Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 18:04

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ik heb recentelijk een iPhone 4 scherm + digitizer aangeschaft via Marktplaats omdat de mijne (fabrieksorigineel) kapot was.

Alvorens tot koop over te gaan heb ik de aanbieder gemaild met de explicite vraag of het echt een OEM part betrof, wat volgens de verkoper het geval was.

De advertentietekst:
Het artikel bevat;- origineel retina lcd scherm;- origineel frame;- origineel touchscreen;- origineel glas.Alle onderdelen zitten al aan elkaar gelijmd zodat het scherm direct geplaatst kan worden.
Geen imitatie of goedkope alternatieven.

Na ontvangst van het scherm en de benodigde gereedschappen het scherm snel gemonteerd.

Het resultaat is teleurstellend.

Het scherm is een paar tienden van een mm dikker dan het origineel. Dit is goed te zien, maar vooral te voelen doordat de homeknop dieper verzonken ligt. Je voelt de scherpe rand er omheen.

Daarnaast is het scherm veel geler van kleur dan het origineel. Dit is gecontroleerd door te vergelijken met een onaangetaste iPhone 4 uit dezelfde periode. Uiteraard met dezelfde helderheid settings.

Als laatste blijkt de proximity sensor niet betrouwbaar te werken. Hierdoor overkomt het me regelmatig dat ik per ongeluk met mijn wang knoppen indruk of zelfs het gesprek beëindig.

Ik heb de leverancier voorzien van duidelijke foto's waarop de verschillen tussen het door hem geleverde scherm en een origineel scherm zichtbaar zijn. Op deze foto's valt het kleurverschil nog mee omdat beide op de hoogste helderheid ingesteld zijn. Bij een meer realistischer instelling is de gele kleurzweem nog irritanter.

Ik heb de leverancier daar verschillende keren op aangesproken maar men blijft beweren dat het een origineel onderdeel is. Om te voorkomen dat ik ongelijk heb leg ik het jullie ook eens voor.

De foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/771IMG_1953_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/430IMG_1959_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/868IMG_1962_tn.jpg

Het bewuste scherm steeds rechts voor de slechtzienden ;-)

Ik schat de kans dat ik een vervangend origineel onderdeel minimaal in. Wat vinden jullie er van? Of moet ik gewoon niet zeuren?

En, als laatste: Kan iemand mij vertellen waar ik gegarandeerd een origineel kan aanschaffen tegen een redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 23:08
Heb ergens gelezen (bron ben ik je schuldig) dat de geligheid na verloop van tijd minder kan worden door het opdrogen van de lijm. Het lijkt mij dat de scherm onderdelen met teveel lijm zijn gelijmd. Daarom zal je scherm dikker en geler zijn.

Ik heb geen idee hoe je dit zou moeten oplossen maar het kan een verklaring zijn.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:49
Dat verhelpt de extra dikte nog niet lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Lijkt me ook een beetje broodje aap verhaal eerlijk gezegd, zou een mooie smoes zijn van de verkoper van het betreffende scherm... Een scherm wat minder geel wordt tijdens het gebruik.

Het vervangende scherm is duidelijk dikker op de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Apple verkoopt geen losse onderdelen van de iPhone (of enig ander apparaat). Alleen aan reparatie centra die door Apple goedgekeurd zijn en zij moeten altijd de kapotte onderdelen terug naar Apple sturen waarvoor ze een vervangend onderdeel krijgen. Grote kans dat je dus een nagemaakte hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Pendora op 29-02-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Pendora schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 00:23:
Apple verkoopt geen losse onderdelen van de iPhone (of enig ander apparaat). Alleen aan reparatie centra die door Apple goedgekeurd zijn en zij moeten altijd de kapotte onderdelen terug naar Apple sturen waarvoor ze een vervangend onderdeel krijgen. Grote kans dat je dus een nagemaakte hebt.
Het is toch niet is onmogelijk een (kapotte) iPhone in onderdelen te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53
Bekende Apple reparateurs in Nederland: Van Leliveld en Repod. Koop geen onderdelen bij niet Apple gecertificeerde reperaterus, want je krijgt zeker goedkopere namaak.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 29-02-2012 00:31 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Zijn er ook bronnen voor deze bewering?

