Toon posts:

Probleem met opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na aanpassingen van mijn fsb in BIOS van 100/33 naar 133/34 kan ik niet meer in mijn BIOS komen en krijg ik geen beeld. Met de voedingsknop aan de voorkant krijg ik hem ook niet meer uit.

Hoe moet ik nu in mijn BIOS komen???

Het systeem is: AMD Duron 650@900mhz, Abit KT7, Geforce2MXcore@200mem@210, 128MB cas2, Iiyama 21" pro 501, Maxtor Diamondmax Plus 40 Ultra 20,4 GB, Aopen 40speed, Soundblaster 128, een HP-cd bakkerijtje en nog wat zooi!

btw dit probleem is niet van mij, maar de vader van een klasgenoot was helemaal ten einde raad >:)

Verwijderd

Je kunt de bios resetten, jumpertje op je mobo verplaatsen of batterijtje eruit halen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 maart 2001 12:14 schreef AmAnido het volgende:
Je kunt de bios resetten, jumpertje op je mobo verplaatsen of batterijtje eruit halen.
Waar doe je dat precies op een Abit KT7? :?

Ikke heb hier geen handleiding liggen, vandaar :+

Verwijderd

Batterijtje zal wel zichtbaar zijn op het moederbord, eruit en er weer op en bios is gereset, voor handleiding zal je ff op de website van hun moeten kijken.

Verwijderd

Goh er staat in he tklein bij CMOS jumpergeloof ik het is in de linkeronder hoek niet ver van de battery. Het is onder de North bridge chipset en een klein beetje naar links. Dus ga gewoon met je binger onder de North bridge zo een paar Centimeter en dan naar links en kijk of je ergens een jumper tegen komt zou hem moeten zijn

Verwijderd

Ph, dat was ff schrikken (ik had dat probleem, met dank aan xDeLiriuMx voor het posten!:)). Denk je een beetje leuk te kunnen tweaken>:), gaat de hele zaak op zwart als je de CPU FSB/PCI van 100/33 naar 136/34 opkrikt|:(. PC kreeg ook nog eens andere kuren (ging niet meer aan of uit):?. Gelukkig nog de handleiding gevonden. Staat als tip voor dergelijke situaties: aanzetten (kon in dit geval alleen via aan/uit-knop op de voeding) MET ondertussen indrukken INSERT-toets. Dan kom je weer in BIOS en aanpassen die handel. Alles werkt weer.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 maart 2001 12:28 schreef wiebe het volgende:
Ik had dat probleem, met dank aan xDeLiruMx voor het posten
Was je daar zo boos over? :+:Y)

Verwijderd

Sorry, xdeliriumx, verkeerde toets gebruikt maar al aangepast.

Blijf ik nog wel zitten met de vraag waarom WCPUID als system clock 100 geeft en niet 133:?:? Moet met m'n PC133-geheugen toch ook anders kunnen, niet????
Pagina: 1