Momenteel huur ik een VPS om mijn teamspeak server op te hosten en zsm wat kleine website's zoals mijn portfolio en dergelijke. Na want rondkijken ben ik redelijk snel op Cherokee gekomen, dit zag er redelijk simpel en bijzonder netjes uit en wilde het wel even proberen. Nadat de installatie geslaagd was heb ik meerdere malen geprobeerd joomla hiermee te installeren, wat gewoonweg niet lukte, ook zou het mogelijk moeten zijn om via hier o.a. php, mysql en phpmyadmin te installeren, al de installaties faalde en het lukte me niet om genoeg info te vinden om het op te lossen.
Ik ben een newbie wat betreft servers dus het is ook deels om te proberen en leren. Nu zoek ik een relatief simpel systeem om mijn server te beheren, waarmee ik dus virtuele hosts aan kan maken om daarop weer joomla te installeren. Het lieft draai ik dit op CentOS 1.5.x.
Iemand goede suggesties voor een beginneling? Heb niet echt een idee waar ik moet beginnen.
Ik ben een newbie wat betreft servers dus het is ook deels om te proberen en leren. Nu zoek ik een relatief simpel systeem om mijn server te beheren, waarmee ik dus virtuele hosts aan kan maken om daarop weer joomla te installeren. Het lieft draai ik dit op CentOS 1.5.x.
Iemand goede suggesties voor een beginneling? Heb niet echt een idee waar ik moet beginnen.