Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:10
Ik heb een probleem wat ik nog niet eerder heb gehad. Als ik m'n pc opstart komt er geen beeld op het beeldscherm. Laat ik beginnen bij het begin:

Ik had de videokaart er nog nooit uit gehaald en wilde een nieuwe videokaart erin doen: Radeon HD 4850. Toen ik die erin deed begon het. Ik denk dat m'n voeding 'm ook niet trok. Daarna heb ik de normale videokaart er weer in gedaan: Radeon X1600 Pro. Daar gaf die ook geen beeld meer. Wel zag ik bij het scherm dat ie een signaal op pikte. Want hij ging aan, maar ging daarna meteen in power saving mode. Deze beide videokaarten gingen in het PCI-Express 16x slot.

Vandaag heb ik er een AGP videokaart in gedaan in het extra AGP slot. Daar geeft ie ook geen beeld en pakt ie niet eens een klein signaal op (Beeldscherm in power saving mode als ie aan wordt gezet).

Ik weet 100% zeker dat het niet aan het scherm kan liggen, want bij mijn andere pc doet het scherm het wel gewoon.

Hier nog wat specificaties:
Moederbord: Asus P5VDC-X

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik het op kan lossen?
Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat wordt testen via de Hangen en opstarten troubleshooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Wat voor voeding heb je? Ik denk dat er een piek was en dat hij die niet aan kon. Heb je geen andere voeding liggen om even te testen?

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325202

Wil je zeggen dat je niet eens safe modus hebt geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Dat is best lastig zonder beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Heb je de stroom stekker eerst uit de PC gehaald voordat je van videokaart wisselde?

Als je de PC nu aanzet, hoor je dan 1 piepje? (wat je dus altijd hoort te horen bij het aanzetten van een PC)

Voor de rest, daar hebben we een Troubleshooter voor, waar in deze post al naar is verwezen; XeNeRgY in "Beeld meteen zwart na opstarten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Zal even wat dingen van proberen. Maar veel dingen kan ik niet eens proberen, omdat er helemaal geen beeld komt, ook niet in het begin.

EDIT:
Sniperzkillz schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:43:
Wat voor voeding heb je? Ik denk dat er een piek was en dat hij die niet aan kon. Heb je geen andere voeding liggen om even te testen?
Heb dr een andere voeding op aangesloten maar is hetzelfde probleem. PC gaat gewoon aan maar geen beeld.

[ Voor 32% gewijzigd door ChefRopes op 28-02-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb je je bios al eens een reset gegeven meestal als je totaal geen beeld krijgt ligt het aan je bios van je moederbord.

http://dlcdnet.asus.com/p...P5VDC-X/e2466_p5vdc-x.pdf

pagina 36

[ Voor 26% gewijzigd door stamp op 29-02-2012 03:01 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009

D4NG3R

kiwi

:)

ChefRopes schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:02:
Heb dr een andere voeding op aangesloten maar is hetzelfde probleem. PC gaat gewoon aan maar geen beeld.
Dit zegt nog steeds niks. Welke voeding had je en welke heb je eventueel geprobeerd.

Daarnaast kan je met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter altijd het probleem achterhalen. Aangezien er ook duidelijk in staat dat je hardware apart moet testen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

pcie /en agp kapot (of onderdeel moederbord)
of voeding is kapot.

hoe moeilijk kan het zijn - 3 opties

[ Voor 23% gewijzigd door A87 op 29-02-2012 11:51 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 20:15

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kijk of je videokaart wel goed in het slot zit, als deze er niet goed in zit dan krijg je inderdaad een zwart beeld en heb je ook helemaal geen piepjes. Met oude kasten wil het wel eens voorkomen dat zijkant iets hoger is waardoor een pci express kaart net niet in het slot past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:01

Shunt

Boe

Lias schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:49:
pcie /en agp kapot (of onderdeel moederbord)
of voeding is kapot.

hoe moeilijk kan het zijn - 3 opties
Heerlijk cru en kort door de bocht weer.

Probeer zoals aangegeven idd een Bios reset. Neem de AGP en PCI-E kaartjes mee naar een vriend steek ze er daar in om te testen. Werken ze gewoon dan heb je kans dat je Mobo kapot is. Werken ze niet meer meteen de voeding bij het grof vuil zetten en een nieuwe / zwaardere kopen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:24

Nemesizz

Untouchable

Shunt schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:57:
[...]
. Werken ze niet meer meteen de voeding bij het grof vuil zetten en een nieuwe / zwaardere kopen.
Kun je net zo goed meteen alles vervangen, want een oud P4 bord met een PCI-e 16x slot wat maar op 4x max werkt belemmer je de performance van een beetje PCI-e videokaart mee (let op, dit bord is PCI-e 1.0 4x, en dan verlies je itt moderne 2.0 4x sloten wel veel performance).

Sterker, het AGP 8x slot heeft meer bandbreedte dan het PCI-e slot!

Bovendien support het bord alleen P4/Celeron's (netburst) dus die zijn sowieso een bottleneck voor een 4850.

Kun je beter het spul vervangen, eventueel door een 2e hands upgrade kitje van AMD of een oudere Core2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 16:44
Bij die 4850, heb je de stroomkabel(s) wel op die kaart aangesloten?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
stamp schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 02:58:
Heb je je bios al eens een reset gegeven meestal als je totaal geen beeld krijgt ligt het aan je bios van je moederbord.

http://dlcdnet.asus.com/p...P5VDC-X/e2466_p5vdc-x.pdf

pagina 36
Dit had ik inderdaad al geprobeerd voordat ik het topic startte. Maar heeft helaas niks geholpen!
Neem de AGP en PCI-E kaartjes mee naar een vriend steek ze er daar in om te testen. Werken ze gewoon dan heb je kans dat je Mobo kapot is. Werken ze niet meer meteen de voeding bij het grof vuil zetten en een nieuwe / zwaardere kopen.
In andere computers werken ze wel. Het rare is alleen dat ie altijd gewerkt heeft, alleen nadat ik de videokaart er voor het eerst uit had gehaald werkte er geen enkele videokaart meer op het moederbord.
NitroX infinity schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:20:
Bij die 4850, heb je de stroomkabel(s) wel op die kaart aangesloten?
Nee heb ik niet gedaan op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Dat moet je doen, anders krijg je geen beeld.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Sniperzkillz schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:27:
Dat moet je doen, anders krijg je geen beeld.
Maar bij die andere videokaarten die ik erin heb gedaan kan er helemaal geen extra stroomkabel in. Dus die zouden het dan wel gewoon moeten doen neem ik aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ja, dat zijn sommige, maar veel videokaarten heb extra power nodig. Mijn GTX570 moet 2x 6 pci-e aansluiting nodig anders werkt simpel gewoon niet.
Sommige kaarten (vaak silent maar niet altijd) hebben geen voeding nodig omdat ze die vanuit de aansluiting krijgen. Dus prik vanuit de pci-e. Maar wat ik al zei en Sniperzkillz sluit de kabels aan anders werkt het gewoon niet. En kan je alles proberen wat je wilt, maar hij doet niks.

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1