Ik ben bezig met het maken van een sheet voor op mijn werk welke ter afsluiting van een shift moet worden ingevuld (hotelreceptie). Ik heb een button aangemaakt welke het bestand moet printen en de actieve sheet in een ander bestand moet opslaan. De syntaxerror die Excel mij geeft komt voor in Line 5.
De bedoeling is dat het bestand wordt opgeslagen onder de volgende naam 2012-02-28-Vroeg.xls. De shiftnaam staat in cel E8 en dit kan Vroeg, Laat of Nacht en wordt aangegeven dmv een drop down menu (data validation)
Ik kan het foute in de syntax niet meer terugvinden. Ik heb zelf dan ook geen technische opleiding maar hogere hotelschool. De beperkte kennis die ik heb is dus afkomstig van hobbywerk en maakt troubleshooting last voor mij. Kan iemand mij hiermee uit de brand helpen.
De bedoeling is dat het bestand wordt opgeslagen onder de volgende naam 2012-02-28-Vroeg.xls. De shiftnaam staat in cel E8 en dit kan Vroeg, Laat of Nacht en wordt aangegeven dmv een drop down menu (data validation)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Sub Button2_Click()
ThisFile = Range("E8").Value
ActiveSheet.PrintOut
ActiveSheet.Copy
ActiveWorkbook.SaveAs "Backup\" & Format(Now(), "yyyy-mm-dd") & "-" & ThisFile & ".xls"
ActiveWorkbook.Close
End Sub |
Ik kan het foute in de syntax niet meer terugvinden. Ik heb zelf dan ook geen technische opleiding maar hogere hotelschool. De beperkte kennis die ik heb is dus afkomstig van hobbywerk en maakt troubleshooting last voor mij. Kan iemand mij hiermee uit de brand helpen.