Ik wil de verkoper natuurlijk overtuigen maar in het land van de blinden is eenoog koning vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:35
Van Lelieveld is faillliet dus daar hoef je het niet meer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Het kan best zijn dat hij je een dergelijk scherm heeft aangesmeerd uit China. Die vallen voor amper € 38,- al op je deurmat.
Tjah, wat doe je eraan. Toch een beetje je eigen schuld om dit soort namaak-gevoelige spullen via marktplaats te kopen. Je had beter kunnen wachten tot de opening van de Apple Store in Amsterdam, het schijnt dat die officiële stores het ter plekke kunnen repareren voor je.

[ Voor 17% gewijzigd door Wootism op 29-02-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:26
klaaz schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:52:
Lijkt me ook een beetje broodje aap verhaal eerlijk gezegd, zou een mooie smoes zijn van de verkoper van het betreffende scherm... Een scherm wat minder geel wordt tijdens het gebruik.

Het vervangende scherm is duidelijk dikker op de foto's.
Voor de duidelijkheid dit is zeker geen broodje aap verhaal... Tijdens de introductie van de iPhone 4 was dit een groot punt. Echter het gelige was na een paar dagen weg. Dit was omdat apple de iPhone 4 toen te vroeg had geleverd en eigenlijk nog even had moeten "rusten" voor werkelijke levering. Ik lees wel dat dit meer vlekken waren en niet het gehele scherm. Vervolgens kan ik me ook niet goed voorstellen dat hij iets dikker zou zijn maar dat was op dat moment ook lastig op te merken aangezien mensen nog nooit eerder een iPhone 4 in hun handen hadden ;)

http://www.iphoneclub.nl/...one-4-verdwijnen-vanzelf/

[ Voor 21% gewijzigd door sbmuc op 29-02-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenTheys
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-06 12:41
Jammer verhaal hier... Ik heb de mijne ooit ook eens verkeerd gegooid waardoor de zwarte achterkant perte totale was. Ik heb toen bij iphonefixed.co.uk een iPhone 4 white conversion kit aangeschaft en moet zeggen dat ik hier toch wel echt tevreden mee ben. Het scherm vertoont 0,0 verschillen met de originele, dus ik vermoed toch wel dat deze een OEM was. Of heel goede namaak.. Gewoon geluk hebben met je leverancier zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Het lijkt erop dat de verkoper mij idd knollen voor citroenen heeft verkocht. Ondanks mijn expliciete vraag of het een origineel onderdeel betrof blijkt hij me toch een neppert te hebben geleverd. Ik krijg de indruk dat hij dat zelf geeneens weet want hij houdt vol dat het een origineel onderdeel is.

Dat is erg jammer voor mij want ik mag nu weer een nieuwe bestellen en er weer een uurtje voor gaan zitten om het ding erop te zetten.

Weer een mooi voorbeeld van 'Goedkoop is duurkoop' dus. Ik had het kunnen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ik wil er toch iets mee doen om te voorkomen dat anderen hier intuinen. Ik heb hem de volgende reactie verstuurd:

Ik ben er ondertussen door deskundigen van overtuigd dat het een niet origineel onderdeel betreft. Ik heb daardoor nu sterk de indruk dat je zelf niet weet wat je verkoopt en als dat zo is kan ik je je onwetendheid natuurlijk niet verwijten.

Ik heb er geen vertrouwen in dat wij deze kwestie naar tevredenheid gaan oplossen dus ik ga het er bij laten onder één voorwaarde:

Jij adverteert voortaan duidelijk dat het een 'genuine' part is. Dat is wat anders dan 'origineel'. Doe je dat niet dan dien ik een klacht in bij Marktplaats en waarschuw ik anderen voor jouw misleidende advertenties.

