Sinds een paar maanden ben ik overgestapt op Windows 7 en laat ik de backups gemakkelijk regelen door het native programma van windows 7. Dit werkt keurig en goed. Ik heb voor deze backups een partitie vrij gemaakt van 150GB.
Ik heb aangegeven dat het programma elke keer een image bestand van het systeem moet backuppen, en verder heb ik nog extra mappen en bestanden aangegeven die die ook moet backuppen. De door mij aangewezen mappen en bestanden nemen ongeveer 40GB in beslag. Maar nu krijg ik af en toe de mededeling dat er geen backup gemaakt kan worden omdat de schijf vol of bijna vol zit. Als ik dit vervolgens controleer, klopt dat vanzelfsprekend. Maar dit komt voornamelijk omdat er 90GB wordt ingenomen door image bestanden van het systeem. Als ik vervolgens naar de instellingen ga, kan ik kiezen tussen twee opties wat betreft ruimtebeheer.
Is dit een bekend probleem of niet? In het eerste geval, wat kan ik eraan doen? Iemand enig idee?
Want nu moet ik steeds handmatig ruimte vrij maken en dat is niet ideaal.
Ik hoor het graag, dank!
UPDATE: via help staat er zelfs deze uitleg wat nogmaals onderstreept dat windows zelf ruimte vrij zou moeten maken, volgens mij...
Desondanks gebeurt dit niet in mijn geval!
Ik heb aangegeven dat het programma elke keer een image bestand van het systeem moet backuppen, en verder heb ik nog extra mappen en bestanden aangegeven die die ook moet backuppen. De door mij aangewezen mappen en bestanden nemen ongeveer 40GB in beslag. Maar nu krijg ik af en toe de mededeling dat er geen backup gemaakt kan worden omdat de schijf vol of bijna vol zit. Als ik dit vervolgens controleer, klopt dat vanzelfsprekend. Maar dit komt voornamelijk omdat er 90GB wordt ingenomen door image bestanden van het systeem. Als ik vervolgens naar de instellingen ga, kan ik kiezen tussen twee opties wat betreft ruimtebeheer.
- Windows beheert de ruimte bedoeld voor de backup geschiedenis (maximaal 43.94GB)
- Bewaar alleen het laatste image bestand van het systeem en minimaliseer de gebruikte ruimte voor backups (dit zal 40.53GB vrij maken)
Is dit een bekend probleem of niet? In het eerste geval, wat kan ik eraan doen? Iemand enig idee?
Want nu moet ik steeds handmatig ruimte vrij maken en dat is niet ideaal.
Ik hoor het graag, dank!
UPDATE: via help staat er zelfs deze uitleg wat nogmaals onderstreept dat windows zelf ruimte vrij zou moeten maken, volgens mij...
Desondanks gebeurt dit niet in mijn geval!
By default, Windows automatically saves as many system images as it has space for without taking up more than 30 percent of space on the backup disk. Once the disk starts running out of room, Windows deletes older system images. You can set Windows to retain as many system images as it has space for on the backup disk or to only keep the most recent system image. You should always keep the most recent system image. If you are saving your system image on a network location, you can only keep the most recent system image.
[ Voor 17% gewijzigd door bart1074 op 28-02-2012 23:31 ]