Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
We zijn aan het kijken naar nieuwe fietsen en nu heeft mijn vrouw op werk een fietsplan (onderwijs).
Toen zat ik eens bij wat online fietsenwinkels prijzen te inventariseren en mij leek dat het niet uitmaakt waar je die fiets koopt. Het is uiteindelijk belastingvoordeel en waar je die fiets ook koopt, voor welke prijs zou niet uit moeten maken, toch?

Toen las ik dit:
BELANGRIJKE MEDEDELING: wat aangaat NFP aanvraag

NFP (Nationale Fiets Projecten) heeft besloten om de samenwerking met internetleveranciers,
waaronder fietsenwinkel.nl per 01 januari 2009 te beëindigen.
Als internetwinkel hanteren wij zeer lage prijzen waarvan u profiteert.
NFP (Nationale Fiets Projecten) berekent provisie voor bemiddeling tussen uw werkgever en NFP (Nationale Fiets Projecten).
Wij zijn genoodzaakt, vanwege onze scherpe prijzen, deze provisie aan u (de consument) door te berekenen.
Uiteindelijk ben u ook na deze doorberekening, nog goedkoper uit dan wanneer u de fiets bij een gewone fietsenwinkel koopt.
NFP (Nationale Fiets Projecten) wordt in haar ogen teveel geconfronteerd met onbegrip van zowel deelnemers als werkgevers,
en is als gevolg hiervan, volgens eigen zeggen, zeer veel tijd kwijt aan het informeren van haar klanten en om te proberen,
om deze onvrede en onbegrip weg te nemen.
Om bovengenoemde redenen wordt u de mogelijkheid ontnomen om een fiets tegen een zeer lage prijs te kopen.
Wij betreuren dit ten zeerste.
Kort samengevat , u kunt dus geen fiets aankopen via NFP )
Hoe zit dit nou? Gaat ieder fietsplan van de werkgever (met belastingvoordeel) altijd via het nationaal fietsplan? En die willen dus weer provisie!?

Weet iemand hoe dit precies werkt?

Youtube: DashcamNL

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Nee, ligt aan je werkgever, sommige werkgevers doen alleen NFP, maar bij mijn werkgever kan ik gewoon een factuur inleveren, even langs HR dus.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Voor zover ik weet heb je helemaal niets met het NFP te maken, de naam is dan ook misleidend. De werkgever mag mi zelf weten hoe ze dit inrichten, mits je maar aan de regels vand e belastingdienst voldoet, dit kan dus een eigen regeling zijn of via een tussenpersoon als het NFP.

Nadeel van het NFP is dat ze provisie van de fietsenmakers willen waardoor jij eventuele korting wel kan vergeten..

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
Je hebt verschillende soorten fietsplannen.
Bij een eigen fietsplan van het bedrijf, kun je dus overal een fiets kopen.
Via NFP niet. Dit komt omdat de NFP een groot deel van de marge afpakt van de fietsenmaker. Dus die online shop gaat hem dus nooit willen leveren via NFP.

Het verschilt per werkgever hoe ze het regelen. De ene heeft een overeenkomst met het NFP, de andere doet dus ook aan eigen fietsplannen of weer een ander tussenpersoon.

[ Voor 23% gewijzigd door snader2 op 28-02-2012 15:05 ]

• BlakHawk
blitzkrieg schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:03:
Nee, ligt aan je werkgever, sommige werkgevers doen alleen NFP, maar bij mijn werkgever kan ik gewoon een factuur inleveren, even langs HR dus.
Aha, dat laatste zou ideaal zijn.
Als je toch eens bekijkt hoeveel fietsenwinkels standaard de verkoopadviesprijs aanhouden... Niet echt concurrentie dus.

• snader2
Aha, dat laatste zou ideaal zijn.
Als je toch eens bekijkt hoeveel fietsenwinkels standaard de verkoopadviesprijs aanhouden... Niet echt concurrentie dus.
Is de schuld van het NFP ;), niet van de fietsenmakers. Door de NFP blijft er al niks over voor de fietsenmaker.

• BlakHawk
snader2 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:06:
Is de schuld van het NFP ;), niet van de fietsenmakers. Door de NFP blijft er al niks over voor de fietsenmaker.
Nee in het algemeen, ook als je gewoon een fiets wil kopen. Iedere fietsenwinkel hanteert dezelfde prijzen. Oftewel, ze doen niet eens moeite om te concurreren.

Nu snap ik dat dit een internetshop is: http://www.fietsenwinkel.nl/ , maar als je ziet dat zij al standaard 25% van de verkoopadviesprijs afhalen.

Wat is jullie ervaring met onderhandelen bij een fietsenwinkel?

De laatste keer dat ik een fiets heb gekocht is intussen alweer 15 jaar gelden ;)
En ik heb toen gewoon de hoofdprijs betaald.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Onderhandelen zal beperkt mogelijk zijn, zeker als ze horen dat je via NFP een fiest wilt aanschaffen, die delen namelijk mee in de provisie.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• snader2
25% kan alleen op overjarige modellen. Aangezien de marges te laag zijn om dat met nieuwe modellen te doen.
Kan natuurlijk wel bij enkele fietsen die groter in zijn gekocht of waar hogere marges op zitten. Enja weet dit omdat ik zelf een online fietsenwinkel run.

