog rijkelijk veel is voor de meeste printers, het gros haalt dat niet eens, maar op zich is dat een veilige maat op aan te houden. Daarmee zit je eigenlijk nooit verkeerd.
Pagina: 1