Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer AX3400 desktop start 'deels' op

Pagina: 1
Acties:

• MugiSNK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-11-2024
Hallo Tweakers,

Vannacht heeft mijn broer mijn Acer AX3400 normaal afgesloten, en sindsdien start de PC niet meer normaal op.
Met 'deels' bedoel ik dat alles normaal start, maar het indicatie lampje gaat niet aan en het beeld blijft zwart zonder enig signaal. Wij hebben dit probleem vaker gehad, maar dat was meestal na 5 minuten alweer verholpen.

We hebben al de DVD drive, videokaart en één RAM stick eruit gehaald, zonder resultaat.
Enig idee wat dit heeft veroorzaakt, en hoe het verholpen kan worden?

Bedankt,
Robby

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Check de vele posts hier op GoT en de handige FAQ's:
CSL FAQ: Mijn PC / laptop is defect, wat nu?

Heb je je bios al eens gereset?

[ Voor 44% gewijzigd door Room42 op 28-02-2012 19:00 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• MugiSNK
Room42 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:59:
Check de vele posts hier op GoT en de handige FAQ's:
CSL FAQ: Mijn PC / laptop is defect, wat nu?

Heb je je bios al eens gereset?
Nog niet aan toe gekomen. Mijn broer heeft ooit ook een probleem gehad met zijn PC en heeft toen ook zijn BIOS ge-reset, maar daardoor was zijn hele computer aan gort gegaan :s

Dus daar wacht ik liever nog mee.

Verwijderd

Kleine ASX3400 kast? kan van alles zijn, welke videokaart zit er in? Ik weet dat er een bepaalde issue was met videokaarten bij die kleine series (ASX) (volgens mij GF9xxx series, fabrieksfout), maar die zou in dit systeem niet moeten voorkomen.
Persoonlijk zou ik gokken op de voeding (om je speurtocht te starten), die waren ook niet erg bijzonder goed van kwaliteit.

:: Natuurlijk kan het hier alles zijn (afgaande op je probleemomschrijving) maar door ervaring met ASX systemen zou ik toch het eerste hiernaar kijken. Eventueel kun je een stappenlijst opstellen om te kijken waar het probleem zit, maar als jij zegt dat je geen stroom doorkrijgt (LED brandt niet) dan zou ik beginnen bij je PSU/MOBO.

Haal eens je 4pins van je mainboard af, Powerbutton even ingedrukt houden, en de 4pins er weer op, kijken of je enige reactie krijgt van de machine.

Succes :) Kun je de naam tweakert eer aan doen, verzin een workaround (indien mogelijk) tot je het kapotte onderdeel kan vervangen.

• MugiSNK
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:07:
Kleine ASX3400 kast? kan van alles zijn, welke videokaart zit er in? Ik weet dat er een bepaalde issue was met videokaarten bij die kleine series (ASX) (volgens mij GF9xxx series, fabrieksfout), maar die zou in dit systeem niet moeten voorkomen.
Persoonlijk zou ik gokken op de voeding (om je speurtocht te starten), die waren ook niet erg bijzonder goed van kwaliteit.

:: Natuurlijk kan het hier alles zijn (afgaande op je probleemomschrijving) maar door ervaring met ASX systemen zou ik toch het eerste hiernaar kijken. Eventueel kun je een stappenlijst opstellen om te kijken waar het probleem zit, maar als jij zegt dat je geen stroom doorkrijgt (LED brandt niet) dan zou ik beginnen bij je PSU/MOBO.

Haal eens je 4pins van je mainboard af, Powerbutton even ingedrukt houden, en de 4pins er weer op, kijken of je enige reactie krijgt van de machine.

Succes :) Kun je de naam tweakert eer aan doen, verzin een workaround (indien mogelijk) tot je het kapotte onderdeel kan vervangen.
Bedankt voor je reactie :)

Precies een jaar geleden van inderdaad een GF9200 ge-upgrade naar een Radeon HD5570.
Aangezien de voeding nogal weinig kracht geeft (220W) heeft de PC een jaar zonder problemen gedraaid.