Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MrGoumans
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09-2024
Laat ik meteen tot mijn probleem komen.

Hier thuis hebben we Alles-in-1 Plus pakket van Ziggo.
Vorig jaar heeft Ziggo de snelheid van dit pakket verhoogt van 22 Mbps naar 40 Mbps.

Voordat Ziggo de snelheid had verhoogd waren dit de snelheden die we thuis haalden:
Via de pc (rechtstreeks via een kabel aangesloten op de router): 22 Mpbs
Via alle laptops (wi-fi): 22 Mbps

Maar nadat Ziggo de snelheid had verhoogd waren dit de snelheden die we haalden:
Via de pc: 40 Mbps
Via alle laptops: 22 Mbps !!

Het lijkt er voor ons dus op dat Ziggo de snelheid via wi-fi niet verhoogd heeft of tegenhoud?

Nadat we erachter kwamen dat de snelheid op de laptops achterbleef zijn we gaan bellen met Ziggo.
Dit zijn een aantal dingen die zij tegen ons hebben gezegd als "reden":
1. De hoofdcomputer staat te vol (bullsh*t!, nagevraagd bij ict winkel)
2. Router is niet sterkt genoeg (We hebben een Linksys WRT120 router, kan het probleem niet zijn)
3. Bekabeling is te oud (Lijkt mij sterk aangezien we de snelheid wel op de computer halen)
4. Netwerkkaarten in de laptops zijn niet sterk genoeg (Dit zou kunnen, maar de 3e en nieuwste laptop is pas een half jaar oud en zou dit dus makkelijk aan moeten kunnen!?)

Misschien heeft iemand van jullie een idee waar het aan kan liggen dat de Wi-Fi snelheid achterblijft?!
Ik zou graag dit probleem opgelost hebben, aangezien we voor 40Mbps betalen en maar 22Mbps via Wi-Fi halen.

Ik hoor het graag.
Alvast bedankt :)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wifi 802.11 a/b/g heeft een limiet op ca. 25Mbit.
Tenzij je een goede N wifi verbinding hebt, dan kun je boven de 40Mbit komen.

[ Voor 25% gewijzigd door joopv op 28-02-2012 19:18 ]

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Denk dat de wifi netwerkkaart in je daadloze apparaat niet mee werkt als je op normale N zit dan zal 22Mbit ongeveer de normale snelheid zijn als je alles 100% tip top uitgevogeld hebt qua N Netwerk dan kom je misschien wat hoger uit maar WI-FI zal nog altijd eventjes achter blijven kwa snelheid.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11 17:01
Ziggo kan de snelheid van de wifi niet veranderen. Dus ligt dit geheel aan je laptops en de router. De maximaal haalbare snelheid is 150Mbit/s in het beste geval, daar kan je al een hele boel vanaf trekken als de afstand iets groter wordt. Met een Netgear WNR3500 haal ik hier thuis max 33Mb/sec en dan zit ik al heel dicht bij de router. Dus het is helemaal niet zo gek dat je 22Mb/sec haalt.

Daarnaast moet je wel ff wat meer info over je laptops posten.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik las volgens mij in het artikel over snelheidsverhoging eerder dat je een nieuwere docsys 3 modem moet hebben om deze snelheid te kunnen halen. Zal even zoeken :)

edit:
Deze berichten (PerfectLight in 'nieuws: Ziggo verhoogt snelheid Z1- en Z3-internetabonnement'). Weet er verder totaal het fijne niet van :+

edit2:
Zucht, lezen. Dacht dat dit voor alle pc's was, sorry :D

[ Voor 54% gewijzigd door Kixtart op 28-02-2012 19:23 ]

☻/
/▌
/ \

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat voor WLAN kaartjes zitten er in je laptops? Tenzij het redelijk recente laptops met een N kaart zijn, heb je gewoon hele acceptabele slenheden namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-11 21:51
Kixtart: Dat kan niet de oorzaak zijn, hij haalt het op 1 pc wel.

Zodra ook maar 1 van die computers de volle snelheid haalt ligt het probleem niet meer bij Ziggo. Zij hebben de snelheid dan al niet meer gelimiteerd. Anders had de bekabelde computer de snelheid namelijk ook niet gehaald.

Verder is het zo dat als er gebruik wordt gemaakt van b/g in de router de snelheid al niet meer boven 25 mb/s per seconde uit kan komen doordat de techniek hier niet voor geschikt is. Als er wel van N gebruik wordt gemaakt kan het zijn dan de draadloze netwerkkaarten hier niet geschikt voor zijn.

Anders is er nog de mogelijkheid dat er veel interferentie is door in de buurt liggende netwerken, of dat de configuratie of afstand tot de router niet goed / te groot is.

Voorbeeld: Met mijn Netgear 5ghz router, die 150mbit/s zou moeten halen kom ik ook maar op de 70mbit/s.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
MrGoumans schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:14:

2. Router is niet sterkt genoeg (We hebben een Linksys WRT120 router, kan het probleem niet zijn)
Hoezo niet? :?

Als je de router niet goed instelt, bv een te druk kanaal hebt gekozen, of wel op N maar op mixed mode hebt gezet als je ergens een apparaat hebt dat niet via N kan, dan mag je nog blij zijn dat je 22 Mbps haalt.

Dit nog afgezien van zaken die kunnen storen zoals afstand, betonnen muren, magnetron etc.

Daar kan N allemaal een stuk slechter tegen dan G maar ja als je perse N wil...

Maarreh, wat is er mis met de snelheid die je nu op de laptops hebt dan? Is 22 Mbps niet genoeg? Je kunt er natuurlijk ook gewoon draadjes in steken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

valt imho best mee

2.5 vs 5 Ghz si wel een signifikant verschil

G = netto 20~25mbit
150N = netto 65~75mbit
300N = netto 75-85 Mbit

in mijn praktijkervaring

Let ook op dat Tkip max 54 Mbit is (beperkende factor) waar aes veel hoger gaat

[ Voor 59% gewijzigd door Fish op 28-02-2012 19:34 ]

Iperf

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 23:57
MrGoumans schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:14:
4. Netwerkkaarten in de laptops zijn niet sterk genoeg (Dit zou kunnen, maar de 3e en nieuwste laptop is pas een half jaar oud en zou dit dus makkelijk aan moeten kunnen!?)
Zoals hierboven gezegd, dit zijn gewoon 2 redenen die kunnen verklaren waarom je via wifi geen hogere snelheden behaalt.

Daarnaast, over punt 4: een nieuwe laptop wilt niet zeggen een laptop die hogere snelheden kan halen. Koop jij een laptop die geen 802.11n aankan, dan mag je je handjes dichtknijpen dat je überhaupt 22Mbit haalt.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:44
Wat hier vergeten wordt is de backward compatibiliteit van 802.11N.
Als er maar één apparaat in je WIFI netwerk is dat max 802.11G aan kan, gaan alle apparaten ook
over op 802.11G. Dus de het apparaat met de laagste/minste standaard bepaalt de standaard voor de rest.
En dat is hier ook vermoedelijk aan de hand.

Verwijderd

Een router van 30 euro, drie of meer apparaten verbonden aan deze router en dan niet de maximale snelheid halen. Zoals hierboven al gezegd is het niet juist om te denken dat dit niet aan je router ligt, deze is namelijk niet dusdanig speciaal dat een maximale snelheid piece of cake is.
Pagina: 1