Routerkeuze

Pagina: 1
Acties:

• toetsenbordje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Hi,

Binnenkort zal in mijn wijk glasvezel internet aangelegd worden. Het snelste internetpakket bij deze provider is nu nog 150/150mbit.
Hiervoor heb ik een nieuwe router nodig die deze snelheid aan kan maar ook mocht de snelheid opgehoogd worden in de toekomst(wat KPN glasvezel nu al heeft met 500mbit) gewoon mee kan zonder dat ik een nieuwe router moet kopen.

Nu heb ik zelf al gekeken naar 2 soort routers maar ik kan niet zo kiezen en daarom graag jullie reactie/tips/aanbeveling.

- D-link 825 (eventueel met DD-WRT)
- Netgear WNDR3700

Omdat ik thuis serieuze zaken ga hosten is het belangrijk dat de WAN->LAN en LAN->WAN outputs perfect zijn. Zelf heb ik al op smallnetbuilder gekeken maar hier kom ik niet heel veel wijzer uit.

WLAN moet er wel op zitten maar is niet het belangrijkste meetpunt.

Mijn budget is: 100 euro.

Wie helpt mij zoeken?

• toetsenbordje
Heeft iemand trouwens iemand de nieuwste WNDR3700 (V3) in het bezit en kan hij/zij mij vertellen of daar de functie van port-translation is in opgenomen?

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-02 22:01
je kan ook zelf uitzoeken wan>lan lan>wan

voorbeeld van je wndr3700: http://nl.hardware.info/p...router#tab:testresultaten

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
Als je "serieus" wil gaan hosten, dwz goede verbinding die niet nekt in de router door "vollopen" zal je goed moeten kijken naar welke router je neemt.

Zelf hebben we een Netgear-Prosafe aan het draaien met 900mbit wan>lan en lan>wan en kan vele vele conecties aan, net dat waar de meeste budget routers de fout in gaan en vastlopen.

Op onze glasvezellijn hebben we geen problemen met de verbinding, ongeacht hoeveel verbindingen er open staan, als je leest dat je met torrents je client moet gaan instellen op 10 verbindingen ect ect, moet ik altijd lachen omdat het hier op 1000 staat ingesteld. moet kunnen toch.

Let dus goed op wat die aankan niet kwa hoeveel mbit maar ook gelijktijdige verbindingen en vpn snelheid. het gaat ook om de router dus draadloos eruit laten kost alleen proces kracht, kortom kopen waarvoor je het gebruikt, alles in 1 is leuk maar nekt veelal uiteindelijk wel en dan komt de ergenis. En daarbij het ideale opstelpunt voor draadloos is altijd op een andere plek dan waar de router staat, daarom dit altijd los van elkaar nemen en opstellen dan werkt het ook altijd goed.

Wij kwamen bij Netgear uit omwille van de max snelheid en prijs en niet om het merk, dit was voor ons goedkopen omdat we anders minstens 2x zo duur uit waren. De oude kon wel de download aan maar niet de upload, die bleef achter, en daar zit de clou bij glasvezel wat de meesten dus niet merken en testen.
Smalnet is leuk maar geeft nooit de dingen aan waar het echt omgaat, snelheid van de lan naar wan en de hoeveelheid verbindingen. en wat meer serieuze routers kom je niet echt tegen, blijft een beetje budget testen.

Deze hebben wij staan maar er is ook een andere versie van. Klik die kan dus in tegenstelling wat er staat 900mbit verwerken wan-lan-wan.

Kortom een echte uitspraak kan je hier nooit doen dat hangt van je eigen behoeften af in wensen en prijs. Spijt van de prijs heb ik echter niet want reboten van een router.? wash-da. en deze staat gewoon in een prive omgeving met een serverrack.

• toetsenbordje
Kijk dat is een verhaal waar ik iets mee kan webcamjan! Mijn dank is groot

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:01

lier

MikroTik nerd

De definitie van serieuze zaken is nogal abstract. Ik (WNDR3700V1, OpenWRT) zou het vreselijk vinden als mijn sites/mail/subversion server niet bereikbaar zijn (allemaal vreselijk serieuze zaken ;) ), maar de rest van de wereld zal er niet echt wakker van liggen.

Uiteraard haal je met professioneel spul meer kwaliteit in huis, vraag is wat het jou waard is. Aangezien je al een budget noemt zou ik in jouw geval kijken of dat budget reëel is voor wat je wil.

Zelf heb ik eerst een D-Link 855 gehad, maar die was draadloos wat minder sterk. Met de overgang naar de WNDR3700 (en met name in combinatie met OpenWRT) is zowel het draadloze deel maar ook het bedrade deel (en de stabiliteit) enorm toegenomen.

Throughput van de WNDR3700 zit rond de 500 Mbps (WAN LAN en vice versa)...of dat "perfect" is!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 21:59
Zoeken doen we niet voor je, maar we kunnen wel onze ervaring posten.
Ik zelf heb ik een Linksys E4200 deze heb ik gekozen omdat ik goede ervaringen had met mijn oude linksys WRT54GL. Zelf vind ik het een goeie robuuste router en draait iets van 6mnd zonder problemen. Daarbij is dit zeker niet de snelste of de langzaamste of de goedkoopste of de duurste router die er te krijgen is. Daarbij vind ik de thruput non relevant, dit gaat ten koste van ander zaken. Zelf heb ik een internet verbinding van Ziggo een 50/5 Mbit, heb een 120/10 Mbit gehad dit behaalde hij zonder problemen.
Pagina: 1