• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07-2025
Hoi,

Sorry als ik dit op de verkeerde plek neerzet. Maar ik heb een (wellicht domme) vraag waar ik niet uitkom. En in de service van UPC geloof ik niet meer. Tevens kan ik geen mensen vinden online die het zelfde willen bereiken, dus ik hoopte dat er hier wellicht iemand is dit me dit in 5 seconden kan vertellen.

Op de upc media box zitten (o.a) de volgende aansluitingen: hdmi, scart, en audio uit (tulp). Nu wil ik het beeld via hdmi naar mn tv maar het geluid via de tulp stekkers naar mn receiver (heeft geen hdmi). Echter blijft het geluid gewoon over de tv als ik dit probeer....
Is dit überhaupt mogelijk of ben ik gewoon dom? Ik zie geen geluidsinstellingen in de configuratie van de mediabox...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:56
Wat voor TV heb je, en welke receiver?

En met 2x tulp ga je nooit surround krijgen natuurlijk ;) Waarschijnlijk moet je in de instellingen van de box aangeven dat je het geluid over tulp wil laten lopen.

Hebben de UPC box en je reciever trouwens geen optische/coaxiale aansluiting? Daarme kun je wel surround geluid verkrijgen namelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 28-02-2012 14:32 ]

• FloggingHank
Hi, Tnx voor je reply. Daar kan ik nog even naar kijken inderdaad. Ja ik was misschien wat onduidelijk maar voor gewoon tv hoeft het geen surround te zijn en zou tulp dus genoeg zijn. Mijn eerste gedachte was ook gewoon tulp aansluiten en audio in instelling op tulp ipv hdmi zetten. Echter kan ik deze instelling nergens vinden.

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Weet niet wat voor kastje je hebt van UPC, maar heb twee weken geleden zo'n zwarte HD receiver aangesloten bij iemand. HDMI naar de TV en Tulp (rood-wit) naar de versterker. Werkte meteen, hoefde nikst in te stellen.

There is no knowledge, that is not Power!

• FloggingHank
Hoi djcasl,

Tnx voor je reply! Ok, dat is inderdaad wat ik ook verwachtte. hmm wellicht moet ik even gaan kijken of 1 van de volgende dingen niet stuk is:

- tulp uitgang upc
- tulp kabels
- tulp ingang receiver

Klinkt als een gezellig avondje trial en error-en }:|

iig tnx, nu weet ik dat het zou moeten werken

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mocht dat niet helpen, dan is de audio-out van de tv zelf wellicht het overwegen waard (indien je die hebt natuurlijk).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit euvel heb ik ook, de enige oplossing die ik heb is het geluid van de TV uitzetten en de receiver goed instellen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09-2025
Ik heb de UPC Cisco HD mediabox en die met hdmi naar de tv en met tulp naar mijn receicer. Beide geven tegelijk geluid als ik dat zou willen. Als het geluidsinstellingen zijn dan zitten die in het generieke menu van de box.Ik ben met 30 min thuis dus dan kan ik ff door mijn settings lopen

EDIT: Ik heb geen speciale settings in het menu gevonden. De tulp geeft dus auto een signaal aan mijn receiver

[ Voor 16% gewijzigd door O.Verhuizer op 28-02-2012 19:38 ]

• FloggingHank
O.Verhuizer schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:44:
Ik heb de UPC Cisco HD mediabox en die met hdmi naar de tv en met tulp naar mijn receicer. Beide geven tegelijk geluid als ik dat zou willen. Als het geluidsinstellingen zijn dan zitten die in het generieke menu van de box.Ik ben met 30 min thuis dus dan kan ik ff door mijn settings lopen

EDIT: Ik heb geen speciale settings in het menu gevonden. De tulp geeft dus auto een signaal aan mijn receiver
Ja dat leek mij inderdaad ook het meest logische. Ga dus maar even troubleshooten. Tnx voor je input!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:35
Hebben Je TV en receiver misschien optische in- en uitgangen? Daarmee was mijn probleem namelijk direct opgelost.

Mijn receiver heeft ook geen HDMI btw.

Daily driver; MB R171 SLK280

Pagina: 1