• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:29
Ik wil een nieuw kastje kopen. Omdat ik er na aankoop meerdere jaren tegenaan zal moeten kijken doe ik het dan graag in één keer goed. Vanwege de meerjaren-eis is USB 3.0 een absolute pré. Ik weet nog niet zeker of ik een deurtje wil of niet, een paar jaar geleden was een deurtje absoluut onacceptabel maar tegenwoordig is toegang tot optische drives of zelfs het diskettestation toch fors minder. Deurtje is op zich wel mooier, maar ook minder handig.

Probleem, ondanks flink speuren zijn alle gevonden kasten het nèt niet.

Om een idee te geven van wat ik zoek wat commentaar op een aantal populaire kasten die "close but no cigar" zijn:

pricewatch: Nexus Prominent 5

Leuke kast! Echt jammer van die afgeronde hoeken. Was anders wellicht een winnaar geweest.

pricewatch: Antec Three Hundred

Ziet er niet onaardig uit, maar dat rooster in het sidepanel verpest het helemaal. Tevens geen USB 3.0. In de three hunderd two zit wel USB 3.0, maar daar lijkt ook het andere sidepanel te zijn verklooit met een rooster! Who the f wil de achterkant van zijn/haar moederbord koelen?

pricewatch: Corsair Carbide 500R Black

Was misschien leuk geweest met een vlak egaal sidepanel, maar ook buiten dat eigenlijk iets teveel "franje" naar mijn smaak.

pricewatch: Fractal Design Core 3000

Ziet er eigenlijk heel leuk uit! Spijtig dat ze ook hier het sidepanel zonodig moesten verknallen met een rooster en dat hij geen USB 3.0 heeft. Knopjes en poortjes op de bovenkant, I dig it.

pricewatch: Cooler Master Silencio 550

Misschien wel een sigaar. Tot nu toe de mooiste en bovendien stil. Wat ik me hardop afvraag: is dat oerlelijke CoolerMaster logo op de voorkant eraf te slopen zonder permanente schade? En het deurtje schijnt van glimspul te zijn, ziet dat er niet binnen de kortste keren enorm stoffig uit? (ik denk stiekem al aan overspuiten als het te erg is, maar ben er huiverig voor omdat ik geen kast wil verzieken..) Mijn ideale kast heeft wel deze vorm en is dan verder gewoon compleet matzwart en zonder lelijk logo. :P

Misschien dat iemand aan de hand van mijn commentaar denkt "oooh, jij zoekt die en die kast". :) Misschien ook nog deur-loze alternatieven die ook mooi zijn. Of heeft iemand een idee of er een kast zonder extreem veel moeite valt te modden zodat ie wèl helemaal top is. :o Alle input is welkom. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Anoniem: 422667

Wat dacht je van een fractal design R3?

http://www.fractal-design...roduct&category=2&prod=71

Als je onopvallend en minimalistisch wilt dan zou ik bij Lian Li kijken.

Die Silencio 550 is op zich een best aardige kast (als je kan leven met een deurtje). Ik heb 't ding gekregen voor een casemodcompo, en hij is weliswaar vrij standaard, wel lekker stil en degelijk.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Met ^^

Ik heb zelf de pricewatch: Lian Li PC-A04 (Zwart) als thuisservertje. Bouwkwaliteit is heel netjes.

• Mentalist
Die heeft ook zo'n lelijk rooster in het sidepanel. Die centrale powerled vind ik ook maar niks, maar valt waarschijnlijk niet zo op wanneer die niet is aangesloten.
TERW_DAN schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:31:
Als je onopvallend en minimalistisch wilt dan zou ik bij Lian Li kijken.