Eens kijken of hij bereid is om te leren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125536

De betekenis van 'genuine' is volgens mijn woordenboek: 'echt, niet namaak'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-06 16:16
klaaz schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:30:
Ik wil er toch iets mee doen om te voorkomen dat anderen hier intuinen. Ik heb hem de volgende reactie verstuurd:

Ik ben er ondertussen door deskundigen van overtuigd dat het een niet origineel onderdeel betreft. Ik heb daardoor nu sterk de indruk dat je zelf niet weet wat je verkoopt en als dat zo is kan ik je je onwetendheid natuurlijk niet verwijten.

Ik heb er geen vertrouwen in dat wij deze kwestie naar tevredenheid gaan oplossen dus ik ga het er bij laten onder één voorwaarde:

Jij adverteert voortaan duidelijk dat het een 'genuine' part is. Dat is wat anders dan 'origineel'. Doe je dat niet dan dien ik een klacht in bij Marktplaats en waarschuw ik anderen voor jouw misleidende advertenties.

Eens kijken of hij bereid is om te leren O-)
Zijn genuine en origineel niet juist exact hetzelfde?

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ew. handig. Ach, 't is niet zo dat ik hem ga achtervolgen of zo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou me helemaal kapot lachen als ik die kerel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:55
Hou die kerel maar in de gaten, want die gaat het heus niet veranderen.
Je kan ook gewoon pech hebben. Ik heb via Dealextreme wel eens een achterkantje gehaald en was precies even dik en even mooi als het originele. Ook daar wordt met genuine geadverteerd. De kosten waren ongeveer 10 euro. Niet echt genuine lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-06 17:17
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 00:28:
[...]

Het is toch niet is onmogelijk een (kapotte) iPhone in onderdelen te verkopen?
Als bedrijf zijnde wel als consument niet. Apple heeft hele strene regels. Bij bedrijf waar ik heb gewerkt haalden we kapotte Ipod's enzo uit elkaar. Alle onderdelen moesten richting Apple of vernietigd worden. Als het bedrijf deze zou verkopen raakte het bedrijf het contract met Apple kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:18
Mbt het geligere scherm: apple gebruikt schermen van 2 fabrikanten door elkaar (sharp en toshiba). Nu is het zo dat de een (ik meen sharp) inderdaad iets geler is dan de ander (die is helderder en 'blauwer').

Verder kan het mogelijk zo zijn dat het frame van de replacement inderdaad niet origineel is. Je kunt evt het frame overzetten van je oude glas. Grote kans dat het glas dan wel goed aansluit en de proximity en home button goed werken.

Dan is er nog een laatste check die je kunt doe om te kijken of het glas origineel is. Het originele goas is 'gecoat' (gorilla glas) en hierdoor zie je vingerafdrukken minder goed. Vergelijk het origineel eens met de vervangende en kijk of de vingerafdrukken duidelijker zichtbaar zijn op het replacement glas.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spookz0r schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:03:
Als bedrijf zijnde wel als consument niet. Apple heeft hele strene regels. Bij bedrijf waar ik heb gewerkt haalden we kapotte Ipod's enzo uit elkaar. Alle onderdelen moesten richting Apple of vernietigd worden. Als het bedrijf deze zou verkopen raakte het bedrijf het contract met Apple kwijt
Niets staat bedrijven in de weg kapotte iPhones op te kopen en in onderdelen weer te verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Cidolfas schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:53:
[...]

Zijn genuine en origineel niet juist exact hetzelfde?
O-)

Een totaal misplaatste "eis" dus naar de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-06 13:55

Flappiewappie

Hier nog meer

RemcoDelft schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:41:
[...]

O-)

Een totaal misplaatste "eis" dus naar de verkoper.
erger nog; die verkoper gaat nu overal Genuine achter zetten en benadrukt daarmee dat het om orginele onderdelen gaat. Dankjewel TS :+ .

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 22:28

Sick Nick

Drop the top!

