[Projectie] Draagbare beamer aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 19:23
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een beamer; de wensen zijn zo'n beetje dat hij draagbaar moet zijn, niet al te kwetsbaar is (ivm veel verplaatsen) en uiteraard dat hij binnen het budget (max 800 euro, minder mag ook ;)) valt.
De beamer zal voornamelijk gebruikt worden voor presentaties (ppt en video), in niet-verduisterde ruimtes.

Zijn er zaken waar ik speciaal op moet letten? Ik heb veel gelezen over DLP, dat dit bij gelijke prijs kleinere/lichtere beamers levert; iemand hier ervaring mee?

De pricewatch heeft helaas geen optie om te zoeken op afmeting + gewicht; anders was dit zeker een goede hulp geweest.
Hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Groeten,
Tijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

LCD > AAF

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 19:23
Dat zijn een beetje weinig woorden; google leert me weinig over AAF, wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat hij het topic van LCD naar AAF heeft verplaats, het juiste subforum hiervoor :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb zelf hele goede ervaringen met deze beamer: http://www.dlpbeamers.nl/beamer/OPTOMA%20EP1691.html. Hij is erg compact en de kleuren zijn verrassend goed (meestal vind ik de kleuren bij die DLP beamers waardeloos).
Het is echter wel een breedbeeld beamer, dus de powerpoints zullen niet het hele beeld gebruiken (ondersteund powerpoint toch niet?). Maar met films heb je wel weer voordeel.

Met beamers zul je toch erg op de reviews van andere mensen moeten afgaan, omdat het vaak niet mogelijk is om ze allemaal werkend te zien. Puur op basis van specificaties vind ik een beetje "eng".

Edit: Ik linkte naar de verkeerde beamer, EP1691 -> EW1691e. De laatste is een betere versie van de eerste :) .

[ Voor 12% gewijzigd door Aloys op 01-03-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:21
Aloys schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:24:
Ik heb zelf hele goede ervaringen met deze beamer: http://www.dlpbeamers.nl/beamer/OPTOMA%20EP1691.html. Hij is erg compact en de kleuren zijn verrassend goed (meestal vind ik de kleuren bij die DLP beamers waardeloos).
Het is echter wel een breedbeeld beamer, dus de powerpoints zullen niet het hele beeld gebruiken (ondersteund powerpoint toch niet?). Maar met films heb je wel weer voordeel.

Met beamers zul je toch erg op de reviews van andere mensen moeten afgaan, omdat het vaak niet mogelijk is om ze allemaal werkend te zien. Puur op basis van specificaties vind ik een beetje "eng".

Edit: Ik linkte naar de verkeerde beamer, EP1691 -> EW1691e. De laatste is een betere versie van de eerste :) .
Jawel hoor, je kan gewoon de beeldverhouding van je diavoorstelling aanpassen.
In Powerpoint 2007: Naar tabblad 'Ontwerpen', vervolgens het meest linkerknopje 'Pagina-instelling' en dan in het dropdown menu 'Diaformaat aanpassen aan' kiezen welke verhouding je wil gebruiken :)

Voor andere Powerpoint versies zal het wellicht op dezelfde plek te vinden zijn. Mocht dat niet het geval zijn, gewoon even zoeken via Google op 'Powerpoint widescreen' en daar achter je Powerpoint versie (dus bijv. voor 2007: 'Powerpoint widescreen 2007') :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tankiej op 01-03-2012 10:01 ]

Pagina: 1