Die Silencio 550 is op zich een best aardige kast (als je kan leven met een deurtje). Ik heb 't ding gekregen voor een casemodcompo, en hij is weliswaar vrij standaard, wel lekker stil en degelijk.
Aangezien jij hem hebt (gehad?), weet jij of dat logo een beetje sloopbaar is? :P
Craven schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:36:
Met ^^

Ik heb zelf de pricewatch: Lian Li PC-A04 (Zwart) als thuisservertje. Bouwkwaliteit is heel netjes.
Lian Li zit inderdaad ook in dit straatje. :) Nu is het natuurlijk persoonlijk, maar ik vind de meeste Lian Li kasten niet mooi. Ik heb er ooit eerder ook wel naar gekeken. Het rare is dat ik er niet de vinger op kan leggen wat het is, wat bij de meeste andere kasten wel lukt. Beetje unheimlich gevoel heb ik erbij.

pricewatch: Lian Li PC-A71F is wèl fraai, maar die vind ik dan ook wel weer een tikje kostbaar. :o

pricewatch: Lian Li Armorsuit PC-P50 ook wel, maar ook die is prijzig en heeft dan nog niet eens USB 3.0.

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

W3ird_N3rd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 03:10:
Die heeft ook zo'n lelijk rooster in het sidepanel. Die centrale powerled vind ik ook maar niks, maar valt waarschijnlijk niet zo op wanneer die niet is aangesloten.
Veel minimalistischer wordt het niet, die andere kasten hebben allemaal nog veel grotere roosters :) Je kan ook nog kijken of je ergens een P180 vandaan kunt hengelen, dat is waar die Fractals op geënt zijn. Het ding is echter al even uit productie.

Persuader of bytes.

• Mentalist
Camacha schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 03:21:
[...]

Veel minimalistischer wordt het niet, die andere kasten hebben allemaal nog veel grotere roosters :)
Het formaat op zich is ook het probleem niet, een rooster dat volledig doorloopt van onder naar boven (of misschien zelfs van links naar rechts, het hangt van het ontwerp af) kan best ok zijn. Alleen zo'n "gat" in het midden is imho erg ontsierend.
Je kan ook nog kijken of je ergens een P180 vandaan kunt hengelen, dat is waar die Fractals op geënt zijn. Het ding is echter al even uit productie.
Die ziet er idd ook wel aardig uit, maar is dus sowieso lastig om aan te komen. :)

Ik denk nog even, maar gok dat het toch de Coolermaster Silencio 550 gaat worden. Maar nu heb ik iig een wat completer beeld van wat er te krijgen is. :)

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

W3ird_N3rd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 03:32:
Het formaat op zich is ook het probleem niet, een rooster dat volledig doorloopt van onder naar boven (of misschien zelfs van links naar rechts, het hangt van het ontwerp af) kan best ok zijn. Alleen zo'n "gat" in het midden is imho erg ontsierend.
Hangt er vanaf welke kant je ziet :p

Je kunt nog navragen of de panels uitwisselbaar zijn en een extra zonder gat bestellen.

[Voor 10% gewijzigd door Camacha op 01-03-2012 03:37]

Persuader of bytes.

W3ird_N3rd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 03:10:
Aangezien jij hem hebt (gehad?), weet jij of dat logo een beetje sloopbaar is? :P
Volgens mij niet echt. Maar ik heb het front vrijwel gelijk weggegeven, omdat ik de kast op een compleet andere manier gebruikt heb.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Een lian li PC-A05FN-"b/s"

Heel schattig kastje met bijna alles screwless en voor een redelijke prijs met usb 3.0
Zal van de week een review schrijven aangezien ik deze kast laatst gebruikt heb.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ondanks dat de topicstart er wel netjes uit ziet neem ik aan dat de TS er bekend mee is dat topics met "wat moet ik kopen" al een tijd lang niet meer toegestaan zijn op Tweakers. Vooral bij pc-kasten is en blijft het een erg persoonlijke smaak en om die vraag hier te stellen heeft weinig zin. Je ziet ook wel aan de reacties dat iedereen met een ander voorstel komt en daardoor de keuze maken nog moeilijker gaat worden.