Genuine is over het algemeen om aan te geven dat het een replica is zonder het echt zo te noemen (want dat mag tenslotte niet). Al die 'genuine' artikelen op deal extreme bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over het algemeen is genuine toch echt gewoon origineel. Dat oplichters daar handig gebruik van maken is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384903

DustMan4u schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:32:
Mbt het geligere scherm: apple gebruikt schermen van 2 fabrikanten door elkaar (sharp en toshiba). Nu is het zo dat de een (ik meen sharp) inderdaad iets geler is dan de ander (die is helderder en 'blauwer'). .
Dit klopt, de Iphone 4 van een vriend van mij is helderder en blauwer. Ik heb de Iphone 4 al 2 jaar, hij pas een paar maanden. Maar duidelijk verschil in scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 172410 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:13:
Over het algemeen is genuine toch echt gewoon origineel. Dat oplichters daar handig gebruik van maken is een tweede.
Imho is over het algemeen genuine een echt reparatie onderdeel wat apple bijv zelf ook gebruikt (of dynafix) terwijl original echt alleen bij levering te verkrijgen is.

Het kan dus theoretisch zo zijn dat apple alleen schermen van sharp uitlevert (original) terwijl dynafix / apple reparatie ook toshiba schermen erin stouwt (genuine)

En om het echt helemaal te verduidelijken is er natuurlijk nog de vraag waar in de zin het original / genuine woordje staat. Een original/genuine apple onderdeel kan nog steeds een scherm van een iphone 4 zijn die op bijv een 4s iets te dik aanvoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-06 12:20
Kleur verschillen heb ik al eerder gezien bij originele schermen, deze kunnen zoals eerder gezegd van verschillende makers komen, dikte kan ik niet verklaren.

Kleur verschillen zijn zelfs op een Galaxy SII te zien waar van (als het goed is) alleen Samsung zelf de schermen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gomez12 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:24:
Imho is over het algemeen genuine een echt reparatie onderdeel wat apple bijv zelf ook gebruikt (of dynafix) terwijl original echt alleen bij levering te verkrijgen is.
Is dat alleen op je eigen gevoel gebaseerd of ook ergens anders op? Ik kan daar niets over terugvinden :) Merken lijken het beide door elkaar te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 04-03-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:23
Anoniem: 172410 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:39:
[...]

Is dat alleen op je eigen gevoel gebaseerd of ook ergens anders op? Ik kan daar niets over terugvinden :) Merken lijken het beide door elkaar te gebruiken.
Volgens http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/EN/NL/genuine is er geen twijfel, genuine is echt, dus niet nep. Dit kan een reparatieonderdeel zijn of een onderdeel van het apparaat (welke is geassembleerd met genuine parts).

http://nl.wiktionary.org/wiki/genuine << iets meer info

[ Voor 5% gewijzigd door DutchKel op 04-03-2012 12:56 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Anoniem: 172410 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:39:
[...]

Deels gevoel, deels ervaring. Apple sluit een deal bij uitkomen nieuw scherm/telefoon met 1 of meerdere schermfabrikanten voor het produceren van xxx.xxx schermen voor xxx.xxx telefoons. Dit zijn de original schermen.

Dan komt er daarna in het vervolgtraject (reparatie / nieuwe batch tels etc.) een 2e fabrikant om de hoek kijken die hetzelfde scherm kan leveren voor een dubbeltje minder, hiervan is het dus maar net de vraag of je dit ook nog wil bestempelen als original of simpelweg als genuine (omdat original al vergeven is).
kfaessen schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:55:
[...]

Volgens http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/EN/NL/genuine is er geen twijfel, genuine is echt, dus niet nep. Dit kan een reparatieonderdeel zijn of een onderdeel van het apparaat (welke is geassembleerd met genuine parts).

http://nl.wiktionary.org/wiki/genuine << iets meer info
Woordenboek definities gaan je niet helpen bij dit soort kwesties. Het is allemaal een kwestie van interpretatie. Een scherm van iphone die kan (in theorie) per batch verschillen. Niemand gaat moeite doen om jouw originele merk/type scherm erin te stoppen.
De hele kwestie van original / genuine ligt compleet bij wat de maker ervan vindt. En tja, de maker kan niet aankomen met dat hij jouw "original" scherm vervangen heeft door een "nep" scherm wat er ten tijde van productie van jouw telefoon nog niet was, daarvoor wordt over het algemeen de term genuine gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gomez12 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:20:
Deels gevoel, deels ervaring. Apple sluit een deal bij uitkomen nieuw scherm/telefoon met 1 of meerdere schermfabrikanten voor het produceren van xxx.xxx schermen voor xxx.xxx telefoons. Dit zijn de original schermen.

