[pw/bug] Bestelkosten worden niet juist berekend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 07:00

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Ik plaats regelmatig grote orders via de PW en zie dan wel eens wat (in mijn ogen) verkeerde prijsberekeningen. Tijd om ze eens te melden dus :P

De aftrap:
Hier mijn speciale 4Launch prijslijstje (deze producten gaan ook verkeerd als ze meegenomen worden bij een grotere order). 4Launch laat mij toch echt 802,20 aftikken inclusief 7 euro verzendkosten en 0 euro iDealkosten. Dat lijkt goed in de PW te staan maar wordt niet goed berekend. Ik kom steeds op 800,20 uit.

Dan de Redcoon boodschappenlijst. In deze configuratie heeft Redcoon de eer bijna alle artikelen te leveren ook al zijn er sommige artikelen fors goedkoper bij Afuture (bijvoorbeeld Samsung 830, bijna 15 euro verschil). Ook 4Launch krijgt allerlei producten die bij Afuture vandaan moesten komen (bijvoorbeeld GA-X79-UD3, bijna 10 euro verschil). Tenslotte had met een maximum van 4 shops, Zercom er gemakkelijk bij gehaald kunnen worden. Het prijsverschil is hier en daar zo groot, daar kunnen die verzendkosten makkelijk weer uit.

Tenslotte loop ik heel vaak (orders rond 20 producten) tegen het de volgende melding aan 'De server kon de berekening niet snel genoeg afronden en heeft hem daarom afgebroken.' Ik moet dan verplicht mijn leverancier configuratie aanpassen (met een ongunstigere prijsberekening tot gevolg). Vooral het 'minimum producten eerste shop' ontlast de server blijkbaar nogal. Maar dat zal ongetwijfeld bekend zijn, al blijft het vervelend. Jullie servercapaciteit zal ongetwijfeld niet onbeperkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
De verzendkosten worden berekend aan de hand van rekenregels voor de totale bestelling bij een shop. Hoewel Tweakers.net die regels zo goed mogelijk bijhoudt, blijft het een indicatie van de werkelijke totale verzendkosten.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 07:00

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Uiteraard ben ik daarvan op de hoogte. Ook begrijp ik dat Tweakers onmogelijk de verzendkosten kan berekenen van leveranciers die verzendkosten berekenen op het aantal benodigde collie's (bijvoorbeeld Zercom). Maar hier is geloof ik iets anders het geval. 4Launch rekent mij 7 euro voor betaling+afhandeling+verzending. Dat is een fixed prijs die ik hier in de pw zelf ook weer terug vind. Dus Tweakers weet uitstekend wat 4Launch rekent, alleen telt zij de bedragen blijkbaar niet goed bij elkaar op. Dat moet aan te passen zijn toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 28-02-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

't Is voor leveranciers mogelijk om bij een product op te geven wat de verzendkosten voor dat specifieke product zijn. Als we dat tegen komen gaan we er van uit dat die waarde beter is dan de verzendkostenregel zelf...

En in dit geval gaat dat dus mis, want 4Launch rekent voor de beide producten los 5 euro, maar zodra je meer dan 1 besteld wordt het 7 euro. Er mist dus aan onze kant een verzendkostenregel, eentje die stelt: "bij meer dan 1 product is er 7 euro verzendkosten", waar die regel nu nog stelt dat het 7 euro is tenzij anders opgegeven. Meestal zijn dat soort situaties bedoeld voor bijvoorbeeld grote/zware verpakkingen die meer verzendkosten opleveren of juist dure producten die gratis worden verzonden.

E.e.a. is wmb dus geen bug, hooguit iets dat in de praktijk niet (altijd) goed blijkt te werken.

Ik zet 'm voorlopig dus even naar het pricewatch-forum, zodat men op de hoogte komt van het feit dat die verzendkostenregel van 4Launch wat strakker moet worden ingesteld (nouja, deze moet aangepast worden zodat ie met maximaal 1 product werkt en er moet dan een kopie bijkomen die die 7 euro vanaf 2 producten forceert zonder naar de waarde van 4Launch zelf te kijken).