Modbreak:Laat het modereren aub aan de moderatoren over. Je hebt een TR aangemaakt, laat het daar dan bij. Sowieso modereren we op inzet, en zoals je zelf al aangeeft is dat hier dik in orde.

[Voor 19% gewijzigd door dion_b op 17-03-2012 01:14]

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 06:07:
Wat ik me hardop afvraag: is dat oerlelijke CoolerMaster logo op de voorkant eraf te slopen zonder permanente schade? En het deurtje schijnt van glimspul te zijn, ziet dat er niet binnen de kortste keren enorm stoffig uit? (ik denk stiekem al aan overspuiten als het te erg is, maar ben er huiverig voor omdat ik geen kast wil verzieken..)
Nee, het logo is uit één stuk gegoten. Maar IRL valt het gelukkig niet zo op.

Het deurtje glimt inderdaad behoorlijk, maar dat stoffige valt 100% mee. Je kunt het deurtje overigens verwijderen, dan heb je een gewoon een strak matzwart front. :)

• Mentalist
Roel1966 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:54:
Ondanks dat de topicstart er wel netjes uit ziet neem ik aan dat de TS er bekend mee is dat topics met "wat moet ik kopen" al een tijd lang niet meer toegestaan zijn op Tweakers.
Ik geloof niet dat ze ooit absoluut verboden zijn. Alleen topics als "ik wil een videokaart, welluke is het beste???" zijn niet meer toegestaan omdat het gewoon een kwestie van een beetje uitzoekwerk/reviews lezen is.
Vooral bij pc-kasten is en blijft het een erg persoonlijke smaak en om die vraag hier te stellen heeft weinig zin. Je ziet ook wel aan de reacties dat iedereen met een ander voorstel komt en daardoor de keuze maken nog moeilijker gaat worden.
Ben ik het niet mee eens. Bij kasten is er zoveel keuze dat het gewoon ondoenlijk is om àlle mogelijke opties serieus te bekijken. Door met een paar voorbeelden een idee te geven van wat ik zoek is het mogelijk om suggesties aan te dragen die ik tot nu over het hoofd heb gezien.
TRAXION schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:26:
Een lian li PC-A05FN-"b/s"

Heel schattig kastje met bijna alles screwless en voor een redelijke prijs met usb 3.0
Zal van de week een review schrijven aangezien ik deze kast laatst gebruikt heb.
Dit ziet er ook wel aardig uit.. Ik hoop je ook een paar foto's maakt voor je review, een paar "huiskamer" foto's zijn altijd wel interessant met dit soort dingen. Ziet er vaak toch heel anders uit dan productfoto's.
warp schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:48:
[...]

Nee, het logo is uit één stuk gegoten. Maar IRL valt het gelukkig niet zo op.

Het deurtje glimt inderdaad behoorlijk, maar dat stoffige valt 100% mee. Je kunt het deurtje overigens verwijderen, dan heb je een gewoon een strak matzwart front. :)
Hmmm ok. :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 15:05
Ik kan ook bevestigen dat de Silencio 550 een degelijke kast is. Het glimmende en het logo vallen nagenoeg niet op. Het is zowat gelijk als de PS3, alleen wordt de CoolerMaster een stuk sneller stoffig.

Verder vind ik het een fijne kast. De hardware is makkelijk toegankelijk. De interne, externe disk-bay is makkelijk te bereiken en werkt nagenoeg gewoon goed (molex + sata kabeltje). De stoffilters zijn gewoon fijn te noemen en de kast is inderdaad vrij stil. Bij mij maken de hdd's de meeste herrie. Cable management is verder redelijk te noemen. Alles heb ik netjes afgewerkt en kabeltjes vastgemaakt met klittenband.

Het enige nadeel van de kast vind ik overigens dat de USB3 poort aan de voorkant gewoon een verlengsnoer is met een USB3 (A male) stekker eraan. Bij mij gaat die dus door een van de gaten van de waterkoeling - die ik niet gebruik - naar de achterkant van het moederbord. Kan er wat slordig uitzien, maar levert geen last op.