Dan komt er daarna in het vervolgtraject (reparatie / nieuwe batch tels etc.) een 2e fabrikant om de hoek kijken die hetzelfde scherm kan leveren voor een dubbeltje minder, hiervan is het dus maar net de vraag of je dit ook nog wil bestempelen als original of simpelweg als genuine (omdat original al vergeven is).
Volgens mij verzin je dan toch exclusiviteit, want een onderdeel dat ik uit de iPhone van mijn zus schroef is gewoon genuine Apple en een original Apple part. Dat Apple eventueel onderscheid zou maken verandert weinig.

Appelpartjes, nom.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 04-03-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Sick Nick schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:05:
Genuine is over het algemeen om aan te geven dat het een replica is zonder het echt zo te noemen (want dat mag tenslotte niet). Al die 'genuine' artikelen op deal extreme bijvoorbeeld ;)
Al jaren vraag ik me af waarom grote PC-bouwers adverteren met "Genuine MS Windows"... Al die tijd dacht ik dat ze wilden aangeven dat de software toch echt legaal verkregen was. Omdat ze dat niet zeggen over de hardware, ga ik er altijd maar vanuit dat de hardware van de vrachtwagen gevallen is zeg maar... Maar nu snap ik het: ze willen blijkbaar aangeven dat de software illegaal is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372672

Ik zit in het zelfde schuitje. Vanochtend is mijn iPhone gevallen en is het glas gebarsten. Op eBay kun je voor al 40 euro een nieuw scherm kopen. Inclusief LCD, touch en glas.

Voor 120-150 euro kun je het ook laten doen door een enorm aantal reparateurs. Allemaal beloven ze "Originele Apple onderdelen".

Maar mocht het nou 'namaak' zijn. Waar wordt het dan gemaakt? Ik kan mij voorstellen dat zo'n retina-scherm met zo'n nauwkeurig touch element niet zomaar kunnen worden nagemaakt.. iPhone staat bekend om zijn zeer goede touch-screens.. Dan zou je toch meteen merken als je een 'namaak' onderdeel hebt gekocht die nooit aan die kwaliteit kan tippen?

Anderzijds, misschien worden die onderdelen gewoon vanuit Sharp en Toshiba verkocht aan handelaren? Want Apple betaalt vast geen 100 dollar voor die schermen..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 07-03-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_AXUW0FAE1A4/S9hRoN3a-YI/AAAAAAAAA0w/JMOWvWR6yUg/s1600/1179565485_windows_genuine_advantage_validation-1.jpg

:o 8) :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier kost het originele onderdeel dus 130 euro.

Daaruit kun je meerdere dingen opmaken:

- De website liegt. Het onderdeel is niet authentiek ('zelfde' als dat op Dealextreme) en wordt voor ruim het 7 voudige aangeboden.

In dat geval is het nog steeds mogelijk dat de reparateurs wél originele onderdelen gebruiken. Zij vragen namelijk 130 euro voor de reparatie. Daar zit al een dikke winstmarge op waardoor het onderdeel zelf zeker onder de 80 euro moet kosten.

- Het onderdeel is wel authentiek en wordt voor veel meer op de website aangeboden.

Dan is het nog steeds mogelijk dat de reparateurs ook echte onderdelen gebruiken.

- Het onderdeel is wel authentiek en is daadwerkelijk die prijs waard.

In dat geval zullen de reparateurs nooit voor 130 euro jouw iPhone kunnen repareren met een authentiek onderdeel. Er kan dan amper winst worden gemaakt. Ook al kopen ze het iets goedkoper in dan 130 euro..