Zou als ik jou was eerst kijken of je aan NFP vast zit, anders valt er zoiezo niks/weinig te onderhandelen.

[ Voor 23% gewijzigd door snader2 op 28-02-2012 15:21 ]

Verwijderd

snader2 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:19:
25% kan alleen op overjarige modellen. Aangezien de marges te laag zijn om dat met nieuwe modellen te doen.
Kan natuurlijk wel bij enkele fietsen die groter in zijn gekocht of waar hogere marges op zitten. Enja weet dit omdat ik zelf een online fietsenwinkel run.
Een goede bekende van mij werkt als fietsverkoper. De marges liggen gewoon rond 50% op fietsen(net als op vele andere producten in retail). Zij kopen dan trouwens ook wel heel erg groot in.

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Wat voor fiets zoek je? Je kunt ook nog bij duitse webwinkels zoals bijvoorbeeld Rose Versand kijken.

• BlakHawk
snader2 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:19:

Zou als ik jou was eerst kijken of je aan NFP vast zit, anders valt er zoiezo niks/weinig te onderhandelen.
Dat ga ik sowieso uitzoeken, maar die 25% op overjarige modellen?

http://www.fietsenwinkel....sp?ProductID=6119&CID=145

2012 model, lijkt me niet overjarig.

verkoopadvies 849, nu voor 665...

Ik ben denk ik sowieso wel van plan om langs een fysieke winkel te gaan, maar ik ga zeker geen 849 betalen voor een fiets die ik ook voor 665 kan kopen...

Zijn er mensen die ervaring hebben met het onderhandelen?

• snader2
Ik kom op 22% korting. Dat kan wel.
Een offline dealer zal niet zo ver willen zakken, ivm de kosten die hij moet maken. En de extra service die hij kan bieden.
@Dr. Rockzo: Dat zijn dan geen A-merk fietsen, al koop je die heel groot in is de marge geen 50%. Wel op budget fietsen misschien. Als dat zo was, was iedereen fietsenmaker geworden. En ik kan je vertellen dat de branche er niet rooskleurig bij staat.

[ Voor 17% gewijzigd door snader2 op 28-02-2012 15:40 ]

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Al naar overjarige modellen gekeken? Kan ook erg veel schelen.

• BlakHawk
blitzkrieg schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:51:
Al naar overjarige modellen gekeken? Kan ook erg veel schelen.
Hmm hmmm, ik heb een vrouw die daar erg gevoelig voor is ;)
Wat is het toch heerlijk om een fabrikant te zijn die mijn vrouw een product wil leveren. Het enige dat hij hoeft te doen is in plaats van 2011, 2012 erop te zetten en 20 euro meer te vragen en mijn vrouw wil niets anders dan het 2012 model :?

Maar we hebben nu deze fietsen op het oog:
Voor mijn vrouw:

Afbeeldingslocatie: http://www.fietsenwinkel.nl/images/products/detail/BATAVUS%20MAMBO-LX%20XN7%20CHANEL%202012.jpg

Voor mij:
http://www.fietsenwinkel....sp?ProductID=6105&CID=144

Afbeeldingslocatie: http://www.fietsenwinkel.nl/images/products/detail/Mambo%20Hr%20N7%20Zwart%20mat%202012.jpg

We gaan sowieso een aantal fietsenwinkels langs.

Maar vrouw heeft nu vakantie, dus kan niet direct navragen hoe dat gaat met het fietsplan.

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:32
Standaard nederlandse "design" fietsen met veel plastic en hippe spaakpatronen. Helaas wel erg zwaar en als er iets kapot gaat moet je weer een duur design onderdeel bij de fabrikant kopen. Voor hetzelfde geld koop je ook een Stevens Elegance Lite die een berg lichter is (en dus ook lichter fietst) met gewoon standaard onderdelen die makelijk te vervangen zijn. Maar ja in de ogen van je vrouw waarschijnlijk niet zo mooi (in mijn ogen veel mooier).

Nog heel even verder gekeken de Stevens is 6kg lichter en 70 euro goedkoper (en dat is de lage prijs van de batavus tegen de advies prijs van de stevens). En ik was de verende voorvorken nog vergeten af te zeiken :)

[ Voor 19% gewijzigd door Refro op 29-02-2012 09:10 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:34

SeatRider

Hips don't lie

dfrenner schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:33:
[...]

Dat ga ik sowieso uitzoeken, maar die 25% op overjarige modellen?

2012 model, lijkt me niet overjarig.

verkoopadvies 849, nu voor 665...

Ik ben denk ik sowieso wel van plan om langs een fysieke winkel te gaan, maar ik ga zeker geen 849 betalen voor een fiets die ik ook voor 665 kan kopen...