• Mentalist
Camacha schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 03:21:
[...]

Veel minimalistischer wordt het niet, die andere kasten hebben allemaal nog veel grotere roosters :) Je kan ook nog kijken of je ergens een P180 vandaan kunt hengelen, dat is waar die Fractals op geënt zijn. Het ding is echter al even uit productie.

[afbeelding]
Na wat rondklikken kwam ik bij wat blijkt te zijn de vrij recent uitgebrachte opvolger van de P180, de P280. :) reviews: Antec Performance One P280: praktisch stil

Die is ook fraai. Dat is wel een serieuze contender.
alex3305 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 03:16:
Ik kan ook bevestigen dat de Silencio 550 een degelijke kast is. Het glimmende en het logo vallen nagenoeg niet op. Het is zowat gelijk als de PS3, alleen wordt de CoolerMaster een stuk sneller stoffig.
Ja dat dacht ik ook al..
Het enige nadeel van de kast vind ik overigens dat de USB3 poort aan de voorkant gewoon een verlengsnoer is met een USB3 (A male) stekker eraan. Bij mij gaat die dus door een van de gaten van de waterkoeling - die ik niet gebruik - naar de achterkant van het moederbord. Kan er wat slordig uitzien, maar levert geen last op.
Inderdaad, in de praktijk maakt het natuurlijk niet zo veel uit maar het staat doet zo slordig aan. Vind ik stiekem ook wel een minpuntje.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 14:54

HeepH

Dope Rapper

Zonder grappen, koop een fractal.

Betaalbaar, stijlvol, stil. Alles wat je wil.

Zou hier graag een langere post van maken, maar dit is gewoon echt niet nodig. Koop een Refine R3 en je leven is compleet.

http://specs.tweak.to/16495

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 02:29:
[...]

Dit ziet er ook wel aardig uit.. Ik hoop je ook een paar foto's maakt voor je review, een paar "huiskamer" foto's zijn altijd wel interessant met dit soort dingen. Ziet er vaak toch heel anders uit dan productfoto's.

[...]
De pc staat bij mijn schoonouders dus de foto moet nog even wachten tot met een beetje geluk na het weekend.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-04 17:52
Eens met die R3 , vrij eenvoudige kast ( op rooster na dan ) en STIL ! De eerste kast die stiller is moet ik nog tegenkomen.

Een R3 met volle zijpanelen zou natuurlijk wat strakker zijn , een ideetje voor een R4 misschien :)

Mijn Specs

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 04:00:
Na wat rondklikken kwam ik bij wat blijkt te zijn de vrij recent uitgebrachte opvolger van de P180, de P280. :) reviews: Antec Performance One P280: praktisch stil

Die is ook fraai. Dat is wel een serieuze contender.
Dat is inderdaad ook een fraaie kast en was voor mij een serieuze optie geweest als de P180 niet vindbaar bleek. Ik had 'm echter als marginaal minder strak ingeschat en daarom niet genoemd :p

Die lijn van Antec-kasten heeft mij ook altijd al getrokken (op de P183 na, die is te frutselig). Naast het ingetogen design zijn ze ook nog eens op stilte gebouwd, wat voor mij zeker een aanzienlijke factor is. Wellicht ben je bekend met Silent PC Review; de P180 is samen met die jongens ontwikkeld en hoewel ik niet weet of ze ook aan de P280 hebben meegewerkt is hij wel met dezelfde gedachte ontworpen.

Daarnaast vind ik het veel bruter een beest van een PC in zo'n subtiele kast te hebben dan in zo'n ding met toeters en bellen (de boy racer look). Juist dat monolitische maakt het nog even net wat dreigender, alsof je zegt geen heftige kast nodig te hebben met zoveel rekenkracht.

