Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop uitbreiden met geheugen en SD

Pagina: 1
Acties:

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 17:59
Ik heb een laptop, te weten de Asus Z53H-AP026C met de volgende specs:

Hardeschijfcapaciteit 120 GB
Ram-geheugen 1024 MB
Ram-soort DDR2 SDRAM
Microsoft besturingssysteem Windows Vista Home Premium
Kloksnelheid 1600 MHz
Processor Pentium Dual Core
Processornummer T2060
Type Chipset 943GML
Merk chipset Intel
Aantal processoren 2

Dit is voort een redelijk traag beestje, nu zat ik erover te denken om er een SD harde schijf en extra geheugen bij te plaatsen. Maar voordaty ik hem open breek, is mijn vraag of ik er gewoon elk DDR2 RAM bij kan plaatsen? En hoeveel maximaal, dit wordt me niet helemaal duidelijk namelijk. Kan ik er bijvoorbeeld 2 x het volgende in plaatsen?

tweakers.net/pricewatch/140256/kingston-valueram-kvr800d2n5-1g.html

Of nog meer zelfs?

En de volgende SD kaart zou ook gewoon moeten werken (er zit een MMC.SD.MS/PRO opening aan de voorkant van de laptop)?

pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB

Met deze twee upgrades voor ruim honderd Euro zou ik toch flinke snelheidswinst moeten boeken, nietwaar?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Mike

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt er niet zomaar alles inproppen, zeker niet het geheugen dat je daar linkt, want dat is geen SODIMM.

Kijk eens of er een QVL beschikbaar is, zo niet, pak dan geheugen dat zich aan de JEDECspecs houdt mbt voltage en snelheden, dan zit je meestal wel goed.

En een Crucial M4 is een SSD, dat is een 2.5" SATA schijf, niet een SDkaartje dat je in een geheugenslot kan steken.

[ Voor 18% gewijzigd door TERW_DAN op 28-02-2012 17:24 ]

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:34
Wat TERW_DAN zegt:
SD (Secure Digital) (Dit dus Wikipedia: Secure Digital) is niet hetzelfde als een SSD (Solid State Disk) (Wikipedia: Solid-state drive). Wat jij zoekt is een SSD.

Over het geheugen. Download ff CPUID. Daar kan je de JEDEC gegevens uitlezen. Wat weer een goed beeld geeft, wat het huidige geheugen is wat er inzit. Ook kan je daar je mobo specs uithalen. Wat handig is, wat betreft, eventuele compatibiliteit van het geheugen. (Ook moet het laptop geheugen zijn. SODIMM in te pricewatch)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Jochemm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
Persoonlijk zou ik zo'n oud ding niet meer upgraden maar gewoon even doorsparen en voor €300 euro meer een nieuwe laptop kopen, waar je wel 4GB in kan stoppen, maar goed daar gaat het topic niet over :P

Ik zou ook alleen upgraden als je precies weet wat je doet. Als je zomaar wat koopt en gaat schroeven dan gaat het mis. Een SSD gaat niet in een SD slot passen, dat zijn twee totaal verschillende begrippen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Bovendien is een SSD kopen voor zo'n oude laptop niet slim. De waarde van een redelijke SSD is ongeveer gelijk aan de huidige waarde van die laptop.

Zoals eerder gesuggereerd:

Sparen, en koop een nieuwe laptop. Van meer dan 2GB ram gaat-ie nou niet veel sneller worden.

I reject your reality and substitute my own

Verwijderd

nelizmastr schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:33:
Bovendien is een SSD kopen voor zo'n oude laptop niet slim. De waarde van een redelijke SSD is ongeveer gelijk aan de huidige waarde van die laptop.
Ehh. Yes? Een SSD bied altijd meerwaarde. Laptop stuk? Neem hem mee naar je nieuwe systeem. Klaar. SSD's dalen zo traag in waarde dat ik me voor me kop kan slaan dat ik niet een jaar eerder zo'n ding heb gekocht. Prijzig, maar het tot op de laatste cent waard.
Pagina: 1