Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
Goedendag,
Ik heb bij afuture de Sapphire Radeon HD 6950 gekocht met sku 11188-05-50G.
Toen ik hem bestelde was hij maar €5 duurder dan de 20G en ik begreep van de pricewatch dat de 40 en 50G versies de Dirt 3 waren
Ik heb hem vandaag geleverd gekregen. Ik kreeg een 40G ipv de 50G maar het was niet de Dirt3 versie.

Heb hierop contact opgenomen met Afuture en kreeg een antwoord dat de 40G en 50G naar zijn weten hetzelfde waren dus dat het geen probleem mocht zijn. Verder dat er op hun site niets vermeld werd van een Dirt3 versie en al zou dat zo zijn dan waren de coupons al op dan wel verlopen.

Maar nu komt de hamvraag.
Waarom is er een 20G een 40G en een 50G versie.
Als ik ze vergelijk zit er 0.0 verschil tussen namelijk behalve dat de 20G 11€ goedkoper is dan de 40G/50G.

Wie kan mij vertellen wat dus ervoor zorgt dat de 20G goedkoper is.

Mijn theorie is dat de 20G een OEM pakket is en de 40G meer kabels heeft en de 50G dus Dirt 3 heeft dan wel nog meer accesoires.

Heb het internet afgezocht maar kan nergens bevestiging vinden voor deze theorie nog een antwoord op mijn vraag.
En op de Sapphire website staan geen SKU nummers.

Hoop dat iemand hier iets over weet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 18:54
Volgens mij is je theorie inderdaad juist. De 40G/50G (je komt dan terecht bij de Dirt 3 Edition als je doorklikt vanaf de PW naar de site van Sapphire) heeft inderdaad die Dirt 3 coupon, en de Trixx Utility meegeleverd. Die Trixx Utility is denk ik dan ook op CD, maar dat maakt niet zoveel uit, want die kun je gewoon downloaden.
Ook heeft de 40G/50G een CrossFire bridge (ook niet onbelangrijk) en een HDMI kabel van 1,8 meter.
Verder is hij volkomen gelijk aan de 20G. Als je in de PW kijkt, dan zie je dat alleen de 20G bij Afuture te koop is. Ik denk dus dat je de "kale" versie hebt gekregen. Zit er ook geen CF bridge en een HDMI kabel bij? Zo nee, dan heb je inderdaad de 20G gekregen. Dat is inderdaad jammer, want je hebt wel betaald voor de 40G/50G, en dus niet de goede gekregen. Het is wel zo dat de 40G/50G al een tijdje minder goed leverbaar is (op dit moment bij 2 shops), dus ik denk dat je wel een 40/50G hebt besteld, maar een 20G geleverd hebt gekregen. Ik zou daar nog even proberen wat duidelijkheid over te krijgen bij Afuture.
Verder weet ik niet hoe zwaar je tilt aan die accessoires die je nu waarschijnlijk niet hebt gekregen. Trixx kun je dus gewoon downloaden. Het zou dan wel jammer zijn van de bridge en de kabel, maar de videokaart zelf is exact hetzelfde.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
MartijnLoarne schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:47:
Volgens mij is je theorie inderdaad juist. De 40G/50G (je komt dan terecht bij de Dirt 3 Edition als je doorklikt vanaf de PW naar de site van Sapphire) heeft inderdaad die Dirt 3 coupon, en de Trixx Utility meegeleverd. Die Trixx Utility is denk ik dan ook op CD, maar dat maakt niet zoveel uit, want die kun je gewoon downloaden.
Ook heeft de 40G/50G een CrossFire bridge (ook niet onbelangrijk) en een HDMI kabel van 1,8 meter.
Verder is hij volkomen gelijk aan de 20G. Als je in de PW kijkt, dan zie je dat alleen de 20G bij Afuture te koop is. Ik denk dus dat je de "kale" versie hebt gekregen. Zit er ook geen CF bridge en een HDMI kabel bij? Zo nee, dan heb je inderdaad de 20G gekregen. Dat is inderdaad jammer, want je hebt wel betaald voor de 40G/50G, en dus niet de goede gekregen. Het is wel zo dat de 40G/50G al een tijdje minder goed leverbaar is (op dit moment bij 2 shops), dus ik denk dat je wel een 40/50G hebt besteld, maar een 20G geleverd hebt gekregen. Ik zou daar nog even proberen wat duidelijkheid over te krijgen bij Afuture.
Verder weet ik niet hoe zwaar je tilt aan die accessoires die je nu waarschijnlijk niet hebt gekregen. Trixx kun je dus gewoon downloaden. Het zou dan wel jammer zijn van de bridge en de kabel, maar de videokaart zelf is exact hetzelfde.
Ik heb alle accesoires gekregen op de MINI displayport adapter. Die bestaat wel als accesoire namelijk;) Geen idee of die bij de 40G hoort.

Crossfire en hdmi zit er dus gewoon in.

Maar dus niets over een Dirt3 versie want ik heb een normale doos ook met alleen een sticker erop dat de HDMI kabel erin zit. Tis overigens wel zoon grote en niet 1 waar net 1 videokaart inpast.

Ik denk dat ik het er maar mee moet doen maar ik heb al die accesoires niet nodig dus vind het zonde van die 11€ maar om hem nou weer terug te sturen daarvoor. Ik zit een beetje in dubio:P