Persuader of bytes.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zoek, voordat je de keuze maakt, nog wat real-life foto's van de kast op. Of bekijk hem in de winkel als dat mogelijk is. Al die productfoto's zijn hele mooie renders, maar in het echt valt het toch vaak tegen. (Vooral de kasten met gaas aan de voorkant). Persoonlijk zou ik voor een kast met deur gaan, om de volgende redenen:
- cd-roms worden steeds minder gebruikt (zoals je zelf al aangaf)
- meerdere drive bay's, waarvan er maar 1 (of 2) gebruikt worden ziet er lelijk uit.

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik deel sterk dezelfde mening over het uiterlijk van de behuizing. Ik ben dan nu niet actief bezig met zoeken, maar had nog wel wat in mijn wenslijst opgeslagen, misschien vind je het wat. Ze zijn wel allemaal van Lian Li of het gerelateerde Lancool. Allemaal hebben ze geen deurtje, geen roosters aan zij- en bovenkant, i/o paneel ergens bovenaan en minimaal 1x USB 3.0.
pricewatch: Lian Li PC-9F
pricewatch: Lian Li PC-6B (klepje voor i/o paneel)
pricewatch: Lian Li PC-A04 (Zwart)
Lancool PC-K9 (2x USB3.0, klepje voor i/o paneel, nieuw model nog geen prijzen)

Ik snap ook precies wat je bedoeld, dat het nog best lastig is de behuizing te vinden die voldoet aan je wensen.

[Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 02-03-2012 18:29]

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

VantageR schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:22:
Al die productfoto's zijn hele mooie renders
Meestal zijn het gewoon foto's, geen renders, maar inderdaad wel onder zeer gunstige omstandigheden genomen :Y

Persuader of bytes.

• Mentalist
Heephstan schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 04:16:
Zonder grappen, koop een fractal.

Betaalbaar, stijlvol, stil. Alles wat je wil.

Zou hier graag een langere post van maken, maar dit is gewoon echt niet nodig. Koop een Refine R3 en je leven is compleet.
MPAnnihilator schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:11:
Eens met die R3 , vrij eenvoudige kast ( op rooster na dan ) en STIL ! De eerste kast die stiller is moet ik nog tegenkomen.

Een R3 met volle zijpanelen zou natuurlijk wat strakker zijn , een ideetje voor een R4 misschien :)
Precies, dat rooster. En dat is ook niet iets wat je er later "uit kan halen". Ik doe normaal >5 jaar met een kast en dan wil ik niet 5 jaar tegen een lelijk rooster aankijken. :+
Camacha schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:59:
[...]

