Toon posts:

WBFS en FAT/NTFS

Pagina: 1
Acties:
  • 715 views

Verwijderd

Topicstarter
Heren/Dames,

Ik sta op het punt (voor iemand) een ext hdd aan te schaffen. De bedoeling is dat vanaf deze schijf wii spellen gespeeld kunnen worden vanaf een wbfs paritie, en dat er gewoon data (films, muziek etc.) op opgeslagen kan worden (fat partitie).

Is dit mogelijk? Of moet ik voor beide een aparte ext hdd aanschaffen?

Alvast vriendelijke bedankt,

Groet,
Rigo

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:10
Dat is mogelijk, gewoon 2 partities aanmaken en vervolgens in het gewenste bestandsysteem formatteren.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

With ^.

En wat betreft de data partitie: "en dat er gewoon data (films, muziek etc.) op opgeslagen kan worden (fat partitie). "

FAT(32) gebruiken is niet handig als je films in een formaat zijn dat 4GB=< per file in gebruik neemt, FAT32 kan niet met files groter dan 4GB overweg.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 28-02-2012 18:52 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie.

antoonxxx> ik las vreemde verhalen op internet dat dit niet mogelijk zou zijn. Heb je er zelf ervaring mee?

Raven> er moeten films van dvd5 kwaliteit op gezet kunnen worden dus de tweede partitie moet inderdaad als ntfs geformateerd worden.

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:41
Of gewoon NTFS met een mapje WBFS erop, werkt ook prima als je wil doen wat ik denk dat je wil doen..

• cheesefrog
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-03-2024
Dat kan gewoon inderdaad, 2 partities. Ik heb het zelf ook :P 1 partitie is NTFS, de rest is WBFS.

Verwijderd

Topicstarter
oke, dan moet ik dus 1 ext hdd met veel capaciteit kopen.

slurpgeit, waarschijnlijk denk jij aardig goed wat de bedoeling is ;)

De wii schijnt ook nog voorkeur te hebben voor bepaalde ext hdd, iemand een goede suggestie?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Al hoe wel het hier over het indelen gaat van een hardeschijf, heb ik het vermoeden dat dit toch meer raakvlakken heeft met de Wii en daarom beter in het subforum voor game consols had kunnen staan, maar omdat de reden enigszins dubieus is gaat het topic op slot. Het is namelijk niet wenselijk om op GoT te helpen met het doorbreken van beveiligingen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.