Hoe dan ook.. Overal voel ik mij opgelicht.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 07-03-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Anoniem: 372672 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:08:
Maar mocht het nou 'namaak' zijn. Waar wordt het dan gemaakt? Ik kan mij voorstellen dat zo'n retina-scherm met zo'n nauwkeurig touch element niet zomaar kunnen worden nagemaakt.. iPhone staat bekend om zijn zeer goede touch-screens.. Dan zou je toch meteen merken als je een 'namaak' onderdeel hebt gekocht die nooit aan die kwaliteit kan tippen?

Anderzijds, misschien worden die onderdelen gewoon vanuit Sharp en Toshiba verkocht aan handelaren? Want Apple betaalt vast geen 100 dollar voor die schermen..
Het probleem met de namaak is dat alles (ook de originele) uit china komt. Oftewel alle machines staan daar (bijv overdag productie voor apple, 's nachts productie voor de betere nepperds), de tekeningen/schema's liggen daar (even kopietjes maken) etc. etc.

Kopieren is daar een geaccepteerde vorm van zakendoen en er zijn genoeg mensen met dubbele banen bij 2 fabrieken. Op het moment dat je de officiele specs hebt, dan kan je gewoon wat onderdelen vervangen voor cheaper parts en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gomez12 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:48:
[...]

Het probleem met de namaak is dat alles (ook de originele) uit china komt. Oftewel alle machines staan daar (bijv overdag productie voor apple, 's nachts productie voor de betere nepperds), de tekeningen/schema's liggen daar (even kopietjes maken) etc. etc.

Kopieren is daar een geaccepteerde vorm van zakendoen en er zijn genoeg mensen met dubbele banen bij 2 fabrieken. Op het moment dat je de officiele specs hebt, dan kan je gewoon wat onderdelen vervangen voor cheaper parts en gaan met die banaan.
Tja dat geloof ik best. Zo'n scherm wordt vast niet op een zolderkamertje door een paar Chinezen nagemaakt... Dus komen ze ook vast uit de zelfde fabriek.. Al dan niet met mindere kwaliteit... ik weet het echt niet.

Wat ik ook niet weet is of ik deze jongens kan vertrouwen. Wat ze zeggen is wel wat ik wil, hoewel het niet overtuigend overkomt:
Wij werken met 100% originele iPhone 4S beeldschermen. Deze zijn allemaal voorzien van de originele 2 dimensionale barcode, stofgaasje, cameraring en connector-stickers. Er zullen dan ook geen sporen van deze reparatie achterblijven.

Wij zien vaak dat er niet-originele schermen worden gebruikt voor reparatie. U kunt deze herkennen aan een andere tint zwart, een afwijkende lichtsensor of een ongelijk gevormd frame (niet gelijk met de glasplaat).

Doordat wij van het Smartphone Service Centre uitsluitend met originele touchscreens werken staan wij garant voor de beste kwaliteit!
Deze zijn voorzien van een gepatenteerde coating waardoor vingerafdrukken zich moeilijk hechten aan het scherm. Imitatie schermen bevatten deze coating dus niet!

Het materiaal is een combinatie van glas en kunststof waardoor het minder breekbaar is dan de vele 100% glazen imitatie schermen die in omloop zijn. U kunt deze imitatieschermen ook herkennen aan een afwijkende kleur van de lichtsensor, paarser of blauwer.

Tevens hebben imitatie touchscreens hebben de neiging te bevriezen.
Tot slot herkent u niet originele touchscreens aan de fijne lijntjes die zichtbaar zijn in het glas, wanneer u deze onder een lamp houdt. Bij een origineel glas, zijn deze werkelijk nauwelijks waarneembaar en vierkant ipv horizontaal.
toon volledige bericht
Tja. Is het echt zo dat zij OEM onderdelen gebruiken dan wil ik daar best 130 euro aan uitgeven. Maar misschien gebruiken ze ook wel die DealExtreme onderdelen.. (die misschien gewoon perfect zijn ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 07-03-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-06 19:10
Is het scherm wel 'Retina'-scherp?
Pagina: 1