Dat is inderdaad ook een fraaie kast en was voor mij een serieuze optie geweest als de P180 niet vindbaar bleek. Ik had 'm echter als marginaal minder strak ingeschat en daarom niet genoemd :p
Grappig, ik vind juist de P280 net iets strakker. :) Zo zie je dat smaken ook nog verschillen. :P Ik hou van symmetrie. :)
Die lijn van Antec-kasten heeft mij ook altijd al getrokken (op de P183 na, die is te frutselig). Naast het ingetogen design zijn ze ook nog eens op stilte gebouwd, wat voor mij zeker een aanzienlijke factor is. Wellicht ben je bekend met Silent PC Review;
Natuurlijk. :P Een van de beste reviewsites op het net. :P
de P180 is samen met die jongens ontwikkeld en hoewel ik niet weet of ze ook aan de P280 hebben meegewerkt is hij wel met dezelfde gedachte ontworpen.
Dat wist ik niet (of was ik weer vergeten), leuk weetje. :)
Daarnaast vind ik het veel bruter een beest van een PC in zo'n subtiele kast te hebben dan in zo'n ding met toeters en bellen (de boy racer look). Juist dat monolitische maakt het nog even net wat dreigender, alsof je zegt geen heftige kast nodig te hebben met zoveel rekenkracht.
En zoveel rekenkracht stop ik er nog niet eens in.. :P Maar idd, dat boy racer stadium ben ik wel ontgroeid. :)
VantageR schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:22:
Zoek, voordat je de keuze maakt, nog wat real-life foto's van de kast op. Of bekijk hem in de winkel als dat mogelijk is.
Foto's zijn helaas niet altijd makkelijk te vinden, maar dit is wel heel erg waar.. Zo zien bijvoorbeeld de afgeronde hoeken van de Nexus Prominent 5 er op real-life foto's lang niet zo erg uit.
Al die productfoto's zijn hele mooie renders, maar in het echt valt het toch vaak tegen. (Vooral de kasten met gaas aan de voorkant). Persoonlijk zou ik voor een kast met deur gaan, om de volgende redenen:
- cd-roms worden steeds minder gebruikt (zoals je zelf al aangaf)
- meerdere drive bay's, waarvan er maar 1 (of 2) gebruikt worden ziet er lelijk uit.
Inderdaad, ik denk dat ik dan ook toch maar voor een kast met deurtje zal gaan. Dat had ik me een aantal jaren terug niet voor kunnen stellen. Ik kocht 7 jaar terug een Sonata, vond hem toen prachtig, maar het deurtje ergerde me gigantisch. En het is een rotkast om in te werken, het rechter sidepanel kan er niet eens af (zonder powertools). :P Het was zo erg dat ik mijn main werkbak weer terugschroefde in mijn 12 jaar oude bigtower.
Regeneration schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:24:
Ik snap ook precies wat je bedoeld, dat het nog best lastig is de behuizing te vinden die voldoet aan je wensen.
Yep, er is bijna altijd wel iets kleins wat nèt niet goed is.
Camacha schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:30:
[...]

Meestal zijn het gewoon foto's, geen renders, maar inderdaad wel onder zeer gunstige omstandigheden genomen :Y
Tja, gunstig, sommige kasten zijn ook juist mooier IRL. :)

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 01:15:
Grappig, ik vind juist de P280 net iets strakker. :) Zo zie je dat smaken ook nog verschillen. :P Ik hou van symmetrie. :)
Ja, je zei strak, je vroeg niet naar geschiktheid voor mensen met OCD :+

Persuader of bytes.

• Anoniem: 144074
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 04:00:
[...]

Niet om vervelend te doen hoor maar je geeft hier zelf al aan dat je feitelijk te weinig zelfonderzoek hebt gedaan alvorens dit topic te openen. Hoe kun je die Antec anders gemist hebben vraag ik me af. ;)

Je hebt het voornl over een strakke kast maar . . .
Zeer waarschijnlijk heb je wel meer criteria in gedachten waaraan de kast moet voldoen, hou bijv rekening met de lengte van je videokaart, plaatsing voeding, de hoogte van de koeler die je in gedachten hebt, de max grootte van de casefans, airflow,etc. Ook zou ik een kast met glimmend zwart plasic afraden, dat krast nl als de ziekte en ziet er na korte tijd allerminst strak uit.

Als je wilt weten hoe een kast eruit ziet vergeet dan naast gewone reviews ook youtube niet te gebruiken, erg handig om een redelijk goede indruk te krijgen.

Een kast uitzoeken kun je volgens mij het best zelf doen omdat anderen altijd hun eigen specifieke wensen hebben. Wat voor de één belangrijk is is dat voor de ander minder en vice versa.

• Mentalist
Anoniem: 144074 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 03:08:
[...]