Zijn er mensen die ervaring hebben met het onderhandelen?
Gewoon kijken wat de gangbare prijs is op internet, dan alle fietsenwinkels mailen in jouw woonplaats met de melding dat je die fiets wilt voor die prijs, maar dan bij zijn winkel. Heb ik vorig jaar gedaan, bijna de helft hapte.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• BlakHawk
SeatRider schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:36:
Heb ik vorig jaar gedaan, bijna de helft hapte.
Welke fietsenwinkel is het uiteindelijk geworden (jij woont in Zoetermeer toch?)

• Wilke
  • Laatst online: 22:35
dfrenner schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:13:
Nee in het algemeen, ook als je gewoon een fiets wil kopen. Iedere fietsenwinkel hanteert dezelfde prijzen. Oftewel, ze doen niet eens moeite om te concurreren.
Breek me de bek niet open, ik heb 2 jaar terug een fiets gekocht. Was eigenlijk van plan die gewoon bij een fietsenwinkel te halen, dus daar enkele fietsen geprobeerd, 2 vond ik wel OK dus ff opgeschreven welke modellen dat waren.

Kijk je daarna eens op internet, kost precies dezelfde fiets (geen oud model) zelfs inclusief 30 euro verzendkosten dus 230 euro minder dan bij die fietsenmaker (denk 770 vs. 1000 euro). Dus ik probeer netjes te onderhandelen met die fietsenmaker. Tuurlijk, ik snap ook dat die het niet voor de onlineprijs kan doen, maar 100 euro moet er dan toch vanaf kunnen lijkt me dan. Nee dus, zelfs 50 euro nog niet.

Nou, dan niet.

Fiets via online handel doet het inmiddels al weer 2 jaar prima.

En om de vraag van TS te beantwoorden: tenzij je werkgever dit eist, heeft de fietsenmaker bij wie je de fiets koopt er helemaal niets mee te maken hoe jij dat ding financieert.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:34

SeatRider

Hips don't lie

dfrenner schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:21:
[...]

Welke fietsenwinkel is het uiteindelijk geworden (jij woont in Zoetermeer toch?)
Nee, 010. Om eerlijk te zijn heb ik uiteindelijk de aanschaf uitgesteld tot dit jaar, dus ik ga het binnenkort nog een keer doen :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Heb nu al ruim 3 jaar een weg fiets aangekocht via NFP.

Fiets heeft mij niets gekost had budget voor 1000 euro. Standaard probeer racefietsje gekocht.. Enige wat ik zelf moest kopen ivm verzekering. Die ik moest aangaan was een slot van 20Euro :+

Winkel gegaan, 2 weken later fiets opgehaald. Ondertussen nieuwe onderdelen opgezet en omdat ik gevallen was carbon voorvork vervangen..

NFP is naar mijn mening voor simple fiets super. En het kost je niets. Ik zou dus gewoon fiets uitzoeken voor in de advies verkoop prijs. Naar een winkel gaan uitproberen. en kopen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• HyperTrophy
  • Niet online
Met nfp kan je bij rijwièlhandelaren NIET handelen omdat jè de fièts van nfp koop, èn de rijwielhandelaar zet hem slechts in elkaar, èn verdient er amper niks op.
kortom jè betaalt ALTIJD de catalogusprijs

• BlakHawk
Ik heb goede hoop dat er geen NFP bij komt kijken, aangezien een collega van mijn vrouw de fiets via rentepunten van de ING heeft gekocht en het bij te betalen bedrag heeft ingediend bij de werkgever.
Wilke schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:25:
Breek me de bek niet open, ik heb 2 jaar terug een fiets gekocht. Was eigenlijk van plan die gewoon bij een fietsenwinkel te halen, dus daar enkele fietsen geprobeerd, 2 vond ik wel OK dus ff opgeschreven welke modellen dat waren.

Kijk je daarna eens op internet, kost precies dezelfde fiets (geen oud model) zelfs inclusief 30 euro verzendkosten dus 230 euro minder dan bij die fietsenmaker (denk 770 vs. 1000 euro). Dus ik probeer netjes te onderhandelen met die fietsenmaker. Tuurlijk, ik snap ook dat die het niet voor de onlineprijs kan doen, maar 100 euro moet er dan toch vanaf kunnen lijkt me dan. Nee dus, zelfs 50 euro nog niet.

Nou, dan niet.

Fiets via online handel doet het inmiddels al weer 2 jaar prima.

En om de vraag van TS te beantwoorden: tenzij je werkgever dit eist, heeft de fietsenmaker bij wie je de fiets koopt er helemaal niets mee te maken hoe jij dat ding financieert.
Hahaha, er moet toch echt wel iets meer dan 100 euro vanaf!
We kopen 2 fietsen... Zo nee, dan koop ik hem daar niet...

Voor 500 euro verschil moet er toch zeker 350 euro vanaf!
Voor hem is het de keuze, of een fiets verkopen, of niet...

[ Voor 75% gewijzigd door BlakHawk op 05-03-2012 11:45 ]

Pagina: 1