Ik heb de raid-controller van mijn R300 nodig gehad voor een andere server, nu vraag ik mij af wat voor RAID Controller zou kunnen gebruiken? De originele controller is de Dell iDrac SAS 6/iR, maar deze is erg duur. Ik heb hierin 2x WD 320GB SATA-harde schijven gebruikt.
Ik vraag mij af hoe ik goedkoop een vervangende RAID controller kan vinden. Na het lezen van artikelen over SAS, heb ik nog niet echt begrepen wat het inhoudt en waar ik rekening mee moet houden bij het zoeken naar een vervangend onderdeel.
Ik vraag mij af hoe ik goedkoop een vervangende RAID controller kan vinden. Na het lezen van artikelen over SAS, heb ik nog niet echt begrepen wat het inhoudt en waar ik rekening mee moet houden bij het zoeken naar een vervangend onderdeel.
Het betreft een server uit 2009 en ik wil gewoon niet meer geld uitgeven dan de server nog waard is. Het liefste draai ik de server in software raid met hot-swap optie of met een voudige SAS-controller, maar diegene die ik kan vinden zijn honderden euro's, dat is de server niet meer waard.- Sneller dan wat je had?
Nee, dat hoeft niet.
- Meer RAID modi dan je had?
Nee, raid0 is voldoet.
- Simpeler dan je had?
Simpel is voldoende.
- Iets voor meer/minder schijven dan je had?
2 harde schijven.
- Iets in de hippe kleur rood?
Dat maakt niet uit.
- Een oplossing om je schijven zonder extra RAID controller aan te sluiten?
Dat zou ook een optie zijn! Maar de harde schijven gaan in een hotswap bay die eindigt in een SAS-kabel, dus dat wordt lastig?
- Iets duurders dan je had?
Nee, bij voorkeur rond de €40-50 een oplossing. Eventueel een oplossing om zonder hardware raid te draaien, maar software raid, zou mooi zijn, maar ik zou wel graag de hot-swap optie houden.
Indien het twee losse sata kabels waren, dan was het inderdaad makkelijk om een nieuwe raid-controller te vinden of nog makkelijker, dan kon ik de harde schijven op het moederbord aansluiten voor software raid.