Niet om vervelend te doen hoor maar je geeft hier zelf al aan dat je feitelijk te weinig zelfonderzoek hebt gedaan alvorens dit topic te openen. Hoe kun je die Antec anders gemist hebben vraag ik me af. ;)
Hoe zou ik er dan naar moeten zoeken? Hij staat op populariteit niet erg hoog in de pricewatch, dat was de voornaamste reden dat ik hem had gemist. Wat verwacht je dan, zoeken op Google naar "stille minimalistische kast"? Dat werkt niet.
Je hebt het voornl over een strakke kast maar . . .
Zeer waarschijnlijk heb je wel meer criteria in gedachten waaraan de kast moet voldoen, hou bijv rekening met de lengte van je videokaart,
Boeit me niet.
plaatsing voeding,
Zit tegenwoordig haast altijd onderin, maar bovenin kan ik ook mee leven.
de hoogte van de koeler die je in gedachten hebt,
Klein. Ruimte voor een dikke koeler is een plus maar echt geen vereiste.
de max grootte van de casefans,
Minimale bedoel je. :+ Voor minder dan 120mm doe ik het niet. :+ Maar dat is ook wel standaard tegenwoordig.
airflow,etc.
Neuh, stilte is belangrijker. Mijn systeem is ook vrij zuinig dus heeft niet heel veel airflow nodig.
Ook zou ik een kast met glimmend zwart plasic afraden, dat krast nl als de ziekte en ziet er na korte tijd allerminst strak uit.

Als je wilt weten hoe een kast eruit ziet vergeet dan naast gewone reviews ook youtube niet te gebruiken, erg handig om een redelijk goede indruk te krijgen.
Goede tip, had ik nog niet aan gedacht!
Een kast uitzoeken kun je volgens mij het best zelf doen omdat anderen altijd hun eigen specifieke wensen hebben. Wat voor de één belangrijk is is dat voor de ander minder en vice versa.
Natuurlijk is een deel ook gewoon persoonlijk. Maar binnen een bepaalde categorie kan niemand op de hoogte zijn van alle beschikbare modellen. En als je dan een beetje een idee hebt van eisen/wensen van iemand, zoals in dit geval featureless sidepanels, weinig franje, ATX en stil, dan zijn daarbij wel een aantal ideeën aan te dragen.

Als je een moederbord zoekt kan je gewoon de gewenste specs in de pricewatch aanklikken. Eventueel een paar roundups lezen. Bij een kast, zeker met dit soort wensen, gaat dat niet zomaar.

• real_FireFly
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01-2020
Antec Solo 2?

Geen fanroosters in de zijpanelen, alleen eentje boven voeding. Heeft 2x USB 3.0 aan de voorkant. Het frontpaneel is zwart geanodiseerd aluminium. Op de foto lijkt 't zilver, maar in werkelijkheid is 't meer matzwart (zie de review).

Grote videokaarten passen ook.

Waarom in die Anandtech review de dvd speler niet past begrijp ik niet helemaal, mijn Samsung dvd brander past iig prima.

• Mentalist
real_FireFly schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:47:
Antec Solo 2?
[afbeelding]

Geen fanroosters in de zijpanelen, alleen eentje boven voeding. Heeft 2x USB 3.0 aan de voorkant. Het frontpaneel is zwart geanodiseerd aluminium. Op de foto lijkt 't zilver, maar in werkelijkheid is 't meer matzwart (zie de review).

Grote videokaarten passen ook.

Waarom in die Anandtech review de dvd speler niet past begrijp ik niet helemaal, mijn Samsung dvd brander past iig prima.
Ook geen onaardig kastje, alleen vind ik knoppen/poorten op de bovenkant wel erg mooi.

Maar ik denk dat ik het weet, ik ben blij dat ik dus nog geen beslissing had genomen: nieuws: Cooler Master toont nieuwe, stille behuizing

Silencio 650. Vergelijkbaar met de 550, maar dan met USB 3.0 header (toch netter, en hoe moet je anders de poorten achter de header op je mobo gebruiken) en.. Deurtje dat beide kanten op open kan! Dat is wel briljant, voor waar ik hem neer wil zetten heb ik liever dat het deurtje naar rechts opengaat, terwijl links de standaard is. Zo kan het allebei, kan ik hem ook nog eens verplaatsen. :P Ik twijfelde al over de 550, maar de 650 neemt dus de laatste bezwaren ook nog weg.

Alleen even wachten tot ik hem kan kopen. Gelukkig heb ik geen haast. :P

[Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 16-03-2012 04:59]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee